W nowym Mistrzu Branży milenialsi rządzą i opowiadają: Maciej Majzon-Wójtowicz o pracy na wysokościach i ciągłym uczeniu się czekolady, Justyna Roszkowska o tworzeniu Pochlebnie, a Joel Kroeker o chlebie pobudzającym do myślenia. Sprawdzamy też RUBY (czekoldę milenialsów!) okiem fachowców i modne trendy w tortach.
Podobne artykuły
Branża nabiera rozpędu - czerwcowe wydanie Mistrza BranżyPrzekuj kryzys w sukces! Z majowym Mistrzem BranżyMarcowy Mistrz BranżyPokolenie Y (czyli milenialsi) przejęło generacyjną pałeczkę i już wyznacza trendy w piekarstwie i cukiernictwie, co widać po naszych dzisiejszych Gościach. Maciej Majzon-Wójtowicz – pierwszy szef polskiej Akademii Czekolady o szerokim spektrum doświadczenia, kreatywny, niezależny, Justyna Roszkowska – właścicielka małej, ambitnej warszawskiej manufaktury „Pochlebnie”, która nie przestaje wyznaczać sobie nowych piekarskich wyzwań oraz Joel Kroeker – kanadyjski piekarz, który zasłynął z abonamentowego systemu sprzedaży chleba oraz ozdabiania ich rysunkami i hasłami dającymi do myślenia. Nie lubią rutyny, ale za to chętnie podejmują nowe wyzwania. Nie uznają ściemy w żywności, dlatego wybierają surowce wysokiej jakości i osobiście jej pilnują. Są zwolennikami rzemieślniczej technologii produkcji, choć otwierają się na nowości.I co ważne, działają ożywczo na rozwój tej branży.
W tym wydaniu przyjrzymy się milenialsom jako konsumentom. Sprawdzamy, jakimi są ludźmi, jakie wartości są im bliskie, jak funkcjonują na co dzień, czym się kierują przy zakupach, co lubią i jak w związku z tym dotrzeć do nich skutecznie ze swoją marką. Ważne w tym wszystkim jest pamiętać o zaskakiwaniu ich nowymi produktami.
Czy wiecie, że nowy rodzaj czekolada – ruby – powstał z myślą o milenialsach? Tylko się pojawił, a od razu podzielił profesjonalistów (i konsumentów) na dwa obozy: ZA i PRZECIW. Pisze o tym Aurora Czekoladowa w tekście "Różolada czy ruby chocolate? Kontrowersje wokół różowej czekolady", która przysłuchała się zarówno jej przeciwnikom, jak i zwolennikom. Kto ma rację, a w zasadzie kto jakich używa racji – zapraszamy do lektury i własnej oceny, czy ruby to innowacja czy zgrabnie przygotowany produkt marketingowy.
Czy ziarno może być źródłem innowacji? Jak najbardziej! Przekonują nas o tym polscy naukowcy, którzy razem z producentami i przetwórcami tworzą grupę Pradawne Ziarno. Wspólnie pracują nad innowacją w uprawie, przetwórstwie i wprowadzaniu na rynek pierwotnych form pszenic okrągłoziarnowej i perskiej. Pszenic, z których można produkować m.in. pieczywo o podwyższonej wartości odżywczej.
Piszemy też o ciekawej, nowej i zaskakującej kampanii "Czas na polskie superowoce", nad którą redakcja Mistrza Branży objęła patronat medialny. Zaskakującej, ponieważ w tej inicjatywie na rzemieślnicze lody zapraszają polscy plantatorzy owoców jagodowych. Od maja do sierpnia konsumenci – dzięki akcji promocyjnej – bedą odkrywać nie tylko kunszt polskich rzemieślniczych lodziarni, ale co miesiąc próbować zimnej słodyczy z sezonowych, świeżych owoców.
Co króluje w tortach w tym sezonie? Polecamy nasz przewodnik podsumowujący słodkie trendy 2019. Znajdują się w nim opinie i rady znanych dekoratorek – Angeliki Chwyć i Ewy Drzewickiej, przegląd instagramowych hitów, a także praktyczne tutoriale utalentowanych sugarcraterek, specjalistek od kwiatów z masy cukrowej, pionowych falban, asymetrii i modnego marmuru w tortach weselnych.
Dla tych, co lubią sięgać dalej, wyprzedzać teraźniejszość, polecamy przyjrzeć się sztucznej inteligencji w gastronomii, a także w piekarni. We wciągającym tekście Wojciecha Głąbińskiego dowiadujemy się, co wpłynęło na dynamiczny rozwój nowoczesnej technologii i jak daleko posunęły się prace nad sztuczną inteligencją w branży gastronomicznej. Przekonamy się również, że sztuczna inteligencja już niedługo pojawi się w piekarniach, dzięki polskiemu producentowi dobrze znanego Receptora.
Sprawdź, co jeszcze przygotowaliśmy w wydaniu majowym i zapraszamy do lektury!
SPIS TREŚCI
Rozmowa Mistrza Branży
Chocolate chef – rozmowa z Maciejem Majzonem-Wójtowiczem, szefem polskiej Akademii Czekolady
Jedzenie, które pobudza myślenie – rozmowa z kanadyjskim piekarzem Joelem Kroekerem
Pochlebnie o chlebie – rozmowa z Justyną Roszkowską, właścicielką manufaktury Pochlebnie
Mistrz zarządzania
Kiedy Twoja firma potrzebuje pomocy, cz. 3 – Czas na zamknięcie firmy?
Mistrz produkcji
Różolada czy ruby chocolate? Kontrowersje wokół ruby
O polskim projekcie Pradawne Ziarno, cz. I. Pradawne ziarno – współczesna innowacja
Czas na polskie superowoce
Grissini alternatywą dla chleba?
Kwasy tłuszczowe Omega-3 pozyskasz także z pieczywa
Czy sztuczna inteligencja zdominuje branżę gastronomiczną?
W świecie dekoracji
Sugarcrafting w rozkwicie
Torty komunijne i ślubne made by Ewa Drzewicka – nowe trendy na bajecznym biszkopcie
TUTORIALE: Kwiaty, asymetria & marmur
Inspirowane naturą
Kwiatki, bratki i stokrotki
Róże z kremu maślanego
Tort z falbanką
Marmurowy tort
Efektowne dekoracje & komfort pracy – przegląd produktów do ciast i tortów
Mistrz sprzedaży
Trendy wyznaczają generacje, nie firmy
Flash News
NOWE WYDANIE DOSTĘPNE prenumeracie >>
Zobacz online Katalog reklam (okienko poniżej)
lub pobierz AKTUALNY PDF