O lodach inaczej – czyli artystyczna wizja perfekcyjnych smaków i emocji w lodach według Leonardo Ceschina. Joanna Klimas-Profus – czy właśnie nadszedł najważniejszy moment w jej karierze? Gdzie w Polsce brakuje producentów biochleba? Trendy 2015 w tortach, lodach i deserach oraz pikantne pomysły na walentynki.
Podobne artykuły
Branża nabiera rozpędu - czerwcowe wydanie Mistrza BranżyPrzekuj kryzys w sukces! Z majowym Mistrzem BranżyMarcowy Mistrz BranżySzanowny Czytelniku! Jeżeli lody są dla Ciebie czymś więcej niż tylko pomysłem na szybki sezonowy biznes, jeżeli wciąż potrafisz fascynować się sztuką tworzenia nowych smaków, a każdy eksperyment dopracowujesz do perfekcji, to najwyraźniej przechodziłeś przez kolejne stopnie wtajemniczenia w lodziarstwie. Z pewnością nieobce są Tobie lody odnoszące się do smaków regionalnych wypieków lub skomponowane specjalnie pod bukiet smakowy wina. Gdy jednak zaczynasz tworzyć lody w nawiązaniu do malarstwa, muzyki czy poezji, to znaczy, że starasz się osiągnąć najwyższy poziom – poziom Leonarda Ceschina. Dzisiaj – dzięki Pani Ewie Krasoń, prezes firmy Arlekino – gościmy włoskiego mistrza kreacji lodowych smaków, wielokrotnego laureata mistrzostw w lodziarstwie i kapitana zwycięskiej drużyny na Coppa del Mondo della Gelateria w Rimini w 2012 r., a przede wszystkim człowieka, który do perfekcji opanował sztukę nietypowych połączeń smakowych.
Od tego wydania ruszamy z nowym cyklem artykułów, w którym będziemy przedstawiać Ludzi (branży) i ich pasje. Naszym pierwszym gościem jest Joanna Klimas-Profus – wyjątkowo ciepła, cierpliwa i ambitna kreatorka mody w czekoladzie. Co prawda, już rok temu mieliśmy okazję rozmawiać z Joanną, ale wówczas pojawiła się z mężem, słynnym maestro czekolady Januszem Profusem. Dzisiaj jest tylko Joanna i jej dzieła! To przede wszystkim ciekawe studium odnajdywania własnej drogi w cukiernictwie i rozwijania talentu. Czy rzeczywiście nadszedł czas Joanny, sprawdźcie sami.
Nie odpuszczamy tematu biopieczywa. Tym razem Karol Przybylak, ekspert od biożywności, dostał nowe zadanie. Miał sprawdzić, czy ekochleb musi być tak drogi. Jego poszukiwania i rozmowy zarówno z producentami, jak i dystrybutorami pokazują to, co jest największą zmorą dla rozwoju pieczywa BIO w Polsce. Z drugiej strony odkrywa białe plamy na mapie Polski, czyli miejsca, gdzie "brakuje lokalnych piekarni wytwarzających ekologiczne pieczywo w rozsądnych cenach, dostosowane do lokalnych tradycji". Jak się okazuje, szczególnym przykładem są tu Mazowsze i Warszawa.
BIO pojawi się również w raporcie Aurory Czekoladowej, która sprawdziła trendy na 2015 r. w tortach, deserach i lodach. W formach wciąż będzie się rozwijał minimalizm (co rewelacyjnie przedstawiają zdjęcia tortów i deserów nadesłanych przez Jakuba Przysuchę z Cukierni Czekoladowy oraz Michała Rosińskiego z Affogato). Jakie owoce będą nadawać smaku naszym lodom? Co będzie przydatne do kreowania dekoracji i smaków – po odpowiedzi odsyłamy do najnowszego raportu "Wyjątkowo słodka prognoza".
W tym wydaniu m.in.:
- Z nowym rokiem małe rewolucje w piekarni i cukierni wprowadza Anna Maria z KUCHARNI. Na pierwszy ogień poszła mąka pszenna, którą w całości lub częściowo mogą zastapić mąki z Alternatywnej listy naszej autorki, która wszystko dokładnie przetestowała i opisała.
- W obronie zwykłego cukru stanął dr Henryk Piesiewicz. W rozmowie 10 argumentów za stosowaniem sacharydów pokazuje, że niemożliwe, ale też nierozsądne byłoby zastąpienie cukru w produkcji cukierniczej i ciastkarskiej. I podaje mocne argumenty.
- Ze względu na walentynki Piotr Ławrowski sprawdził, czym żywi się świat w dniu św. Walentego, natomiast Marzena Zacharska podpatrzyła w Internecie pomysły na pikantne ciasta, ciasteczka i torty, zwracając uwagę na nowe formy. Zebrała również interesujące informacje o zwyczajach nie tylko walentynkowych w Europie, Azji i Ameryce, za którymi idą słodkości wyrażające miłość.
- Michał Rusek, na podstawie kampanii promocyjnej Festiwalu Czekolady i Słodyczy, pokazał korzyści wynikające z prowadzenia działań marketingowych za pomocą konta fanpage na portalu Facebook. Korzyści w postaci tłumów klientów z pełnymi portfelami.
Zapraszamy do lektury!
SPIS TREŚCI
Rozmowa Mistrza Branży
Lubię wzbudzać emocje poprzez smaki – rozmowa z Leonardo Ceschin
Różne oblicza Joanny Klimas-Profus
Efektywne zarządzanie
Czy ekochleb może być tańszy?
Projekt „3 x Środowisko”: Namawiamy do racjonalnych działań
Przywódca mistrzem organizacji – mity i fakty
B2B, czyli e-biznes – szansą na poprawę konkurencyjności
Edukacja
Social Media w biznesie
Młode Talenty – Expo Sweet 2015
Kulisy produkcji
10 argumentów za stosowaniem sacharydów – rozmowa z dr Henrykiem Piesiewiczem
21 lat firmy MagoRex
Alternatywna lista mąk
Metody produkcji tabliczek czekolady cz. IV
Poltino dla cukiernictwa – dobre, bo polskie
Receptury
Pomarańczowy księżyc
Drożdżowe bułeczki z nadzieniem brzoskwiniowym
Kostka bananowo-czekoladowa
Owocowa piramida
Sprzedaż i ekspozycja
Wyjątkowo słodka prognoza – trendy w cukiernictwie w 2015
Podstawy znakowania cz. V – Przydatność do spożycia oraz numer partii na opakowaniu
Pikantne walentynki
Facebook: Jak zgromadzić 30 000 klientów w jednym miejscu?
Czym żywi się świat w dniu św. Walentego
Flash News
Weronika Stimma i Michał Palarczyk na 5. miejscu
Plan treningowy Michała Starowicza, Przemysława Szwarca i Szymona Wiejaka
SweeTargi 2015 zapowiadają się atrakcyjnie!
Rada Gospodarki Żywnościowej rozwiązana
Zobacz na ISSUU katalog reklamowy styczeń 2015 lub ściągnij PDF
Numery wydane:
Mistrz Branży styczeń-luty 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży marzec 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży kwiecień 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży maj 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży lipiec 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży wrzesień 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży listopad 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży grudzień 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży styczeń 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży luty 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży marzec 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży kwiecień 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży maj 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży lipiec-sierpień 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży wrzesień 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży październik 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży listopad-grudzień 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży styczeń 2014 tutaj
Mistrz Branży luty 2014 tutaj
Mistrz Branży marzec 2014 tutaj
Mistrz Branży kwiecień 2014 tutaj
Mistrz Branży maj-czerwiec 2014 tutaj
Mistrz Branży lipiec-sierpień 2014 tutaj
Mistrz Branży wrzesień 2014 tutaj
Zapraszamy do lektury. Naprawdę warto!
Zamów prenumeratę magazynu "Mistrz Branży"
nr tel. 32 729 96 80
email: prenumerata@MistrzBranzy.pl