...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Administrator

Marketing, który zaowocuje wzrostem sprzedaży

Opinie ekspertów Food and Design są podzielone. Personalizacja produktów, aktywizowanie odbiorców czy proekologiczne postawy – to jedne z kilku trendów wykorzystywanych przez marki z sektora food. Czy dzięki nim w świecie w kryzysie firmy odnotowują wzrosty sprzedaży? Jakie podejście sprzedawcy ma potencjał biznesowy?

Prześledźmy co mówią eksperci.

Niemal nieograniczone możliwości kreatywnej, angażującej odbiorców promocji, a z drugiej strony konkurencja, która nie śpi, i rosnące koszty prowadzenia biznesów. Gastronomia czy sektor spożywczy nie mają dziś lekko, a w dodatku muszą stale szukać sposobów na rozwój firm. Jak planować działania marketingowe, by zaowocowały wzrostem sprzedaży? O tym między innymi rozmawiali eksperci projektu Food and Design podczas spotkania z cyklu Food Working.



Indywidualne podejście i historia człowieka – to się klika
Młody polski start-up, którego aplikacja przebiła w ostatnim czasie okrągłe 800 tysięcy użytkowników, to Foodsi, marka skutecznie walcząca z marnowaniem żywności. Na co stawiają w swoich działaniach marketingowych? – Obserwując, jakie są potrzeby naszych odbiorców, ale i co w ogóle dzieje się na rynku, uważam, że najważniejszym trendem jest storytelling. Ale nie taki dotyczący niestworzonych historii, tylko taki, który pokazuje ludzi na pierwszym miejscu i ich łączy – podkreśla Ewa Pawella, head of marketing Foodsi.

W opinii Pawła Gruby, współwłaściciela V4B i pomysłodawcy kanału Grube Rozmowy na YT, sukces w branży gastronomicznej leży z kolei w personalizacji. Jak wskazał podczas spotkania z cyklu Food Working, prowadząc restaurację, doskonale znał imiona swoich gości i wiedział, co lubią jeść. Takiej postawy uczył też kelnerów. Jak podkreślił: – Restauracja to taki biznes, o którym być może większość marzy. Na pierwszy rzut oka wydaje się prosty w prowadzeniu, bo idziemy do restauracji i myślimy, że skoro kurczak kosztuje 5 złotych, a restauracja sprzedaje go za 35 złotych, to musi to być interes życia. Jest to jednak bardzo, bardzo mylne myślenie, większość restauracji pracuje na zysku w wysokości 5-10% obrotu. Spersonalizowane podejście pozwala lepiej prowadzić lokal i osiągać wyższe zyski, jednak wciąż jest to trudne i wymaga dużego doświadczenia oraz wysiłku.

Spersonalizowane podejście to także drugie imię marki SLODKIE, polskiego producenta słodyczy reklamowych, który od ponad 25 lat dostarcza wysokiej jakości słodkości na polskie i zagraniczne rynki. Na pytanie, co zyskają firmy, customizując swoje produkty, Urszula Seder, trade marketing manager, wskazała jasno: reklamę. Czasami dalej tkwimy w przeświadczeniu, że wystarczy wziąć krówkę i ją zadrukować. Jednak krówki wielu osobom już się przejadły. Dziś możliwości personalizacji produktów mamy bardzo dużo i powoli staje się to takim fajnym, smacznym niezbędnikiem, który wywołuje inne emocje niż kolejny opatrzony logo długopis. Do tego bardzo zapada w pamięć i robi efekt wow! Technologia, jeśli chodzi o personalizację, poszła bardzo mocno do przodu. Możemy robić to ładnie, smacznie i zdrowo. Jak więc personalizować na przykład czekoladę? Okazuje się, że możliwości są niemal nieograniczone. Można nadać jej dowolny kształt, wybrać wymarzony smak, stworzyć nowe opakowanie, a logo umieścić nie tylko na pudełeczku, ale też bezpośrednio na słodkości.

Less waste – trend, wymóg czy postawa?
Podczas spotkania Food Working nie zabrakło również wątku odpowiedzialności ekologicznej, która jest szczególnie bliska wielu markom. Jako konsumenci mamy coraz większą świadomość tego, jakie produkty wkładamy do koszyka zakupowego. Odpowiednich składów oczekujemy też od producentów.

Nie chcemy otaczać się chemią, która była obecna w naszym życiu przez wiele lat. – Cieszy mnie fakt, że zarówno konsumenci, jak i duże, wiodące marki stawiają na to, by być bardziej eko, bo jest to robione i w trosce o nasze zdrowie, i naszą planetę. Nazwijmy to podejście nie trendem, lecz świadomością less waste – wskazała Ewa Pawella (Foodsi).
SLODKIE z kolei podejściem less waste zajęło się kompleksowo 3 lata temu, wprowadzając do oferty folie kompostowalne i ekologiczne opakowania. Jaka była reakcja klientów na proponowane zmiany? – W Polsce padało jedno pytanie: ile to kosztuje? Natomiast klienci zagraniczni zastanawiali się, z czego wykonana jest folia. Nawet dla tych drugich bariera cenowa była niekiedy nie do przejścia. 3 lata później możemy powiedzieć z ulgą, że naszym krajowym klientom coraz bardziej zależy, by produkt był ekologiczny.

Podczas spotkania paneliści poruszyli także kwestie produktów i kuchni wege jako przejawu proekologicznego podejścia. Jak zaznaczył Paweł Gruba (V4B), jeszcze kilka lat temu szefowie kuchni nie reagowali pozytywnie na propozycje modyfikacji menu w tym kierunku. Dziś dania bezmięsne czy roślinne stają się niemal standardem.

 


Projekt Food and Design – pierwsza w Polsce platforma dedykowana tematyce food i food design – zarówno dla profesjonalistów, jak i amatorów pasjonujących się tematyką jedzenia. Misją projektu jest zrzeszanie specjalistów z branży food, design, marketing, innowacje i trendy, by rzetelnie edukować poprzez docieranie z wiedzą do osób zainteresowanych tą tematyką. Projekt składa się z pięciu elementów: platformy eksperckiej, e-booków tematycznych, szkoleń, podcastów oraz spotkań branżowych Food Working. Projekt zrzesza ekspertów z obszaru: marketingu, przemysłu spożywczego, fotografii kulinarnej, wzornictwa przemysłowego, grafiki, projektowania, budowania marek, e-commerce, nowych technologii, produkcji contentu oraz food stylingu.




Relacja z klientem na wagę złota
Ile marek, tyle strategii komunikacji i sposobów docierania do odbiorców. Trudno o uniwersalne rozwiązania w kwestii contentu, ponieważ każda firma to inna historia, styl i forma budowania relacji z odbiorcami. Zdaniem Ewy Pawelli sekretem Foodsi nie jest budowanie klasycznego marketingu sprzedażowego. W komunikacji aplikacji marka skupia się na atrakcyjnych wskazówkach, jak nie marnować jedzenia.

Po drugiej stronie znajdziemy zaś markę Thermomix®, której clue modelu biznesowego jest troska o wszelkie aspekty związane z doświadczeniami klienta. Jak wskazała Agnieszka Szydziak, specjalistka ds. marketingu w Vorwerk Polska: – Jest to związane z formą sprzedaży, jaką prowadzimy, czyli sprzedażą bezpośrednią, która bardzo dużo procesów skupia na tym, w jaki sposób klient spotka się z produktem, jakie doświadczenia będą mu towarzyszyć, gdy zaprosi do swojego domu przedstawiciela handlowego. Zarówno przedstawiciele Foodsi, jak i Thermomix® są jednak zgodni, że to media społecznościowe odgrywają dziś bardzo ważną rolę w dotarciu do odbiorców, dlatego stawiają na regularne, atrakcyjne komunikaty. Zdaniem Urszuli Seder (SLODKIE) najważniejsze jest bycie blisko klienta, ponieważ wtedy jesteśmy w stanie lepiej go poznać i wejść z nim w dobrą, wręcz przyjacielską relację.

 

W czasach kiedy konkurencja na rynku HoReCa i FMCG jest bardzo duża, skuteczna strategia marketingowa może przesądzić o sukcesie lub porażce firmy. Promocja produktów żywnościowych i usług gastronomicznych wymaga nie tylko umiejętności atrakcyjnego reklamowania, ale także – a może przede wszystkim – zrozumienia preferencji konsumentów oraz ich zachowań zakupowych. Z tego względu tak ważne jest tworzenie kreatywnych i skutecznych kampanii marketingowych, które pomogą wyróżnić się na tle konkurencji, a także przyciągnąć uwagę klientów.

Spotkanie branżowe z cyklu Food Working, w ramach którego odbyła się debata pt. Skuteczny marketing w branży food. Jak przekuć działania na wzrost sprzedaży?, to kolejne wydarzenie organizowane przez twórców Food and Design, projektu konsolidującego i edukującego polską branżę żywności. Następne spotkanie planowane jest na maj. Udział w wydarzeniach jest bezpłatny.


Bieżące wydanie czasopisma

Jaki krem do przekładania, a jaki do tynkowania tortu? Od czego zacząć wegańską rewolucję w cukierni? Co to jest crookie? I czym się różnią świderki Ice Dream Team?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji