Ile codziennie tracisz, działając w biznesie po omacku? A ile możesz zyskać, kiedy dostaniesz wiedzę ułatwiającą zrozumieć rzeczywistość i narzędzia podnoszące skuteczność w działaniu? Dostępne w jednym miejscu. Pod koniec września startuje polska platforma e-learningowa Eduneo, która już zapowiada nową jakość w szkoleniach.
O jej celach, założeniach, tym, co ją wyróżnia rozmawiamy z Marcinem Juchniewiczem, dyrektorem merytorycznym Eduneo.
E-learning nie jest nowym pojęciem, rozwija się od dłuższego czasu i przechodzi kolejne fazy. Jak oceniasz rozwój platform e-learningowych w Polsce i za granicą?
Marcin Juchniewicz: To złożone zagadnienie. Ludzie widzą już potencjał w e-learningu i w narzędziach wykorzystywanych online nie tylko do nauki, ale również promocji, marketingu i przede wszystkim sprzedaży. Najmłodsze pokolenie, które zasypia i budzi się z telefonem w ręku, to konsumenci już na chwilę obecną. Z jednej strony przedsiębiorcy zauważają, że rysuje się taka tendencja rynkowa i ci, którzy wejdą do internetu, będą mieli szansę zagościć w nim na dłużej, a ci, którzy prześpią ten moment, będą musieli rozpychać się łokciami.
Z drugiej strony wyzwania zawodowe zajmują nam pełne 8 godzin, a biorąc pod uwagę dojazdy, o wiele więcej. Nie ma za wiele czasu, żeby się uczyć, poznawać nowe strategie, więc życie poniekąd wymusza na nas edukację przez platformy e-learningowe.
Obecnie w Polsce, ba! nawet w Europie nie ma takiej platformy, która integrowałaby treści edukacyjne, użyteczne, ale też wszechstronne, odnoszące się do doskonalenia umiejętności miękkich i twardych. Wiele firm, pomimo że zaczyna produkować kontent edukacyjny w internecie, robi to wewnętrznie, dla swoich pracowników. Są też eksperci, którzy produkują kontent ogólnodostępny, ale powiązany z ich specjalizacją. Takiego miejsca, gdzie byłby on dostępny na szeroką skalę, dla wszystkich, w Polsce i w Europie, nie ma. W USA jest jedna taka platforma. Dlatego uważam, że teraz jest najlepszy czas, żeby tę lukę zapełnić.
Marcin Juchniewicz – psycholog, mówca motywacyjny, trener, coach, a w wolnych chwilach aktor filmowy. Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Stowarzyszenia Konsultantów i Trenerów Zarządzania MATRIK oraz przewodniczący komisji egzaminacyjnej Trainers Essential Skills. Współtworzy cykl warsztatów łączących psychologię biznesu z wyzwaniami dnia codziennego. Jego specjalnością są procesy grupowe, przywództwo, komunikacja wpływu oraz rozwój osobisty. Od 17 lat tworzy i wdraża programy szkoleniowe dla osób na stanowiskach specjalistycznych i menedżerskich. Przeprowadził ponad 900 szkoleń dla firm w Polsce i za granicą, a także ponad 150 prelekcji motywacyjnych. |
Skąd przekonanie, że właśnie teraz jest najlepszy moment, by projekt przyjął się w Polsce, a nie zaliczył falstart?
Od kilku lat obserwuję, że wśród Polaków wzrosła gotowość do zmian. Zaczyna do nich docierać, że czasy są inne, że ciężko pracować, budować biznes, zarządzać nim w oparciu o to, co było aktualne 5 lat temu. Biorąc pod uwagę zmiany, jakie zachodzą na zewnątrz, każda organizacja powinna być w taki sposób dostosowywana, jeżeli chodzi o konstrukcję, komunikację, żeby dotrzymać kroku zmianom zewnętrznym. Jeżeli menedżerowie są niedoinformowani, pracownicy z długim stażem nie mają dostępu do aktualnej wiedzy, to bardzo często operują archaicznymi strategiami zarządzania, motywowania, budowania marki osobistej w kontekście biznesowym. Stają się wówczas hamulcem dla organizacji. Jedynym rozwiązaniem jest, żeby mieli dostęp do wiedzy, ale również żeby mogli udzielać odpowiedzi na pytania młodszym pracownikom, którzy oczekują natychmiastowej reakcji. Bez nowej wiedzy problem będzie narastał. Starsi stażem pracownicy będą się okopywać w swoich starych przekonaniach. Z kolei młodsi będą postrzegać ich jak drzewa, które zapuściły głęboko korzenie i należałoby je pousuwać, bo stanowią wąskie gardło organizacyjne. Moim zdaniem jedynie uczenie się od siebie nawzajem i dostęp do aktualnej wiedzy mogą pomóc we wzrastaniu organizacji.
Kogo może zainteresować nowa platforma Eduneo? Jaką wartość zyskają osoby z branży piekarskiej, cukierniczej?
Platforma jest adresowana do wszystkich, którzy chcą się rozwijać. Nieważne czy jesteś piekarzem, czy cukiernikiem, pracownikiem czy pracodawcą – kompetencje miękkie, menedżerskie i te typowo ludzkie nie są przekazywane w sposób usystematyzowany. Na tę wiedzę jest ogromne zapotrzebowanie. Jeżeli nie potrafisz rozmawiać ze współmałżonkiem czy pracownikami, kontrahentami, to po prostu nie umiesz się komunikować. Podobnie jest z kwestiami dotyczącymi zarządzania czy budowania marki osobistej. One są niezależne od branży, uniwersalne
i niezbędne.
Jeśli nie rozumiesz podstawowych założeń sprzedaży, stosujesz narzędzia sprzed 20 lat, to może się okazać, że nie jesteś w stanie rozpędzić swojego biznesu na tyle, żeby był dochodowy i gwarantował wolność nie tylko finansową, ale też czasową. To kolejna kompetencja niezależna od branży. Nie mówiąc o wykorzystaniu mediów społecznościowych, które dają ten przywilej, że potencjalni klienci mogą dowiedzieć się o tobie, zanim przyjdą na pierwsze spotkanie, co więcej, otrzymując od ciebie wartość, np. w postaci wiedzy. I to jest jeden powód i gigantyczna wartość, dla której warto z takiej platformy korzystać. A drugi powód – pracodawcy, budując biznes, albo pracownicy, wykonując pracę, nie są w stanie na bieżąco odświeżać wiedzy na temat tego, jakie są trendy rynkowe, jak zmieniają się oczekiwania klientów, jakie są kanały komunikacji, budowania potęgi marketingowej, jakie dziś są skuteczne strategie sprzedażowe. To potężna wiedza na temat tego, jak dotrzymać pracowniczego, przedsiębiorczego, menedżerskiego kroku zmianom zachodzącym na rynku.
Przeglądając internet, można zauważyć, że nie brakuje wiedzy z marketingu, sprzedaży, rozwoju osobistego. Trzeba ją jedynie wyselekcjonować, przebrnąć przez lekturę, wysłuchać podcastów, zrozumieć i jeszcze wdrożyć w życie. Dlaczego akurat z tej platformy warto skorzystać? Na czym polega jej atrakacyjność?
Eduneo to takie Centrum Kopernika, tylko związane ze sprawczością osobistą i biznesową. Dzięki transformacji cyfrowej mogliśmy stworzyć centrum wiedzy, która jest użyteczna i niezbędna, by wejść na szczyt własnych możliwości: ludzkich, menedżerskich, sprzedażowych, przedsiębiorczych, wszelakich. Wchodzisz do jednego miejsca i masz wszystko. Istnieją różne platformy edukacyjne, ale tylko nasza jest uniwersalna. Cały czas ją rozwijamy. Skoncentrowaliśmy się na użyteczności, na narzędziach. Zaprosiliśmy do współpracy praktyków – ludzi, którzy mają wiedzę i potrafią ją zastosować w praktyce. To oni napisali recepty, stworzyli listę użytecznych narzędzi, które zaraz po obejrzeniu filmu albo nawet w trakcie możesz stosować
w praktyce i obserwować, jakie przynoszą efekty. I to jest wartość. Model, który przyjęliśmy, to 20% wiedzy teoretycznej, budującej świadomość, a 80% koncentracji na konkretnych narzędziach. Nie ma tutaj teoretyzowania, osobistych historii „jak odkryłem komunikację menedżerską, bo pracuję jako menedżer od 20 lat”. Postawiliśmy na krótkie formy po to, żeby wymóc na naszych ekspertach przekazywanie konkretów. Nie ma tu wodolejstwa. I to nas odróżnia, to jest coś innego.
Co zyskamy, korzystając z uniwersalnej bazy wiedzy Eduneo?
Pytanie nie powinno brzmieć: „co zyskasz, mając dostęp do tej wiedzy,” tylko „ile każdego dnia tracisz, działając po omacku, intuicyjnie, korzystając z archaicznych narzędzi?”. Zapraszam na naszą platformę. Proponujemy bardzo rozbudowane możliwości, jeżeli chodzi o znalezienie wartościowych odpowiedzi, dostępnych w bardzo dobrej cenie. Zależało nam na tym, by dać dostęp do wiedzy milionom, a nie wybrańcom, których będzie na to stać. Realizujemy misję ogólnego, powszechnego dostępu do użytecznej wiedzy, ale wiadomo, że jest to projekt komercyjny, więc ubrany w pewien model biznesowy, ale to też jest ciekawe. Tu można dostać wiedzę albo być dostawcą kontentu, ekspertem. Zachęcam do tego, aby zapoznać się
z platformą i jej możliwościami, bo zależy mi na tym, żeby budować kraj bogaty
w świadomych przedsiębiorców.
Startujemy 28 września br., wtedy odbędzie się konferencja, podczas której świat dowie się o możliwościach, jakich dostarczamy.
Szykuje się edukacyjna rewolucja?
Chciałbym, ale wiem, że w Polsce rewolucja sprawdza się, kiedy trzeba się przed czymś bronić, ale jeśli chodzi
o wzrost, lepiej sprawdza się ewolucja.
Dziękujemy za rozmowę.
Rozmawiały Anna Kania i Danuta Bujak
Mistrz Branży – partnerem Platformy Eduneo
Wiedza i praktyka branżowa w Eduneo
Masz doświadczenie w cukiernictwie, piekarstwie lub lodziarstwie? Znasz tajniki dekorowania tortów i ciast? Masz pasję i lubisz dzielić się wiedzą? Zostań ekspertem Eduneo i buduj kontent branżowy na nowej platformie pod egidą „Mistrza Branży”!
Osoby zainteresowane prosimy o kontakt mailowy: d.bujak@mistrzbranzy.pl
Gospodarzem Strefy Rozwoju Osobistego i Biznesowego na CFP jest grupa kapitałowa Vantis Holding – organizator szkoleń biznesowych oraz pomysłodawca platformy e-learningową Eduneo. Wśród ekspertów pojawią się: Piotr Sołtys, specjalista od nowoczesnej sprzedaży, oraz Marcin Juchniewicz, trener, coach i dyrektor merytoryczny Eduneo
Postaw na własny rozwój z Eduneo Dowiedz się więcej na Cake Festival Poland
23-24 października 2018 r., Katowice
Zapraszamy do Strefy Rozwoju Osobistego i Biznesowego podczas Cake Festival Poland, gdzie będziesz mógł porozmawiać
z ekspertami Eduneo. W ramach bezpłatnych konsultacji dowiesz się, jak:
• prowadzić profil w social mediach,
• projektować kampanie sprzedażowe (lead generation i inne) za pomocą social mediów,
• budować markę osobistą i firmy,
• budować przewagę konkurencyjną na rynku,
• tworzyć skuteczny networking.
Przyjdź, porozmawiaj, poznaj nowe możliwości. Na zwiedzających czekają liczne konkursy i loterie z atrakcyjnymi nagrodami.
Czekamy na Ciebie!
Postaw na własny rozwój z Eduneo