...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AU

Powitaj wiosnę z nowym Mistrzem Branży

Wiosna, czyli Wielkanoc i lody! Właśnie te dwa tematy zdominowały najnowsze wydanie Mistrza Branży. Mateusz Karpiński opowiada jak rzemiosło może funkcjonować na wielką skalę, Paweł Jafernik przywraca modę na lody cassate, a Hiszpania wyznacza ogólnoeuropejski trend na wyjątkowy smak, którego nie może zabraknąć w tym sezonie!

Podczas, gdy w na wiosnę lody w przyrodzie topnieją, w branży dopiero nabierają znaczenia. 24 dzień marca traktowany jest jako oficjalny dzień rozpoczęcia sezonu na mrożone przysmaki w kubeczkach i wafelkach. I choć w tym roku większość imprez związanych z tym dniem odbędzie się wirtualnie, to właśnie lody mogą stać się łącznikiem między różnymi zakątkami unieruchomionej w ruchu turystycznym Europy. I symbolem solidarności w trudnych czasach. Jaka kompozycja będzie Smakiem Roku 2021? O tym przeczytacie na łamach tego wydania. Ale to nie jedyna inspiracja lodziarska, którą serwujemy. Tych znajdziecie znacznie więcej za sprawą naszych rozmówców, którzy nie zwalniają tempa w przygotowaniu do rychłego otwarcia lokali.

Nasz okładkowy rozmówca, Mateusz Karpiński, opowiada o tym jak z małej rodzinnej produkcji wyrosła marka ogólnopolska, która ma własny system dostaw i dąży do maksymalnego rzemiosła. W rozmowie Mistrza Branży przeczytacie też o tym jak lodziarska rodzina z Opola wykorzystała czas i środki finansowe, które co roku pochłonąłby udział w targach branżowych oraz jakie lody są najchętniej kupowane przez konsumentów, bez względu na ich preferencje smakowe. 

 

 

 

Mimo trwajacego lockdownu, nasi rozmówcy, jak też liczni przedstawiciele branży lodziarskiej deklarują, że ta przygotowuje się do otwarcia, jak co roku. Skąd ten zapał? Być może właśnie dzięki temu, że lody to biznes sezonowy, lodziarze zdążyli szybciej i sprawniej przystosować się do trudnych warunków zastoju. A jednak są i tacy, którzy twierdzą, że najlepszy czas na lody trwa cały rok! Do zwolenników tej tezy należy Paweł Jafernik, który od kilku lat prężnie rozwija swoją markę w okolicach Poznania. Nasz kolejny rozmówca jest też wielbicielem kultowych lodów cassate, które w tym sezonie będzie sprzedawał w wersji rzemieślniczej. 

 

 

Nawet najsroższa zima kiedyś mija. A po niej nadchodzi... Wielkanoc! O jej symbolu, jajku, również przeczytacie w kontekście lodów. Bo choć współcześnie odchodzi się od ich stosowania w lodowej recepturze, nie sposób nie zgłębić jego roli w budowaniu tekstury mrożonego przysmaku. Zachęcamy do kolejnego artykułu w cyklu "Lody okiem Szymona".

 

 

Jajko gości też wielokrotnie w recepturach, które - mamy nadzieję - zainspirują Was do wykreowania świątecznej oferty. Wśród z nich znajdziecie oczywiście ciekawe pomysły na babki i mazurki, bo bez tych trudno sobie wyobrazić wielkanocnego stołu. Ale też i nowoczesne, odświeżające monoporcje, które nadadzą szyku każdej witrynie.

 

 

Jako, że mazurek to bezkompromisowy faworyt świąt wielkanocnych, poświęciliśmy mu w tym wydaniu nieco więcej miejsca. Mimo, że technologia jego produkcji jest stosunkowo prosta i szybka. Co innego, dekoracja. Ta wymaga pomysłu i czasu, bo mazurek wyróżnia się spośród innych ciast właśnie bogactwem elementow dekoracyjnych. Mogą to być bakalie, dekoracje czekoladowe albo z masy cukrowej. Stąd też, zapraszamy do kolejnego tutorialu Angeliki Chwyć, która tym razem czaruje  w iście wiosennym stylu.

 

 

Tak jak wiosny bez lodów. Nauczeni doświadczeniem zeszłego roku, zarówno rzemieślnicy, jak i konsumenci, w tym sezonie z pewnością zadbamy o to, by i mrożonych deserów i słodkich wypieków nie zabrakło w witrynach i na stołach. Głęboko wierzymy, że to, co zostanie wypracowane w tak trudnych czasach zostanie z nami na lata. Niech to przede wszystkim będzie lojalność klientów, którzy docenią trud rzemieślniczej pracy i wyjątkowy smak. W ten sposób klienci o nas nie zapomną, nawet jeśli branża miałaby być zamknięta dłuższy okres czasu. A my nie zapominajmy o tym, że wiosna kiedyś znów nadejdzie. Przygotujmy się do niej w najbardziej smakowity sposób.

 SPIS TREŚCI

Rozmowa Mistrza Branży
Jakość rzemiosła w makroskali – rozmowa z Mateuszem Karpińskim
Lody na okrągło – rozmowa z Pawłem Jafernikiem
Zmączeni – spełnienie marzeń o dobrym chlebie

Mistrz produkcji
Włoskie Gelato mają konkurencję
Lodziarskie inspiracje
Słodkie pisanki 3D
Lody okiem Szymona
Inspiracje lodowe Sempre
Robota dla Ribota
Kreatywny sugacrafting Angeliki Chwyć
Komendium wypieków – ciasto obgotowywane
Glasbord® na ściany i sufity
Król wielkanocnego stołu – mazurek
Automatyzacja odpieku pieczywa

Wielkanoc z pomysłem - Receptury
Mazurek karmelowo-czekoladowy z musem pomarańczowym
Soczysta malina
Wiosenna monoporcja
Ciasto drożdżowe Ala Colomba
Ciasto bazowe
Wielkanocne babeczki Lemon Twist
Mazurek owsiany z bakaliami
Babka piaskowa bez pszenicy
Chleb z kogutem

Mistrz zarządzania
Nowy limit zawartości tłuszczów trans
System ERP w czasach kryzysu
Eko nie tylko od święta

Flash News

 

 

ZAPRASZAMY DO INSPIRUJĄCEJ LEKTURY

Pobierz numer w PDF >

Kup bieżący numer Mistrza Branży w wersji drukowanej >

Bieżące wydanie czasopisma

Czym wyróżnia się marcepan królewiecki? Czy rzemieślnicza piekarnia to najpewniejszy biznes? Dla kogo mleko A2? Jak powstają zefirki?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji