...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , HERT, materiał promocyjny

FeelGoodMood – trend na dobry humor

W dzisiejszych czasach szczególnie ważna jest dbałość o zdrowie psychiczne. Podkreśla się, że powinniśmy korzystać z każdego aspektu życia, który może pozytywnie działać na nasze samopoczucie. Często zapominamy, jak wielki wpływ ma na nie otoczenie, to, co znajduje się wokół.

Okazuje się, że istnieją pewne zasady, triki w projektowaniu wnętrz, które pozwalają utrzymać pozytywne usposobienie, wręcz poprawiają nastrój.

Dzięki kilku prostym sztuczkom możemy zyskać nie tylko piękne wnętrze, ale również wywołać pozytywne emocje! Czy nie chcielibyśmy, by nasza piekarnia, cukiernia lub kawiarnia była kojarzona z dobrymi emocjami, przyciągała atmosferą, pozytywnymi wibracjami? Szczególnie teraz, jesienią, kiedy ciężej o stały pozytywny nastrój z powodu mniejszej ilości słonecznego światła, kiedy szukamy ukojenia i poczucia bezpieczeństwa we wnętrzach.
W świecie designu od pewnego czasu z coraz to większą śmiałością dochodzi do głosu trend Feel Good Mood. Polega on na wywołaniu pozytywnych emocji, przywołaniu szczęścia poprzez elementy, które uwalniają dopaminę – neuroprzekaźnik odpowiedzialny za poczucie przyjemności i nagrody. Aranżując wnętrze naszego lokalu według zasad tego trendu, możemy zyskać naprawdę wiele: poprawę humoru, obniżenie stresu, zwiększenie poczucia bezpieczeństwa. Wnętrze zaprojektowane w myśl Feel Good Mood zyska przytulność, stanie się inspiracją. A my, zmotywowani, poprawimy naszą kreatywność, co za tym idzie – samopoczucie.



Wpływ koloru
Kolory mają duży wpływ na nasz nastrój i mogą wywoływać różne emocje. Ciepłe i mocne działają energetyzująco, pobudzają, rozniecają uczucie ekscytacji, radości i szczęścia, z kolei te spokojniejsze potrafią nas zrelaksować, co również jest oczywiście pozytywnym aspektem.

Róż, taki jak Viva Magenta, został wybrany przez Instytut Pantone jako kolor roku 2023 nie bez powodu – to kolor pasji, kreatywności i kobiecości. W projektach wnętrz daje poczucie ekscytacji i odwagi. Z kolei jego pastelowe odcienie są delikatne, uspokajają i niosą ukojenie.

Innym kolorem kojarzonym z pozytywną energią jest słoneczny żółty – oczywiście dlatego, że wielu z nas kojarzy się z promieniami słońca. Wywołuje więc takie emocje, jak radość i optymizm, ale nie tylko. Mówi się też, że żółty pogłębia uczucie głodu, dlatego to idealny kolor do lokali gastronomicznych.

Ognisty pomarańcz – barwa zachodzącego słońca i modnego drinka Aperol Spritz. To radość, którą odczuwamy, gdy widzimy fajerwerki – czyż nie są właśnie w tym kolorze? Kojarzony z wnętrzami retro, z amerykańskim futurystycznym designem lat 70. Te dwa style wraz z mocnymi akcentami jak z tamtych lat są również aktualnie w trendach. Oprócz tego pomarańcz jest uważany za pobudzający zmysły, dający poczucie ciepła i wsparcia, więc świetnie sprawdzi się w lokalach projektowanych zgodnie z trendem Feel Good Mood.

Bez dwóch zdań – ciepłe, mocne i odważne kolory doskonale współgrają z trendem Feel Good Mood. A co ze spokojniejszymi, bardziej neutralnymi barwami? Oczywiście im również mówimy tak!

Jasne zielenie – dobrze wiemy, jak kontakt z naturą wpływa na zasoby wewnętrzne człowieka. Projektując architekturę, przestrzenie czy wnętrza, zawsze dobrze wprowadzić roślinność. Już sam kolor zielony uspokaja i relaksuje. Umieszczając w lokalu tapety z motywem liści, kwiatów drzew, możemy zyskać efekt iluzji przebywania na łonie natury. Nie ma nic przyjemniejszego dla umysłu – słodka woń jaśminu, białych narcyzów czy dzwonków, które przywodzą na myśl kwiecistą łąkę. Stwórzmy więc u siebie zieloną przestrzeń.

Ziemiste brązy i beże – koją zmysły, nadają wnętrzu ciepła i przytulności. Łatwo przemycić brąz do naszego wnętrza chociażby za pomocą drewnianych elementów: podłogi, stołów jadalnianych, krzeseł czy blatów. Z kolei świetlisty beż sprawdzi się na ścianach czy tkaninach.

Niebieski – jeśli nasza kawiarnia czy kącik jadalniany ma posłużyć również jako przestrzeń do pracy, to ten kolor sprawdzi się idealnie. Wzmaga bowiem kreatywność i poprawia koncentrację. Mamy pomysł na lokal, w którym zjemy smaczny posiłek, ale też poczytamy książki czy będziemy prowadzić ćwiczenia oddechowe lub jogę? To jest to! Niebieski obniża ciśnienie krwi, a co za tym idzie – relaksuje.

Jeszcze lepszy efekt aranżacji w stylu Feel Good Mood uzyskamy, stosując metodę kontrastów – zestawienie barw z przeciwnych stron koła kolorów. Pomarańcze i róże, fiolety i żółcie, czerwienie i odcienie niebieskiego – brzmi ryzykownie, ależ skąd, jeśli zachowamy neutralną bazę wnętrza, nie pożałujemy tego wyboru.



Zaczerpnij inspirację z natury!
By uzyskać poczucie harmonii i ukojenia, konieczne jest wprowadzenie do wnętrza wspomnianej już natury. I to nie tylko w postaci koloru czy tapet z roślinnymi ornamentami, lecz w formie naturalnych materiałów i wykończeń, tj. drewno, kamień, marmur, ceramika, szkło, naturalne tkaniny. Są to materiały trwałe warte inwestycji, ponieważ zwiększą wizualną jakość naszego lokalu.

Szkło – klasyczne, gładkie, przezroczyste, ale też to chropowate, mleczne czy kolorowe, także lustra, pozwalają nadać wnętrzu charakteru, optycznie powiększają pomieszczenie oraz odbijają światło.

Dobrym rozwiązaniem są rośliny doniczkowe czy świeże kwiaty w wazonach, które zadbają o przytulność i ukoją zmysły naszych klientów. Dodanie roślin nie tylko poprawia estetykę przestrzeni, przynosi także korzyści terapeutyczne płynące z natury. Rośliny poprawiają jakość powietrza, redukują stres i zapewniają dobre samopoczucie.



Pobudź zmysł dotyku! – mieszanie tekstur
Zadbajmy o zróżnicowane faktury i materiały o zaskakujących teksturach. Zapewni nam to stymulację sensoryczną, która przyjemnie połechta zmysły. Umieśćmy miękkie poduszki w fotelach, teksturowane tapety, panele ścienne czy blaty z interesującego kruszcu. Takie otoczenie pozytywnie wpłynie na emocje, może też wywołać poczucie miłej nostalgii.
Pamiętajmy również o wygodzie gości. Komfort naszego lokalu sprawi, że na pewno zawitają do nas kolejny raz. Zadbajmy o krzesła czy fotele, które zachęcają do relaksu, dają poczucie komfortu i ciepła, wykonanych z miłych w dotyku materiałów, na przykład aksamitu czy bouclé.



Rzuć światło na detale!
Pamiętajmy, by światło w naszym lokalu tworzyło atmosferę i ogrzewało wnętrze przyjemnym blaskiem. W końcu to ono ma za zadanie zbudować poczucie bezpieczeństwa i przytulności. To samo zresztą tyczy się elementów dekoracyjnych, przykładowo: ekspozycja odważnych i żywych obrazów czy zdjęć może przyciągnąć uwagę i stworzyć centralny punkt w pomieszczeniu. Wybierajmy dzieła w jasnych kolorach i energetycznych wzorach. Jedną ze ścian przeznaczmy na galerię z ramami. Pobudzi to nasze zmysły i zwiększy estetykę wnętrza. Do łask wracają łuki i zaokrąglenia. Widoczne są w wielu meblach czy wykończeniu ścian. Nadają wnętrzu łagodności, opływowości. W ten sposób pozbędziemy się ostrych krawędzi.

Zatroszczmy się o nas i naszych klientów. Pozwólmy odwiedzającym oderwać się od nieprzyjemnej pogody i wejść do krainy, gdzie nie ma zmartwień. Za pomocą trendu Feel Good Mood stwórzmy atmosferę poprawiającą humor.

Katarzyna Paś, główny projektant
Piotr Wiśniewski, menedżer
Hert Studio Projektowe

Bieżące wydanie czasopisma

W czym tkwi fenomen bento cake? Co zagraża dziś najmocniej lodziarniom rzemieślniczym? Jakie nowinki pojawiły się na tegorocznych targach Sigep?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać



     

    Drodzy Czytelnicy, wszystkie materiały na portalu Mistrz Branży są darmowe. Wspieramy tym rzemiosło, bo jest dla nas najważniejsze. Jeśli możecie, wspomóżcie również nasze dzieło wykupując prenumeratę lub przekazując cegiełkę na funkcjonowanie i rozwój. Z góry dziękujemy.

    wspieraj twórczość Mistrza Branży wspieraj twórczość Mistrza Branży
     


    Przejrzyj numer online lub pobierz PDF >>

    Drukowany numer dostępny w prenumeracie >>

    żytni IG niski indeks

    oprogramowanie dla piekarni

    Wypieki wegańskie puratos

    Lody MEC3

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji