...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS

O modzie na soki: Przez maszynkę do szklanki

Otwarcie sezonu letniego jak zawsze niesie ze sobą rewolucję. Po wiosennym przebudzeniu jesteśmy gotowi na zmiany, nowe doznania, rośnie nasz apetyt na zdrowie. Podobnie jak w modzie, z zaciekawieniem przyglądamy się trendom, którymi będą nas kusić restauratorzy i piekarze.

Nowe karty dań, odświeżone menu czy może nieznane dotąd składniki – co stanie się kulinarnym must have (niezbędnik), a co zostało już uznane za pase?

materiał archiwalny, MB czerwiec 2017

Zdecydowanie w ścisłej czołówce i na stabilnej, niezachwianej pozycji utrzymywać się będzie nadal skupienie na zdrowym stylu życia. Co to oznacza dla konsumentów? Najkrócej i najprościej mówiąc – najbliższe sezony należeć będą do…. szklanki. Tak, całe dobro, smak i fantazja kulinarnych kreatorów w(y)ciśnięte w jeden klasyczny z wyglądu, ale wyróżniający się awangardowym wnętrzem pojemnik. Ma szanse zostać znakiem firmowym restauracji, kawiarni, a nawet piekarni – nikt przecież nie chce zostać „w tyle”, a świadomi konsumenci będą szukać trendy-szklanek we wszystkich swoich ulubionych lokalach.  



Zdetronizowany jarmuż i triumfujący arbuz
Zanim skupimy się na tym, co najbardziej istotne, czyli na wnętrzu, powinniśmy zaakceptować dwa ważne fakty, którymi rządzić się będzie tegoroczny sezon szklankowych bohaterów, czyli smoothies i naturalnych wyciskanych soków. Ze względu na dość szokujące oblicze tej rewolucji warto nawet pokusić się o ostrzeżenie, że to wiadomość dla osób o mocnych nerwach – otóż: zieleń i jarmuż są już pase! A to dopiero początek rewelacji....! (chwila na złapanie oddechu)
Tak, to może się wydać niedorzeczne, a nawet szokujące, ale jarmuż wykorzystał do maksimum swoje 5 minut, natomiast kolor zielony, jak się okazuje, ma bardzo poważną konkurencję w postaci… czerwieni! A to wszystko za sprawą pokaźnych rozmiarów (dosłownie) konkurenta zielonych liści, czyli arbuza. Nie da się ukryć, że wtoczył się z impetem na kulinarną scenę i absolutnie nią zawładnął.

Jak to możliwe? Jeśli nie przekonuje nas rozmiar, to z pewnością zrobi to wnętrze i… (tu kolejna prośba o głęboki oddech) sama Beyonce! To właściwie słynnej piosenkarce arbuz zawdzięcza swą rozwijającą się w niezwykłym tempie karierę. Po tym jak Beyonce zainwestowała w produkcję i sprzedaż WTRMLN (od angielskiego słowa „watermelon” – arbuz), czyli tłoczonego na zimno soku z arbuza „podkręconego” sokiem z cytryny, świat dosłownie oszalał na punkcie czerwonego miąższu i dobra, jakie w sobie kryje. Arbuz, dotychczas kojarzony przez polskich konsumentów głównie z przydrożnymi stoiskami, jakie od późnej wiosny ustawiają się wzdłuż większości dróg, kryje w sobie oprócz orzeźwienia samo dobro. Bezsprzecznie najcenniejszą cechą są jego właściwości nawadniające (92% to woda), ale równie istotne są zawarte w nim witaminy C i A, likopen (przeciwutleniacz chroniący organizm przed chorobami układu krwionośnego i nowotworem), potas, a także witaminy B1, B5, B6 i magnez. Wachlarz zalet dopełnia fakt, że arbuz jest jednym z najmniej kalorycznych owoców, mimo iż w smaku zachowuje lubianą przez większość słodycz. Ponadto kluczowe są jego właściwości zdrowotne – zapobieganie chorobom nowotworowym, schorzeniom układu krążenia i stanom zapalnym. Ideał? Niemalże, bowiem jedynym minusem jest fakt, że spożywany w nadmiernych ilościach może prowadzić do problemów gastrycznych (wzdęcia).


 

Co miksuje się na świecie
Do trendy-szklanek trafia oczywiście nie tylko sok z arbuza, równie popularne są wszelkiego rodzaju smoothie czy wieloskładnikowe soki z jego udziałem. Oba rodzaje napojów przechodzą sporą metamorfozę w tym sezonie i z pewnością ciekawe będzie obserwowanie polskiego rynku i tego, jak zareagują na nią rodzimi konsumenci. Zobaczmy, co się teraz na świecie miksuje i wyciska:

• dominują smaki o wiele mniej słodkie, a znacznie bardziej wytrawne – wiąże się to oczywiście ze świadomością konsumencką i ogólną tendencją do stopniowego redukowania ilości spożywanego cukru. W związku z tym spada też kaloryczność tego rodzaju napojów, a ich skład w coraz większym stopniu bazuje na warzywach;
• jarmuż zastępujemy np. liśćmi botwiny, rzepy, natką marchewki – to tendencja wspierana także przez rosnącą świadomość zapobiegania zjawisku „food-waste” (czyli marnowania żywności i wykorzystywania wszystkich możliwych części składowych danego produktu, zamiast zastępowania ich kosztowną uprawą innego warzywa);
• smoothie zyskują misję „pełnoposiłkową” – oznacza to, że rośnie zapotrzebowanie na smoothie, których skład zastąpi tradycyjny posiłek. Czego możemy się spodziewać w takim „lunchowym” wydaniu smoothie? Np. jako bazy niesłodzonego mleka migdałowego zmiksowanego z ziarnami kakaowca, kawałkami macy, masła migdałowego, awokado, wiórków kokosowych, kurkumy i protein z konopi;
• „czarnym koniem” na rynku smoothies, dosłownie i w przenośni, staje się… aktywny węgiel drzewny. Decydują o tym nie tylko jego niespotykane walory kolorystyczne, które dla wielu mogą się wydać atrakcyjne, ale w równym stopniu właściwości lecznicze (zapobieganie niestrawności);
• wspomniana już wymiana kolorów (zielonego na czerwony) to nie tylko dość stanowcze odejście od jarmużu, ale także w dużej mierze powrót do łask nieco zapomnianych i odsuniętych na margines warzyw, jak marchew czy buraki, które mają stanowić ważne uzupełnienie wyciskanych soków czy smoothies;
• precz z nudą i klasyką – i to na poważnie! Musimy przygotować na prawdziwe eksperymenty! Niech nikogo nie zaskoczą dorzucane do smoothie suszone grzyby, czosnek, pieprz cayenne, echinacea czy pyłek pszczeli;
• ważnymi graczami na rynku smoothies i wyciskanych soków stają się także zioła i przyprawy. Kulinarni kreatorzy słusznie chyba przewidują, że konsumenci z czasem nudzą się klasycznym smakiem soku marchewkowo-pomarańczowego i będą szukać czegoś bardziej wyrazistego, wyjątkowego. Dlatego w składzie tych napojów coraz częściej występować będą takie produkty, jak kolendra, koper włoski, rozmaryn, bazylia czy wspomniane już kurkuma i pieprz cayenne;
• oliwy do ognia, bo tym razem nie do smoothie, może z pewnością dolać krążąca za kulinarnymi kulisami pogłoska, iż na podbicie podniebień i żołądków (wątroby w to nie wliczamy) konsumenckich szykuje się także zupełnie nowa gwardia smoothies dla dorosłych – które, jak można się już domyślić – mają w swym składzie... alkohol!

Tę ostatnią wersję na razie odłóżmy na bok i wraz z nadejściem długo oczekiwanego sezonu wiosenno-letniego zamknijmy oczy i wrzućmy do blendera wszystkie nasze ulubione warzywno-owocowo-ziołowe składniki. Cokolwiek zmiksujemy, mamy pewność, że będzie trendy – bowiem ostatnim założeniem aktualnej mody na smoothies i soki jest… nieograniczona kreatywność. I tego Państwu życzę – nie tylko przy miksowaniu. Na zdrowie!

Anna Maria, KUCHARNIA

Więcej na temat urządzeń w materiale na ISSUU poniżej

 

Bieżące wydanie czasopisma

W czym tkwi fenomen bento cake? Co zagraża dziś najmocniej lodziarniom rzemieślniczym? Jakie nowinki pojawiły się na tegorocznych targach Sigep?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać



     

    Drodzy Czytelnicy, wszystkie materiały na portalu Mistrz Branży są darmowe. Wspieramy tym rzemiosło, bo jest dla nas najważniejsze. Jeśli możecie, wspomóżcie również nasze dzieło wykupując prenumeratę lub przekazując cegiełkę na funkcjonowanie i rozwój. Z góry dziękujemy.

    wspieraj twórczość Mistrza Branży wspieraj twórczość Mistrza Branży
     


    Przejrzyj numer online lub pobierz PDF >>

    Drukowany numer dostępny w prenumeracie >>

    żytni IG niski indeks

    oprogramowanie dla piekarni

    Wypieki wegańskie puratos

    Lody MEC3

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji