Co dla Ani Mydlak i Mikołaja Ostaszewskiego z Vegestacji znaczy "świadomie ZIELONI w temacie lodów"? Jak wygląda przyszłość lodziarni – ta najbliższa, w 2019 r., i w dłuższej perspektywie? Jak działać w stylu zero waste i przekuć to w sukces? Ile plusów mają polskie superfoods? Odpowiedzi oczywiście w najnowszym Mistrzu Branży.
Podobne artykuły
Branża nabiera rozpędu - czerwcowe wydanie Mistrza BranżyPrzekuj kryzys w sukces! Z majowym Mistrzem BranżyMarcowy Mistrz BranżyW tym roku lato znowu zapowiada się gorące. In minus, bo to efekt globalnych zmian klimatycznych wywołanych zanieczyszczeniem środowiska i rabunkową gospodarką człowieka. In plus, bo gorące lato to zapowiedź zwiększonego zapotrzebowania konsumentów na lody. Dlatego w nowym wydaniu Mistrza Branży dużo piszemy o lodach, a także o koniecznych zmianach w podejściu do produkcji w ogóle i prowadzeniu zrównoważonego biznesu – odpowiedzialnego przed konsumentem, jak i przed środowiskiem.
Jakich lodów będą szukać klienci w tym roku? Czy tylko dla ochłody? Jak się przekonujemy, są konsumenci, których pociąga zarówno możliwość skosztowania nowych smaczków, zdrowych lodów, ale i filozofia, która stoi za ich produkcją. Dzisiaj świadomi klienci mówią „sprawdzam”, a sprawdzają, czy producent jest spójny (wiarygodny) w biznesie. Tej spójności i wiarygodności nie brakuje lodziarni Vegestacja, którą prowadzą Ania Mylak i Mikołaj Ostaszewski. Świadczy o tym rosnąca popularność warszawskiej lodziarni w rankingach roślinnych lokali oraz powiększająca się grupa odbiorców wegańskich lodów, niekoniecznie wegan. Jeszcze kilka lat temu właściciele Vegestacji byli zupełnie „zieloni” w temacie lodów, jednak od początku byli świadomie ZIELONI, jeżeli chodzi o surowce, sposób produkcji i funkcjonowania firmy. I w tym tkwi ich siła. Ich weganizm pociąga za sobą cały szereg wyborów; stawiają na etykę, odpowiedzialność, bo wiedzą, że wszystko, co dzieje się w ich niewielkiej firmie, ma wpływ globalny – na społeczeństwo i środowisko naturalne. Jak oni to robią, przeczytacie w rozmowie z Heleną Chmielewską.
Dzisiaj ekologia, wege, lokalność i zdrowie to nie mrzonki. Dzięki tym trendom na naszych oczach dzieją się lodziarskie metamorfozy. Przykład? Dodatki do lodów, jak guma guar czy mączka z chleba świętojańskiego, jeszcze nie tak dawno chętnie używane, obecnie są skrupulatnie zastępowane. Nawet biały cukier lepiej zamienić miodem lub jeszcze lepiej: postawić na jednodniowe lody, proste w składzie, czerpiące słodycz z owoców, warzyw czy orzechów. Pisze o tym Aurora Czekoladowa, która w artykule Lodziarskie MUST HAVE 2019 podsumowała mocne trendy w świecie lodów pod kątem: smaków, surowców, sprzętu i technologii.
Od dłuższego czasu z ciekawością obserwujemy, jak polski rynek rozkochuje się w mobilnych wózkach na lody. Postanowiliśmy zatem sprawdzić, jaki jest WÓZEK-MARZENIE polskiego lodziarza. Z pomocą zaprzyjaźnionego producenta rzemieślniczych lodów zebraliśmy 10 najważniejszych cech sprzętu, który ma sobie poradzić przez cały dzień pracy w terenie.
Zapraszamy również do eksperymentowania z lodziarskimi recepturami. Wśród naszych inspiratorów są lodziarscy mistrzowie Polski: Tomasz Szypuła, Mariusz Górecki oraz Gwiazda tegorocznych Sweettargów w Katowciach, szef kuchni Darek Kuźniak!
Choć w recepturach aktualnie modne są egzotyczne smaki, to warto zainteresować się lokalnie dostępnymi polskimi produktami, jak warzywa i owoce. O rodzimej superżywności i o tym, jak używać jej w piekarnictwie, cukiernictwie i lodziarstwie, opowiada dietetyk Małgorzata Różańska. Autorka najnowszej książki „Super żywność, czyli superfoods po polsku” przypomina, że obok egzotycznych nasion chia, spiruliny czy jagód goji równie niezwykłymi wartościami odżywczymi mogą pochwalić się porzeczka, czarny bez, fasola, siemie lniane czy orzech włoski. I są o wiele tańsze.
Tuż przed falami letnich upałów poruszamy bardzo ważny temat WODY. Wspólnie z Żanetą Geltz (red. naczelna czasopisma "Hipoalergiczni") zachęcamy do zaprzyjaźnienia się z wodą na stałe. Sprawdzamy, ile i jaką wodę należy pić i dlaczego lepiej sprzedawać ją w szklanych butelkach niż plastikowych. Dodatkowo zwracamy uwagę na akcję społeczną Piję wodę z kranu, która uświadamia, że kupowanie wody w plastikowych butelkach jest nieekologiczne, nieekonomiczne i niepraktyczne. Zachęcamy również do dołączenia cukierni, kawiarni do akcji: Tu dostaniesz wodę z kranu.
O tym, jak daleko można posunąć się w proekologicznej produkcji żywności, której podstawą jest filozofia zero waste, przekonacie się w materiale "Marketing w stylu less waste". Jak pisze autor Karol Przybylak (biokurier.pl), zero waste to nie kolejna przelotna moda czy trend, tylko zjawisko, które wpływa na zachowania i wymagania konsumentów, a co
za tym idzie – także biznesu. Jak wdrożyć jej zasady w piekarni, cukierni i lodziarni bez rewolucji? Jak wykorzystać marketingowo i przekuć w sukces? Koniecznie przeczytajcie i zainspirujcie się przykładem fińskiej restauracji Nolla, która dąży do zredukowania odpadów do zera!
Redukowanie strat, przeciwdziałanie marnowaniu cennych surowców – to tematy bliskie również piekarniom. Co warto podkreślić, na polskim rynku od kilku lat funkcjonuje rozwiązanie, które pozwala skutecznie kontrolować użycie surowców w piekarni, zarządzać stanami magazynowami i jest antidotum na brak wykwalifikowanej kadry piekarzy. Przekonaj się, jak funkcjonuje innowacyjne, polskie urządzenie Receptor w piekarni.
Zapraszamy do wydania kwietniowego!
SPIS TREŚCI
Rozmowa Mistrza Branży
Świadomie ZIELONI w temacie lodów – rozmowa z Anną Mylak i Mikołajem Ostaszewskim z Vegestacji
Pora na ekopieczywo – rozmowa z Damianem Stolarczykiem, właścicielem gliwickiej firmy MDJ
Design ma smak czekolady – rozmowa z Barbarą Borowicz, założycielką firmy Barbara Luijckx®
Mistrz zarządzania
Kiedy Twoja firma potrzebuje pomocy, cz. II – Oszczędności
Bardzo ważny temat – WODA
Zaprzyjaźnij się z wodą
Dlaczego warto badać wodę?
Mistrz produkcji
Jak zautomatyzować i uprościć zakup oraz przyjęcie surowców na magazyn z Receptorem
Centrum technologiczne Fritsch zwane czule Wroclove
Polskie superfoods, czyli pięknie i zdrowo – rozmowa z dietetykiem Małgorzatą Różańską
Czarna porzeczka w czekoladzie
Więcej piękna w chlebie: Precyzyjne cięcie
Alan Dunn – mistrz dekoracji kwiatowych: Goździk (tutorial)
Najważniejsze wskazówki dotyczące wdrażania Smart Factory
Lody dla ochłody
Lodziarskie MUST HAVE w 2019
Owocowo, naturalnie i soczyście
Mobilne lody w terenie
RECEPTURY LODOWE
Parfait biała czekolada z marakują
Klasyczne tiramisu
Sorbet czarna porzeczka
Czysta energia – lody bananowo-orzechowe na mleku kokosowym
Wegańskie lody
Lawendowe wzgórze – sorbet marakuja/mango z infuzją lawendy
Pistacjowy creme brulee/ Jogurt z marakują
Lody czekoladowo-waniliowe z nadzieniem wiśniowym
PODSUMOWANIE WYDARZEŃ LODZIARSKICH
Seminaria Lodziarskie Savpol 2019
Degustacje, trendy, prelekcje – Gelato Show 2019
Dołącz do Gelato Festival w Warszawie
Mistrz sprzedaży
Marketing w stylu less waste
Walcząc z kukurydzą, plastikiem i mąką w dłoni
Flash News
NOWE WYDANIE DOSTĘPNE w płatnej prenumeracie >>
Zobacz online Katalog reklam lub pobierz AKTUALNY PDF