Dlaczego Barbara, Iga i Anna Sarzyńskie walczą o koguta kazimierskiego? Co zmienia się w przepisach dotyczących znaków towarowych i dlaczego warto o to zadbać zawczasu? Co modnego jest w lodach i lodziarniach w sezonie 2016? Kto zrobił wegańską prowokację w Warszawie na Expo Sweet? Więcej w kwietniowym „Mistrzu Branży”.
Podobne artykuły
Branża nabiera rozpędu - czerwcowe wydanie Mistrza BranżyPrzekuj kryzys w sukces! Z majowym Mistrzem BranżyMarcowy Mistrz BranżyNa pierwsze strony gazet wraca temat własności intelektualnej – i to z dwóch powodów. Po pierwsze, za sprawą rewolucji w przepisach dotyczących ochrony znaków towarowych, o czym szerzej piszemy w najnowszym wydaniu "Mistrza Branży" oraz TUTAJ. Po drugie, za sprawą sporu o znak słynnego kazimierskiego koguta z ciasta chałkowego. Sporu, który rozgorzał ostatnio między Piekarnią Sarzyński a Stowarzyszeniem Kupców i Przedsiębiorców z Kazimierza Dolnego, zarządzającym znakiem towarowym graficznym do wypieku. O ironio, wypieku, który przez wiele lat tak naprawdę promował nieżyjący już mistrz piekarski Cezary Sarzyński, a obecnie jego działania kontynuują żona, Pani Barbara, wspólnie z córkami Igą i Anną. Jak do całej sprawy podchodzi najbliższa rodzina? Czy zamierzają dać za wygraną? – postanowiliśmy przekonać się osobiście. Odnowienie starego sporu było też pretekstem, żeby przypomnieć postać charyzmatycznego piekarza z wizją, który 30 lat temu potrafił ze zwykłej plecionki zrobić silną markę. Markę, która – mimo burz – niezmiennie kojarzona jest z nazwiskiem Sarzyńskich i Kazimierzem Dolnym.
Drugim ważnym tematem wydania jest branża lodziarska, która przez ostatnie trzy miesiące miała ręce pełne roboty, przygotowując się do sezonu. W dodatku specjalnym „Lody, czekolada i kawa” podsumowujemy najciekawsze trendy na 2016 r., opisujemy wybrane nowości lodowe, a także przypominamy kilka prawd o lodziarstwie i projektowaniu lodziarni, nie tylko dla tych, którzy chcą otworzyć lodziarnię.
Dodatkowo zaproszeni mistrzowie stworzyli desery lodowe według najnowszych światowych trendów! Przyjrzeliśmy się też ekologicznej kawie. Chcieliśmy sprawdzić, jak rozwija się zapotrzebowanie na ekokawę w Polsce, i przekonać się, czy to tylko hipsterska moda, czy rynek o dużym potencjale. Warto wiedzieć więcej!
SPIS TREŚCI
Rozmowa Mistrza Branży
Kogut. Taka tradycja – rozmowa z Barbarą i Igą Sarzyńskimi
Tradycyjna Pączkarnia – uczciwie i z sercem – rozmowa z Bartłomiejem Słowikiem, właścicielem katowickiej Pączkarni
Efektywne zarządzanie
Od 15 kwietnia rewolucja w ochronie znaków towarowych
Wspólny znak towarowy – przypadek koguta kazimierskiego
Notariusze dla Mistrza Branży: Sukcesja – testament z zapisem windykacyjny
Edukacja
Grywalizacja – czyli jak wygrać marketing
DODATEK: Lody, czekolada i kawa
Modne powroty i nowe tendencje w lodach
Wegańska prowokacja w Warszawie! – rozmowa z Emanuele Di Biase
Proste prawdy o lodziarstwie
Lodziarnie – od czego zacząć
Nowości lodowe
Moc lodowych łakoci – inauguracja sezonu lodziarskiego
Festiwale czekolady
Jak powstaje kakao w proszku
Wyróżnij się ekokawą
Receptury lodowe
Lody jogurtowe z czekoladą
Ostra gruszka z mango, chilli i łącką śliwowicą
Ananas z kiełkami groszku
Lody piniowe z tartaletkami na słono i sosem rozmarynowym
Deser Baked Alaska
Karmel z solą morską – słodko-słony paryski smak
Kulisy produkcji
Magorex radzi. Tłoczone formy wypiekowe
Różne oblicza bagietek
Wszystko o pieczywie żytnim na kwasie. Dobór surowców – cz. I
Zastosowanie ujemnych temperatur w produkcji pieczywa rzemieślniczego, cz. IV
Sprzedaż i ekspozycja
Reklamacja najlepszym prezentem od klienta
Od kulinarnych koszmarków po wysublimowane smaki
Co wiemy o zdrowym jedzeniu. Raport „Kogo nęci zdrowe jedzenie?”
Flash news
Uwaga! Cały dodatek Lody, czekolada i kawa opublikowaliśmy również w katalogu reklam PDF!
Zobacz na ISSUU katalog reklam kwiecień 2016 lub ściągnij plik PDF
Numery wydane:
Mistrz Branży styczeń-luty 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży marzec 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży kwiecień 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży maj 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży lipiec 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży wrzesień 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży listopad 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży grudzień 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży styczeń 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży luty 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży marzec 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży kwiecień 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży maj 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży lipiec-sierpień 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży wrzesień 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży październik 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży listopad-grudzień 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży styczeń 2014 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży luty 2014 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży marzec 2014 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży kwiecień 2014 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży maj-czerwiec 2014 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży lipiec-sierpień 2014 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży wrzesień 2014 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży październik 2014 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży listopad 2014 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży grudzień 2014 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży styczeń 2015 tutaj
Mistrz Branży luty 2015 tutaj
Mistrz Branży marzec 2015 tutaj
Mistrz Branży kwiecień 2015 tutaj
Mistrz Branży maj-czerwiec 2015 tutaj
Mistrz Branży lipiec-sierpień 2015 tutaj
Mistrz Branży wrzesień 2015 tutaj
Mistrz Branży październik-listopad 2015 tutaj
Mistrz Branży grudzień 2015 tutaj
Mistrz Branży styczeń 2016 tutaj
Mistrz Branży luty 2016 tutaj
Mistrz Branży marzec 2016 tutaj
Zapraszamy do lektury. Naprawdę warto!
Zamów prenumeratę Mistrza Branży
nr tel. 32 729 96 80
email: prenumerata@MistrzBranzy.pl
Cena prenumeraty: roczna 149 zł brutto
więcej informacji o prenumeracie