...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS

Drugie życie produktu

Wykreuj własny rynek, tworząc nową, indywidualną koncepcję sprzedażową dla produktów, które mają już za sobą lata świetności. Wykorzystaj panujące trendy i wznieś się na fali sektora rynku, który zyskuje popularność i zainteresowanie. Jak? Odpowiedź w artykule.

Obecnie coraz modniejsze staje się nadawanie nowego życia starym przedmiotom. Dotyczy to wielu aspektów naszej codzienności, począwszy od mody, a kończąc na sztućcach, z których można stworzyć oryginalną, niecodzienną biżuterię. Ten sam trend można zauważyć w branży cukierniczej, gdzie dobrze znane produkty przedstawione zostały w zupełnie nowym świetle, otrzymując tym samym całkiem inny charakter.

Przedstaw stary produkt w nowym świetle
Okazuje się, że jeżeli potraktujemy popularne, dobrze znane ciast­ka, ciasteczka czy babeczki jako bazę wyjściową, a następnie nadamy im niecodzienny charakter, możemy wykreować zupełnie nowy produkt. Jednym słowem, nadając starym produktom nowy blask oraz „dobudowując” ich znaczenie odpowiednimi działaniami marketingowymi, sprawimy, że staną się one pożądane w oczach klientów. Wszystko zależy od tego, w jaki sposób zamierzamy podejść do organizacji nowego sektora rynku we własnym biz­nesie oraz od odpowiedzenia sobie na pytanie, które produkty planujemy odświeżyć. W tym wypadku najprostszą techniką jest wykorzystanie panujących trendów.

Z ekonomicznego punktu widzenia
Z ekonomicznego punktu widzenia wynika, że warto inwestować w rynek w momencie, gdy produkty znajdują się na fali wznoszącej (rys. 1). Tym bardziej, że jest to okres rozwoju danego sektora ryn­kowego, w którym z reguły nie ma mocno zakorzenionej konkurencji.

 

Każdy produkt dostępny w sprzedaży przechodzi tzw. cykl żywot­ności, podczas którego bezpośrednio po wprowadzeniu na rynek przeżywa etap największego rozwoju. Właśnie wtedy nabiera szybkiego tempa wzrostu i staje się popularny, co oznacza, że jest to najlepszy moment, aby w niego inwestować. Następny etap dotyczy produktu dojrzałego, obecnego na rynku już jakiś czas. Etap ten charakteryzuje się największym wolumenem sprzeda­ży, za czym idą największe zyski. Po etapie dojrzałości następuje schyłek, co oznacza moment, w którym atrakcyjność produktu oraz popyt na zakup systematycznie spada.

Jeżeli mielibyśmy do tego cyklu porównać omawiane w niniej­szym artykule przykłady, znajdują się one obecnie w początko­wej fazie wzrostu. Jest to etap, podczas którego warto w nie zainwestować i dołączyć do rozwijającego się trendu, wznosząc się jednocześnie na rosnącej fali zainteresowania tą gamą pro­duktów. Moment ten jest kluczowy również dlatego, że nadal trudno wyodrębnić mocno zakorzenioną konkurencję, co przy odpowiednim nakładzie pracy pozwala na zaspokojenie znacznej części potrzeb rynkowych i wypracowanie silnej marki.

Przykład I
Przykładem ciekawego wykorzystania panującej obecnie sytuacji jest manufaktura słodyczy Cukier Lukier. Firma łączy w sobie pasję, kreatywność oraz potrzebę tworzenia tkwiącą w każdym dziecku, ponieważ w ramach oferty ręcznie wyrabianych cukier­ków i lizaków znajdują się pokazy i warsztaty dla najmłodszych. Wystarczy wykupić miejsce, by nasze dzieci same wykonały dla siebie wymarzone słodycze – tym samym zapewniamy pociechom wspaniały dzień, wiele radości i satysfakcji. Firma wkupiła się w serca klientów, dbając o wysoką ja­kość produktów, bazując na naturalnych barwnikach, aromatach owocowych oraz olejkach.

FOT. CUKIER LUKIER

 

Powyższy przykład jest najlep­szym dowodem, że nawet zwykły cukierek i lizak może stać się wyjątkową atrakcją, a jednocześnie dochodowym przedsię­wzięciem, jeśli tylko oprzemy działania na panujących trendach i zorganizujemy wokół niego odpowiedni marketing, two­rząc własny styl.

Przykład II
Cupcakes różnią się od popularnych muf­finów pod wieloma względami, mimo to wielu klientów największą różnicę do­strzega w ich dekoracji. Pozostałe cha­rakterystyczne cechy w oczach klientów sprowadzane są do poziomu nieistotno­ści, zacierając tym samym różnorodność smakową i wielkościową produktów. Łasu­chów i smakoszy tych pysznych ciasteczek wielkości filiżanki herbaty (skąd zresztą wzięła się ich nazwa) fascynuje przede wszystkim wygląd, który spod ręki mi­strza cukiernictwa potrafi przybrać arcy­ciekawe kształty i kolory.

 

Jest to świetny przykład sytuacji, w której produkt bardzo podobny do popularnego muffina, a nawet powstały na jego podstawie, może stano­wić zupełnie inny segment rynku, docie­rając nie tylko do klientów kawiarnianych, ale również ugruntowując swoją pozycję na wszelkiego rodzaju przyjęciach, impre­zach okolicznościowych, a nawet chrzci­nach i weselach.

Przykład III
Kolejny produkt, który stanowi jednocze­śnie wyrób cukierniczy i artystyczną deko­rację, to malowane ciasteczka. Z pozoru zwykłe kruche ciastka, takie same jak te sprzedawane na wagę, jednak uszla­chetnione ręcznie wykonaną dekoracją, pomalowane lukrem, a następnie zapa­kowane w wysublimowane, indywidualne opakowania. W tym wypadku ich kształt czy smak mogą być dowolne, często ich znaczenie schodzi na drugi plan, gdy naj­ważniejsza – po raz kolejny – jest piękna dekoracja.

FOT. SYLWIA KOŁODZIEJCZYK

 

Jej rodzaj, tak jak w przypadku wspomnianych wyżej cupcakes, również może zostać dopasowany do konkretnej okazji, a więc z powodzeniem znajdzie swoich zwolenników podczas każdego ro­dzaju imprezy okolicznościowej.
Oto kolejny dowód na to, że zwykły pro­dukt, jak popularne kruche ciasteczka, może diametralnie zmienić swój charak­ter dzięki przedstawieniu go w oryginalny i nowatorski sposób.

Michał Rusek, www.MarketingFanpage.pl

Bieżące wydanie czasopisma

Za co Polacy pokochali jagodzianki? Czym ustabilizować krem na zimno? Jak projektować słodkie stoły? Skąd się biorą alergie pokarmowe? Do czego dodawać szafranu?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji