Czy warto być upartym indywidualistą jak 26-letni cukiernik Daniel Staroń? Czy warto tworzyć oryginalne czekolady jak Domori, Dick Taylor Craft Chocolate czy Manufaktura Czekolady? Czy marka kryje się wyłącznie za ekskluzywnymi wyrobami? Czy warto wchodzić we franczyzę? Odpowiedzi szukaj w najnowszym wydaniu "Mistrza Branży".
Czy w cukiernictwie opłaca się działać na granicy ryzyka, chodzić własnymi drogami, na przekór zdrowemu rozsądkowi? Tak, kiedy stawką jest mistrzostwo świata. Daniel Staroń, który w kwietniu wygrał eliminacje regionalne do World Chocolate Masters, dał się poznać jako uparty indywidualista, ryzykant i… nerwus. Jurorów zaskoczył oryginalnymi pomysłami na szarlotkę, deser, praliny i ryzykowną rzeźbą z białej czekolady. Prywatnie jest bardzo przyjacielski, otwarty i chętnie dzieli się swoją wiedzą, o czym przekonaliśmy się podczas najnowszej rozmowy MB. Wypytaliśmy go o wszystko: o to, gdzie znajduje inspiracje, jak ułatwia sobie pracę podczas zawodów, co musi poprawić przed wielkim finałem w Paryżu i w jaki sposób zamierza to osiągnąć. I najważniejsze: co zaprezentuje za pół roku w starciu z zawodnikami z całego świata.
Nawiązując do oryginalności w czekoladzie, czytelników z pewnością zainteresuje tekst Piotra Krzciuka. Twórca bloga Sekrety Czekolady przedstawia małe zakłady produkujące czekoladę „bean-to-bar”, czyli od ziarna do tabliczki.
– W małej skali łatwiej jest utrzymać rzeczywisty kontakt z plantatorami, ocenić jakość ziaren, dopracować wspólnie sposoby suszenia i fermentowania kakao, takie aby końcowy produkt wydobył pożądane aromaty i nuty smakowe – pisze Piotr Krzciuk. W ten sposób „czekolada staje się dziełem kulinarnej sztuki”. Co więcej, może stać się marką, którą pożąda świat. Ale czy to oznacza, że marka kryje się wyłącznie za tak wyrafinowanymi produktami? Z pewnością nie! Czy z pozoru zwykły produkt nie jest w stanie wyróżnić się niczym zaskakującym? Oczywiście, że nie! Przekonuje o tym Michał Rusek. Nasz redakcyjny spec od marketingu przedstawia sposób, jak zbudować silną markę przy odrobinie wyobraźni, ale również wylicza błędy polskich przedsiębiorców, które skutecznie blokują rozwój pod tym względem.
Co może zdziałać marka, dobrze widać na przykładzie franczyzy. Temat biznesu na licencji zaczął nas mocniej interesować z paru względów. Po pierwsze, w Polsce obserwujemy prawdziwy rozkwit sieci w branży cukierniczej i lodziarskiej. Po drugie, jest to mniej kosztowny sposób, żeby umocnić markę na rynku i z pewnością szybszy kanał dotarcia, który powiela produkt bez straty na jakości. Dzięki Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych przygotowaliśmy kolejny przegląd ofert, tym razem firm, które stworzyły silne marki promujące jogurty mrożone.
Ponadto piszemy między innymi o:
– dekoracjach rozbudzających wyobraźnię i wywołujących uśmiech dzieci – czyli miniprzegląd akcesoriów, surowców czy gotowych dekoracji dla cukierników, którymi można sobie ułatwić pracę przed zbliżającym się Dniem Dziecka. Przegląd przygotowany wspólnie z tortownią.pl.
– naturalnych barwnikach i aromatach stosowanych nie tylko w ręcznie robionych lizakach dla dzieci
– dripach i Speciality Coffee – o rozwijającej się w Polsce modzie na kawę „przelewową” w ambitnym wydaniu
– pieczywie będącym naturalnym sprzymierzeńcem w walce z miażdżycą lub chorobą serca
– niezawodnych piecach, które dopasowują się do każdej przestrzeni. Tylko u nas premierowa odsłona innowacyjnych rozwiązań w cenionej linii pieców MIWE condo. Zaglądamy też do środka pieca MONSUN SM o wielu możliwościach
– superszybkich testach kontrolujących czystość mikrobiologiczną, którymi można zbadać powierzchnie robocze, pracowników oraz wodę w zakładzie produkcyjnym
– legislacyjnej walce z zatorami płatniczymi
– akcji segregacji śmieci w zakładzie
– emocjach, jakie towarzyszyły kwietniowym konkursom: łódzkim eliminacjom regionalnym do World Chocolate Masters oraz wrocławskiemu Turniejowi na Najlepszego Ucznia w Zawodzie Cukiernik i Piekarz
Zapraszamy do majowego wydania "Mistrza Branży" – oryginalnego i barwnego czasopisma przygotowanego z pasją!
Spis Treści
Rozmowa Mistrza Branży
Człowiek, który wszystko zamieniłby w czekoladę – rozmowa z Danielem Staroniem
Efektywne zarządzanie
Walka z zatorami płatniczymi
Zus pomaga za free
Wszystko, co chciałbyś wiedzieć o opłatach półkowych – cz. III
Akcja segregacja
Kulisy produkcji
Monitoring higieny
MIWE condo po lifting
MONSUN SM – niewielki i uniwersalny
Zamień stare na nowe
Formowanie, dozowanie i owijanie – cz. II
Smaki i zapachy z natury
Cold Stamp – praliny formowane na zimno
Czekoladowa rewolucja w małej pracowni
Sedno nadzień truflowych
Rozbudzają wyobraźnię i wywołują uśmiech – przegląd trendów w dekoracjach
Receptury/Tutorial
Tort 4 piwonii
Risotto czekoladowe z nutą crème brûlée
Czekoladowy biszkopt z malinowym kremem
Pod wisieńką
Tort Cytrynowo-Miodowy
Sprzedaż i ekspozycja
Naturalnie dla dzieci
Lek na serce i nadciśnienie
Outsourcing w sklepie internetowym
W poszukiwaniu odpowiedniej franczyzy
Sieciowy boom jogurtowy
Kawowa alternatywa
Krótka historia Blikle
Marka – słodki przedmiot pożądania
Flash News
Wypiekamy najlepsze targi w Lublinie
Moja mała Ojczyzna z karmelu, czekolady i chleba
Daniel Staroń po raz drugi pojedzie na World Chocolate Masters
Ogłoszenia drobne
Nowości rynkowe
Numery wydane:
Mistrz Branży styczeń-luty 2012 tutaj
Mistrz Branży marzec 2012 tutaj
Mistrz Branży kwiecień 2012 tutaj
Mistrz Branży maj 2012 tutaj
Mistrz Branży lipiec 2012 tutaj
Mistrz Branży wrzesień 2012 tutaj
Mistrz Branży listopad 2012 tutaj
Mistrz Branży grudzień tutaj
Mistrz Branży styczeń 2013 tutaj
Mistrz Branży luty 2013 tutaj
Mistrz Branży marzec 2013 tutaj
Zapraszamy do lektury. Naprawdę warto!
Zamów prenumeratę magazynu "Mistrz Branży"
nr tel. 32 729 96 80
email: prenumerata@MistrzBranzy.pl
Cena prenumeraty:
-roczna 99 zł brutto
-półroczna 60 zł brutto
Chcesz otrzymywać wersję .pdf?
Prenumeratę "Mistrza Branży" w wersji PDF można zamówić za darmo. Wystarczy zarejestrować się w portalu MistrzBranzy.pl i wysłać zgłoszenie (zawierające dane teleadresowe) na adres: prenumerata@MistrzBranzy.pl (w tytule maila proszę wpisać "PRENUMERATA PDF").