GoodMills Group, jeden z głównych graczy na europejskim rynku przemiału zbóż, do końca 2016 r. zainwestuje na polskim rynku 50 mln złotych. Środki zostaną przeznaczone głównie na rozbudowę zakładu w Straduni k/Opola. Powstanie nowa linia produkcyjna, która zwiększy całkowitą wydajność fabryki do 750 ton na dobę.
GoodMills Polska, część międzynarodowego koncernu GoodMills Group, w lipcu ubiegłego roku zakończył rozbudowę jednego z czterech zakładów w Polsce – Młyna Kamionka w Dużej Cerkwicy w województwie kujawsko-pomorskim, której koszt wyniósł 25 mln zł. Z uwagi na rosnące wymagania oraz zmieniające się potrzeby klientów i konsumentów koncern GoodMills Polska, w ramach kontynuacji działań inwestycyjnych, planuje prace w Straduni k/Opola.
Cele zostały jasno określone już na początku naszej działalności w Polsce - 1 mln ton przemiału zbóż rocznie. W ostatnich latach nasza firma zwiększyła produkcję kilkukrotnie osiągając poziom blisko 600 tys. ton przemiału i pozycję lidera na rynku. Stabilne wyniki finansowe tylko przyspieszyły decyzje dot. kolejnych inwestycji – mówi Piotr Piąstka, prezes firmy GoodMills Polska.
Kwota 50 mln zł, na którą opiewa inwestycja, zostanie przeznaczona na rozbudowę zakładu o nową linię produkcyjną o zdolności przemiałowej 300 ton na dobę. Dzięki temu fabryka osiągnie całkowitą wydajność 750 ton na dobę, co uczyni ją jednym z największych zakładów w Polsce. W ramach działań planowana jest również rozbudowa elewatora zbożowego o kolejne 12 tys. ton. Znaczące środki przeznaczone będą również na szkolenia dla pracowników w zakresie rozwoju ich kwalifikacji i kompetencji.
Firma planuje też rozwój w segmencie B2C poprzez wzmocnienie pozycji Mąki Basia.
Konsolidacja rynku detalicznego oraz dynamiczna koncentracja produkcji pieczywa i wyrobów cukierniczych mobilizują nas do dalszej optymalizacji działań oraz rozwoju. Mając szerszą niż dotychczas dystrybucję, dodatkowe wsparcie w postaci know-how oraz jeszcze większe możliwości technologiczne stoimy przed szansą zdobycia pozycji lidera również na rynku B2C. Dlatego będziemy dalej inwestować w rozwój marki Mąka Basia, która jest sztandarowym produktem firmy. To jeden z naszych celów strategicznych na najbliższe lata – wyjaśnia Piotr Piąstka, prezes firmy GoodMills Polska.
Strategia firmy w zakresie współpracy z klientami przemysłowymi oraz dużymi firmami rodzinnymi, na których GoodMills posiada dominującą pozycję na rynku, pozostaje niezmienna. Opiera się na zasadach rozwoju wraz klientami i zmieniającym się dynamicznie rynkiem oraz wykorzystaniu efektu synergii w zakresie obsługi klientów międzynarodowych. W dalszym ciągu podstawą działalności będzie lokalny rynek zbożowy i produkcja mąk.
GoodMills Polska
Firma GoodMills Polska jest kluczowym producentem w segmencie produktów pochodzących z przemiału zbóż. W Polsce istnieje od 1999 roku i posiada 4 młyny (Stradunia, Kamionka, Grodzisk Wlkp., Kutno) o łącznym przemiale rocznym blisko 600 tysięcy ton. Wszystkie młyny pracują w technologii szwajcarskiej firmy Bϋhler – lidera w rozwiązaniach dla przemysłu młynarskiego. Zakłady produkcyjne działają w oparciu o systemy zarządzania jakością: ISO 22000, ISO 9001, FSSC 22000, IFS 6, GMP+.