Sytuacja na świecie zmienia się z dnia na dzień, nie napawając optymizmem. My niezmiennie jesteśmy z Wami. I właśnie oddajemy w Wasze ręce najnowszy numer, mocno pachnący świeżym chlebem rodem z San Francisco. Jest też o cieście parzonym, lodach w słoiku i tortach, które zbliżają do siebie ludzi.
Podobne artykuły
Dekorowanie z masą cukrową, kremem maślanym i adrenalinąArtystyczna uczta. Podsumowanie konkursu Wystawa Dekoracji Cukierniczych Expo Sweet 2020Tortowy dizajn 2017W lokalach, w których niedawno jeszcze było głośno jak w ulu, teraz jest cicho i pusto. Mimo wszystko, właściciele tyskiej piekarni HIVE, nadal uwijają się jak pracowite pszczoły, bo ich pieczywo w ciągu kilku lat zyskało miano wręcz kultowego w tej części kraju. Zainspirowani klimatem i jakością piekarni rodem z Nowego Jorku, Berlina i San Francisco, kilka lat temu postanowili obok kawiarni i cukierni, rozpocząć prowadzenie rzemieślniczej piekarni. Z powodzeniem, ale i z trudnymi początkami. Poznajcie Magdalenę i Mariusza Bandrowskich, gości naszej okładki i Rozmowy Mistrza Branży.
Chlebowi poświęcamy w tym numerze naprawdę sporo miejsca. Zdaje się, że druga fala pandemii oznacza bowiem też czas pieczywa. Zwłaszcza - jak pokazują liczne statystyki - tego zdrowego. Jeszcze do niedawna oznaczałoby to bezglutenowego. Po kilku latach nagonki na gluten, okazuje się, że nie jest on tak szkodliwy dla większości. Wystarczy poznać podstawy naukowe właściwości glutenu pszennego. Wyniki badań na ten temat przytacza w swoim tekście Adam Melkowski.
Nie tylko gluten wraca do łask, ale i zniesławione w latach 90. "mieszanki". Te jak najbardziej również mogą być zdrowe! Coraz większa rzesza producentów dba o ich wysokiej jakości skład, ponieważ tego domaga się konsument. Konsument, który coraz chętniej sam też chce, niczym szef kuchni, eksperymentować i wypiekać w swoim domu. O tym pisze w tym wydaniu Helena Chmielewska, która przytacza także inne trendy, którymi karmi się obecnie konsument.
Nie samym chlebem żyje człowiek. "Nawet w czasie wojen kupowano słodycze" - mówi Marlena Doroś, która wraz z mężem jest gościem naszej kolejnej Rozmowy Mistrza Branży - o tym jak w wieku 40 lat właścicielka "Bajkowych tortów" zmieniła swoje życie na lepsze i tortach, które zbliżają ludzi, a także, skąd wzięły się kultowe ranty, co będzie tortowym trendem 2021 i jak sobie radzić w czasie pandemicznego kryzysu.
W numerze znajdziecie także kolejny odcinek Kreatywnego Sugarcraftingu, w którym Angelika Chwyć tym razem prezentuje różnorodne możliwości wałkownicy.
Tylko jak sprawić, by w czasie mrozu, deszczu i wiatru klient chciał w ogóle odwiedzić cukiernię lub piekarnię? Katarzyna Paś przekonuje, że kluczem do sukcesu jest okno wystawowe. A właściwie to światło bijące przez to okno. Powinno być ciepłe i przyjemne. Jak to wyczarować? Czytajcie!
A oprócz tego, tajniki ciasta parzonego, wino i czekolada oraz receptury z alkoholem. Książki pachnące chlebem, które są najlepszymi branżowymi podręcznikami. Lody zamknięte w słoiku, czyli pomysł na prezent w czasie pandemii i sposób na wprowadzenie ich na trwałe do restauracji. Rozmowa z Oskarem Wiewiórskim, członkiem zwycięskiej drużyny konkursu Archimagirus.
Niech ten numer będzie słodką inspiracją, która pozwoli wykorzystać twórczo czas oczekiwania na lepsze. Mimo tego, że nasza rzeczywistość zmiania się z dnia na dzień, my wciąż jesteśmy z Wami i dla Was.
ZAPRASZAMY DO INSPIRUJĄCEJ LEKTURY
Kup bieżacy numer Mistrza Branży w wersji drukowanej >