W tym wydaniu konfrontujemy ludzi, zestawiamy tradycję z nowoczesnością, podpatrujemy, co dzieje się na rynku. Sprawdzamy również, jakie są najczęstsze błędy na etykietach i jakie show było na Expo Sweet w Warszawie.
W nowym wydaniu "Mistrza Branży" aż kipi od rozmów z ludźmi branży. Pierwsza rozmowa to konfrontacja w rodzinie Stanisława Butki. Przy wspólnym stole w pokoju nad piekarnią usłyszeliśmy, jak to jest prowadzić firmę w tak licznym gronie. Dlaczego senior rodu czuje się, jakby uprawiał zanikający zawód i jakie zjawiska w branży są dla niego niepokojące. Z drugiej strony córka Katarzyna Mojzykiewicz opowiada o zaangażowaniu w projekt „Branże w dialogu” i o jego konkretnych korzyściach wynikających dla naszej branży. Porozmawialiśmy też z naszą „Słodką Królową”, która przypomniała o trudach Cukierniczych Mistrzostw Świata Kobiet w Rimini 2012, natomiast z jej szefem Robertem Einbacherem wdaliśmy się w dłuższe rozważania, czy udział w takich zawodach, tak absorbujących czas i pieniądze, ma sens.
W "Kulisach produkcji" doświadczony technolog przypomina sztukę tradycyjnej produkcji wypieków wielkanocnych i podpowiada, jak ustrzec się podstawowych błędów, czym zastąpić niektóre produkty, na jakie propozycje rynkowe zwrócić uwagę. Natomiast kreatywni cukiernicy dzielą się z Państwem pomysłowymi recepturami na nietypowe mazurki, babki i serniki.
Proponujemy również zajrzeć do artykułu na temat znakowania. Tym razem jednak skupimy się na etykiecie pieczywa według aktualnych przepisów, które w tym roku będą budziły szczególne zainteresowanie inspekcji jakości handlowej. Warto przeczytać i porównać swoje etykiety, czy przypadkiem nie popełniamy błędów lub czy nie wprowadzamy konsumentów w błąd.
A to nie wszystko. Trudno w paru słowach streścić całą merytorykę przygotowaną przez naszych niezastąpionych autorów. Dlatego - bez zbędnych słów - zapraszamy do lektury niezbyt przytłaczającej, konkretnej i na pewno różnorodnej.
Spis treści
Rozmowa Mistrza Branży
Z pokolenia na pokolenie – konfrontacja rodzin Butka – Mojzykiewicz
Mam szczęście! – wyznaje Marlena Szymaś
Najlepsza inwestycja w rozwój – rozmowa z Robertem Einbacherem
Efektywne zarządzanie
Kontrola pracownika
Aktualna wersja programu Płatnik
Dla kogo wsparcie państwa?
Dane osobowe – ochrona i przetwarzanie cz.I
Trzeba i warto się szkolić
Urzędowa e-platforma
Jedyna taka piekarnia na świecie
Pracowniczy leasing
Najcenniejsze 20 %
Czekając na Godota
Kulisy produkcji
Mniej soli dla zdrowia
Jak uzyskać świeżość chleba i utrzymać jak najdłużej?
Punkty krytyczne miazgi kakaowej
Bioaktywny zakwas pszenny Levain
Niezawodne powłoki teflonowe
Tajniki słodkiej stewii
Nowości Reventa
Od formowania do dekorowania
Tradycja z dodatkiem nowoczesności
Święto obfitości i różnorodności
Receptury
Mazurek na nową nutę
Gotowe masy makowe i orzechowe
Wielkanocna babka marcepanowa
Mazurek makowo-serowy
Placek „Wielkanocny Poniedziałek”
Sprzedaż i ekspozycja
Informuj klienta: ile kromek chleba dziennie?
Znakowanie pieczywa
4xP czyli podstawy dobrej sprzedaży
Flash News
ExpoSweet podnosi poprzeczkę
Daniel Staroń i Tomasz Podkul mistrzami Polski w lodziarstwie
Zwyciężyła pasjonatka
Września górą
Rzeźba w czekoladzie
Nowości rynkowe
Nowa hala produkcyjna firmy MASZ z Gliwic
Nowości produktowe z Prospony
Czekoladowe szaleństwo z Magorexem
Nowość firmy Pfahnl
Panefit gryczany Polmarkusa
Numery wydane:
Mistrz Branży styczeń-luty 2012 tutaj
Mistrz Branży marzec 2012 tutaj
Mistrz Branży kwiecień 2012 tutaj
Mistrz Branży maj 2012 tutaj
Mistrz Branży lipiec 2012 tutaj
Mistrz Branży wrzesień 2012 tutaj
Mistrz Branży listopad 2012 tutaj
Mistrz Branży grudzień tutaj
Mistrz Branży styczeń 2013 tutaj
Mistrz Branży luty 2013 tutaj
Mistrz Branży marzec 2013 tutaj
Mistrz Branży kwiecień 2013 tutaj
Zapraszamy do lektury. Naprawdę warto!
Zamów prenumeratę magazynu "Mistrz Branży"
nr tel. 32 729 96 80
email: prenumerata@MistrzBranzy.pl
Cena prenumeraty:
-roczna 99 zł brutto
-półroczna 60 zł brutto
Archiwalia
Istnieje możliwość otrzymania archiwalnych numerów poradnika w wersji PDF. Osoby zainteresowane, proszone są napisać w treści maila którymi wydaniami są zainteresowane.