Na dobry początek 2013 r. oczywiście nowe wydanie MB! A w nim same niespodzianki: nowi autorzy, nowe tematy lub inne podejście do typowych zagadnień. Lektura obowiązkowa to Rozmowa Mistrza Branży oraz nieformalne forum promocji pieczywa z udziałem gościa specjalnego!
Na okładce najnowszego wydania MB Andrzej Mędrala - uśmiechnięty właściciel małej cukierni-lodziarni Melba z Krzeszowic, a w środku ciekawa rozmowa z nim. Co każdego dnia wprawia w dobry humor naszego gościa? Jak to się stało, że z małej podkrakowskiej cukierni stał się słodką wizytówką Krzeszowic i jaki jest patent Andrzeja Mędrali na duży skuces małej lodziarni-cukierni?
Naszym gościem specjalnym jest Jarosław Gajda, przewodniczący Krajowej Rady Piekarstwa i Cukiernictwa (KRPiC). Podzielił się z nami (byliśmy bodaj pierwszą redakcją czasopisma branżowego, która się o tym dowiedziała) informacją o zarejestrowaniu Fundacji na Rzecz Wspierania i Promocji Piekarstwa i Cukiernictwa. W marcu 2012, przejmując stanowisko w KRPiC, Gajda postawił sobie za cel promocję pieczywa na skalę ogólnopolską i jednym z narzędzi ma być wspomniana Fundacja. Radomski rzemieślnik jest znany z szybkich i efektywnych działań promocyjnych w swoim rodzinnym mieście, gdzie Święto Chleba co roku przyciąga rzesze ludzi i lokalne media. Teraz ma pomysł, jak skupić branżę wokół promocji pieczywa.
Jarosław Gajda wziął udział również w naszym nieformalnym Forum promocji pieczywa. Czy jest sens promować pieczywo? Pół roku temu zadaliśmy to pytanie naszym Czytelnikom w portalu www.MistrzBranzy.pl. Dodaliśmy też pytania szczegółowe, żeby nadać kierunek rozważań. No i się zaczęło. Temat podzielił ludzi z branży, pokazując przy okazji pomysły, ciekawe spostrzeżenia, a czasem stanowiąc okazję do wyrażenia niezadowolenia czy otwartej krytyki. Zgodnie z planem wszystkie wypowiedzi trafiły do przewodniczącego KRPiC, który każdemu z osoba odpowiedział. Odpowiedział oczywiście na łamach najnowszego wydania MB.
Ponadto sprawdzamy:
- na czym polega reorganizacja firmy i kiedy jej przeprowadzenie ma sens? Komu to potrzebne i jak to się robi?
- przygotowania do tłustego czwartku: jaki tłuszcz wybierać, żeby nasz pączek nie stanowił niezdrowej dawki energii z niepożądanymi "dodatkami"
- jak obliczyć wartość odżywczą: jakie są metody - proste, tanie i najszybsze? Od kiedy będzie obligatoryjne znakowanie wartością odżywczą i kto jest zwolniony z tego obowiązku?
- pieczywo bez glutenu: rośnie zapotrzebowanie na produkty spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego
- jakie są lukrowe fantazje Polaków? czy torty "z pieprzykiem" zawsze muszą być wulgarne i stanowić niechcianą kartę w historii cukiernika? Karolina Ciesielska przeszukała internet, zapytała znajomych cukierników i sprzedała parę ciekawych pomysłów, jak ciekawiej przygotować tort z pieprzykiem, tylko dla dorosłych.
Tylko u nas:
- prezentacja Młodych talentów - czyli kto wystąpi w III Mistrzostwach Polski Uczniów Szkół Cukierniczych
- nietypowa i pouczająca gra Michała Ruska w marketing na co dzień. Dzięki Michałowi zabieramy Państwa w mentalną podróż – wystarczy wcielić się w typowego Kowalskiego, który w pewien zimowy poranek musi iść do pracy…. Co stało się dalej, prosimy koniecznie przeczytać w najnowszym wydaniu!
Zapraszamy do miłej, zaskakującej, pouczającej lektury!
Spis treści
Rozmowa Mistrza Branży
„Najlepsze smaki Małopolski” Andrzeja Mędrali z Cukierni Melba
Efektywne zarządzanie
Reorganizacja – zmiana struktury działania firmy
Clinex - pełny wymiar higieny
Abolicja podatkowa
Edukacja
MAMZ start up
Młode talenty – Expo Sweet 2013
Kulisy produkcji
Genialnie prosta myjka Guggenberger
Opakowania inteligentne
Źródło wiecznej inspiracji
Technologia One Shot
Stal nierdzewna bez skazy
Tłuszcze do smażenia. Spalona sprawa?
Stabilizująca rola emulgatorów Agata Konrad
Receptury
Bankietówki
Czekoladowe trio
Truskawkowe serce
Lukrowe fantazje z pieprzykiem
Słodycz Dakaru
Nieśmiertelne Nemo & ferajna
Delikatne i puszyste pączki
Sprzedaż i ekspozycja
Promować pieczywo czy nie?
Bez glutenu
Jak obliczyć wartość odżywczą?
O fałszowaniu produktów spożywczych
Dyskretny urok marketingu
Chlebem i winem
Zagrożenia i wyzwania w branży cukierniczej w Polsce
Apetyt na słodkie
Kupiłem sklep internetowy. Co dalej?
Flash News
Numery wydane:
Mistrz Branży styczeń-luty 2012 tutaj
Mistrz Branży marzec 2012 tutaj
Mistrz Branży kwiecień 2012 tutaj
Mistrz Branży maj 2012 tutaj
Mistrz Branży lipiec 2012 tutaj
Mistrz Branży wrzesień 2012 tutaj
Mistrz Branży listopad 2012 tutaj
Mistrz Branży grudzień tutaj
Mistrz Branży styczeń 2013 tutaj
Mistrz Branży luty 2013 tutaj
Mistrz Branży marzec 2013 tutaj
Mistrz Branży kwiecień 2013 tutaj
Zapraszamy do lektury. Naprawdę warto!
Zamów prenumeratę magazynu "Mistrz Branży"
nr tel. 32 729 96 80
email: prenumerata@MistrzBranzy.pl
Cena prenumeraty:
-roczna 99 zł brutto
-półroczna 60 zł brutto