Czyli ak dotrzeć do klientów, stosując kolory w wypiekach.1, 2, 3… tyle wystarczy, aby konsument stwierdził, czy chce zjeść właśnie twój wypiek. Podjęcie decyzji zajmuje mu zaledwie kilka sekund. Co decyduje? Wygląd.
Dla klientów z pokoleń millenialsów i Z aspekt wizualny jest bardzo ważny. W przypadku wypieków w osiągnięciu sukcesu na tym polu pomogą polewy Carat Coverflex, wysokiej jakości estetyczne wykończenie, które zaspokoi oczekiwania nawet najbardziej wymagających smakoszy.
Psychologia klienta? Nie bój się z niej korzystać
Może to brzmieć nieprzystępnie. Nie musisz jednak zapoznawać się ze szczegółowym studium przypadku i naukowymi publikacjami. Istotne jest zainteresowanie się emocjami klienta, a konkretnie tymi, jakie wywołuje twój produkt. Bo to właśnie uczucia zaważą na decyzji o zakupie, one również rządzą zachowaniem użytkowników mediów społecznościowych.
Wszystko to warto uwzględnić w procesie planowania efektu końcowego wypieku. Dlaczego? Aż 69% millenialsów* udostępnia zdjęcia jedzenia w mediach społecznościowych. Chęć dzielenia się posiłkami z innymi jest widoczna na Instagramie czy Facebooku. Często pojawiały się w nich takie wpisy: w letnie popołudnie wspólnie z przyjaciółmi cieszyliśmy się ciastem z owocami lub jak co rano rozpoczynamy dzień z rogalikiem i ulubioną kawą. Na zdjęciach jedzenia do pewnego czasu królowały pastelowe i minimalistyczne aranżacje, rustykalne palety barw. Pokolenie Z nazywało je aesthetics, czyli estetykami. Każda jest charakterystyczna, można je dobierać zależnie od humoru. Ważne jest, aby była autentyczna, bo dla pokolenia Z to jedna z najistotniejszych wartości.
Obecnie coraz popularniejsze są wyraziste kolory, nierzadko wręcz neonowe, oraz apetyczna obfitość dodatków. Dominujące w internecie preferencje mają przełożenie na dane: 86% respondentów** woli produkty o wyrazistym kolorze, tak wykazały badania przeprowadzone na grupie 600 osób. To właśnie ta tendencja, na której mogą skupić się cukiernicy i piekarze. Idealną odpowiedzią na potrzeby konsumentów są polewy Carat Coverflex, zapewniające intensywność kolorów przy zachowaniu najwyższej jakości wypieków.
Kolory to przyjaciele każdego kulinarnego twórcy
Obraz i kolor to klucz do sukcesu dla każdego cukiernika czy piekarza. Patrząc na zdjęcia, wyobrażamy sobie smak i zapach. Prezentacja gotowego produktu w sklepie lub kawiarni za ladą również ma znaczenie, często to właśnie ona sprawia, że decydujemy się na zakup. Kolory powinny być więc oczkiem w głowie każdego, kto planuje stylizację wypieków, bowiem jednym z trendów konsumenckich 2023 roku jest właśnie atrakcyjność wizualna. Dane mówią same za siebie: od 60% do 92% decyzji zakupowych*** jest podejmowanych na podstawie kolorów. Dodatkowo badanie**** opublikowane przez naukowców w czasopiśmie „Food Chemistry Advances” wykazało, że kolor jest kluczowym czynnikiem pobudzającym apetyt i pozwala dotrzeć do konsumenta.
Mix & match – ogranicza cię wyłącznie wyobraźnia
Warto eksponować te kolory, które w danym momencie roku są naturalne, jak maliny w okresie letnim. Polewa Carat Coverflex Magenta o smaku maliny to wg Pantone kolor roku 2023. Ten mocno nasycony róż, znany jako magenta, powstał na bazie żywności barwiącej. Z pewnością pobudzi smakową wyobraźnię każdego wielbiciela tych kojarzonych ze słonecznym okresem owoców. Zimowa aura? To czas na dodanie sobie energii cytrusowymi odcieniami, w czym pomoże Carat Coverflex Yellow o cytrynowym smaku i nasyconym, żółtym kolorze.
Nie bez powodu wśród stylistów żywności popularne są konkretne barwy. Żółty kojarzy się z ciepłem i przyjaznością. Czerwony pobudza apetyt, a zieleń przywodzi na myśl świeżość i zdrowie. Tę wiedzę dobrze połączyć ze znajomością trendów kolorystycznych dominujących w mediach społecznościowych. Badania wykazują*****, że to właśnie intensywne i wyraźne kolory jedzenia sprawiają, iż konsumenci postrzegają je nie tylko jako apetyczne, ale także zdrowe.
Polewy Carat Coverflex – nasycone kolory i unikatowe smaki
Wychodząc naprzeciw trendom, Puratos stworzył linię produktów, które doskonale wpisują się we współczesne potrzeby branży. Polewy Carat Coverflex pozwalają na tworzenie nieoczywistych kreacji na talerzu i zaostrzają apetyt konsumentów na długo przed pierwszym kęsem. Jednocześnie cechują się wysoką elastycznością i łatwością wykorzystania w pracy. Dzięki polewom z linii Coverflex cukiernicy mają możliwość kreowania apetycznych dzieł sztuki, wyróżniających się zarówno na półce, jak i w social mediach, w których ich zdjęcia z przyjemnością publikują dumni konsumenci. Dostępne są w czterech smakach: cytrynowym, malinowym, pistacjowym i karmelowym.
Carat Coverflex to tłuszczowe polewy cukiernicze przeznaczone do różnorodnych wypieków typu: donuty, pączki, croissanty, wypieki tradycyjne i te nieoczywiste, babeczki, eklery. Polewy z tej linii gwarantują uzyskanie nasyconych, estetycznych kolorów, które klienci kojarzą z konkretnymi smakami, dzięki czemu wypieki pokryte Carat Coverflex zapadną im w pamięć.
Piękne i praktyczne
Polewy Carat Coverflex powstały na bazie naturalnych barwników, ale praca z nimi nie jest bardziej wymagająca niż ze standardowymi polewami. Są elastyczne, mają wysoką płynność i nie wymagają temperowania. Pozwalają zaoszczędzić czas i usprawnić pracę, ponieważ są gotowe do użycia zaraz po rozpuszczeniu. Dla coraz bardziej świadomych konsumentów znaczenie ma także pochodzenie składników wykorzystanych w produkcji wypieku. Produkty z linii Carat Coverflex powstają z wysokiej jakości surowców, nie zwierają sztucznych barwników i aromatów czy żywności barwiącej, oleju palmowego oraz tłuszczów utwardzonych.
Zastosowanie polew Carat Coverflex to prosty sposób na odmienienie cukierniczego portfolio i odświeżenie stałej oferty dla klientów czy stworzenie specjalnego menu sezonowego. To także świetny materiał do eksperymentów: próbuj różnych połączeń i dopasuj je do swoich potrzeb. Zadbaj o to, aby klient marzył nie tylko o niebieskich migdałach, ale też pistacjowych croissantach, malinowych eklerach, cytrynowych muffinach i karmelowym cieście.
*Food Navigator, USA, 2019, za: Taste Tomorrow
** https://sensientfoodcolors-com.translate.goog/en-us/industry-trends/evaluating-colors-impact-in-food-and-beverages/
***Emerland Insight, za: Taste Tomorrow
****„Food Chemistry Advances”, październik 2022
*****„Antioxidants”, 12 (7), 2023