W tym wydaniu sprawdziliśmy: czym wyróżnia się Piekarz Roku 2014 Roman Ciążyński? Czy Polacy faktycznie jedzą mniej chleba? Co się dzieje na polskim rynku słodyczy? Czy warto zainteresować się dawnymi odmianami pszenic? Jak przebiegały Święta Chleba w Polsce? Zachęcamy też do jedzenia jabłek i do odwiedzenia Polagry-Tech!
Podobne artykuły
Branża nabiera rozpędu - czerwcowe wydanie Mistrza BranżyPrzekuj kryzys w sukces! Z majowym Mistrzem BranżyMarcowy Mistrz BranżyKto śledzi nasz portal, ten wie, że już promujemy Strefę Niszy, Innowacji i Tradycji, którą nasza redakcja organizuje podczas wszystkich dni targów Polagra-Tech w Poznaniu. W tym wydaniu zamieściliśmy również miniprzewodnik po Strefie, czyli program z opisem tego, co będzie się działo w tym roku. Strefę będą współtworzyć ciekawi ludzie, dobrze znani w branży, często spotykani na łamach "Mistrza Branży", ale też pojawią się zupełnie nowe twarze i nazwiska, o których na pewno szybko nie zapomnimy.
Ludzi nie zabraknie oczywiście we wrześniowym wydaniu "Mistrza Branży", i to nie tylko w rozmowach. Gościem nr 1 jest Piekarz Roku 2014 – Roman Ciążyński – człowiek skromny, uczciwy i pracowity. Już na początku spotkania podkreślił, że ta nagroda powinna trafić do całego zespołu rodzinnej piekarni w Gostyniu. Opowiedział nam również o swoich pomysłach na innowacyjne produkty, o dużym przywiązaniu do rzemieślniczego piekarstwa i pięknej tradycji czynienia znaku krzyża na zacznie, którą 10 lat temu wprowadził jako stały element Świąt Chleba w Gostyniu.
O Świętach Chleba rozmawiamy również z dr. Henrykiem Piesiewiczem, konsultantem merytorycznym Stowarzyszenia Rzemieślników Piekarstwa RP, jednak w tym wypadku stanowiły one punkt wyjścia w rozważaniach na temat ich skuteczności w promowaniu wyrobów piekarskich, faktycznym spożyciu pieczywa w Polsce i konieczności edukowania o pieczywie, zwłaszcza pieczywie żytnim.
Dr Henryk Piesiewicz wspomniał o jeszcze jednej ciekawej inicjatywie, która może nie jest tak medialna, ale za to działa jak katalizator i skutecznie wciąga kolejne szkoły. Chodzi o tygodniową akcję organizowaną od 6 lat (!) przez Walentynę Rakiel-Czarnecką, wiceprezes Fundacji Dobre Życie. W tym roku kampania Tydzień Chleba w Szkole będzie organizowana w dniach 16-23 października. Fenomen akcji polega na tym, że coraz więcej placówek wpisuje „Tydzień” do kalendarza imprez i coraz więcej szkół jest zainteresowanych udziałem. Nauczyciele i uczniowie samodzielnie tworzą scenariusze i decydują, jak będzie wyglądał Tydzień, kierując się materiałami szkoleniowymi, które co roku publikuje Walentyna Rakiel-Czarnecka. Można pozazdrościć. Zadziwiające jest jednak to, że akcja nie ma wsparcia naszej organizacji branżowej... Z Panią Walentyną spotkamy się już w kolejnym wydaniu, tymczasem zachęcamy do lektury najnowszego, bogatszego "Mistrza Branży".
W tym wydaniu piszemy m.in.:
– o Outlecie z pieczywem kieleckiej Piekarni Pod Telegrafem. Sklep z wczorajszym pieczywem pojawił się w lipcu tego roku i zrobił niemałą furorę i medialny szum. Czy po wakacjach nadal cieszy się dużym zainteresowaniem konsumentów?
– o najnowszym (bezpłatnym) konkursie „Twoja ulubiona Piekarnia”, który rusza 1 października. Zgłaszajcie swoje sklepy i zachęcajcie klientów do głosowania - w nagrodę promocja w mediach społecznościowych!
– o kulisach powstania najnowszej publikacji „Technologia piekarstwa” wzbogaconej o komplet 5 płyt z filmami instruktażowymi autorstwa piekarza i wicemistrza świata w piekarstwie Wiesława Kuci i Jadwigi Piotrowicz!
– o tym, że warto otwierać się na nowe możliwości i sięgać po jadalne kwiaty nie tylko w cukiernictwie, ale też w piekarstwie (II cz.)
- Włączamy się również w akcję "Jedz jabłka...", a naszymi nieformalnymi ambasadorkami są 3 piękne kobiety: Kinga Paruzel (finalistka I polskiej edycji MasterChef, autorka kulinarnego bloga), Weronika Burszta (cukiernik w restauracji La Folie) oraz Maria Pohorecka (szef kuchni w klubokawiarni Laba w Opolu). Panie zachęcają cukierników do serwowania jabłek swoim klientom w trochę innej wersji
- zapomnianych zbożach, które wracają nie tylko w ekopiekarniach
- Przeanalizowaliśmy wszystkie ZA i PRZECIW pieca rurkowego i pieca cyklotermicznego, żeby odpowiedzić na pytanie: która opcja jest najkorzystniejsza dla nowoczesnej piekarni?
- na gorąco relacjonujemy Święta Chleba: Gdańsk, Gostyń, Jawor, Radom...
Zapraszamy do lektury!
Spis treści
Rozmowa Mistrza Branży
Nie mam czasu spocząć na laurach – rozmowa z Romanem Ciążyńskim, Piekarzem Roku 2014
O konsumpcji, edukacji i pieczywie żytnim – rozmowa z dr. Henrykiem Piesiewiczem .......18
Robimy coś, czego w Opolu wcześniej nie było! – rozmowa z Elżbietą i Dariuszem Karpińskimi z Lodziarni Sopelek
Efektywne zarządzanie
Outlety z pieczywem
W słabości siła
Pokaż się z dobrej strony
Twoja ulubiona piekarnia – zaproszenie do konkursu
Strategia Rozwoju Rzemiosła Śląskiego 2014-2020
Strefa Niszy, Innowacji i Tradycji
Program strefy
Rozmowy o czekoladzie z Piotrem Krzciukiem
Czekolada na językach
Tradycyjne piekarstwo w najlepszym wydaniu
Jadalne kwiaty – cz. II
Edukacja
Nauczyciele na praktykach. Doskonalenie Chlebem Powszednim Nauczyciela Zawodu –podsumowanie
Kulisy produkcji
Eurofours – wyższy standard pieców
Zakwasy piekarskie, czyli prawdziwa natura chleba – cz. II
Masz dzielarkę czy Partę U
Zapomniane zboża wracają
Chleb „na rurce” czy w „cyklotermiku”?
Innowacyjne podejście do technologii piekarskiej
Maszyny oraz piece firmy IBIS
Jak określić okres minimalnej trwałości pieczywa i wyrobów ciastkarskich
System CTR i zwijarka CSV
Było, jest i będzie
Zdrowo i naturalnie – słody
Pieczywo w sklepie – świeże czy mrożone?
Non-stick made by MAGOREX
Metody produkcji tabliczek czekolady – cz. I
Receptury/Jedz jabłka/tutorial
Suflety jabłkowe
Laskowe tartaletki z jabłkami w karmelu
Sakiewki z jabłkami w dwóch odsłonach
Porzeczkowa tarta
Mix na chleb o bardzo niskiej zawartości glutenu
Ciastka Jęczmienne z Amarantusem
Francja-elegancja
Sprzedaż i ekspozycja
Raport: Duży apetyt na słodycze
Dodatki do żywności – zbiorowa psychoza?
Podstawy znakowania cz. II – Procentowa zawartość składników w produkcie gotowym
Innowacja, czyli kreowanie wartości dla klienta
Polagra 2014
Wiedza i doświadczenie - szukaj (po)mocy w Poznaniu
Nowości targowe Polagra-Tech 2014
Złote medale Polagra-Tech 2014
Flash News
Zobacz na ISSUU katalog reklamowy wrzesień 2014 lub ściągnij PDF
Numery wydane:
Mistrz Branży styczeń-luty 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży marzec 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży kwiecień 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży maj 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży lipiec 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży wrzesień 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży listopad 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży grudzień 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży styczeń 2013 tutaj
Mistrz Branży luty 2013 tutaj
Mistrz Branży marzec 2013 tutaj
Mistrz Branży kwiecień 2013 tutaj
Mistrz Branży maj 2013 tutaj
Mistrz Branży lipiec-sierpień 2013 tutaj
Mistrz Branży wrzesień 2013 tutaj
Mistrz Branży październik 2013 tutaj
Mistrz Branży listopad-grudzień 2013 tutaj
Mistrz Branży styczeń 2014 tutaj
Mistrz Branży luty 2014 tutaj
Mistrz Branży marzec 2014 tutaj
Mistrz Branży kwiecień 2014 tutaj
Mistrz Branży maj-czerwiec 2014 tutaj
Mistrz Branży lipiec-sierpień 2014 tutaj
Zapraszamy do lektury. Naprawdę warto!
Zamów prenumeratę magazynu "Mistrz Branży"
nr tel. 32 729 96 80
email: prenumerata@MistrzBranzy.pl