Co zdecydowało o zwycięstwie najmłodszych mistrzów Polski w lodziarstwie Mariusza Góreckiego i Jakuba Ćwiklińskiego?! Jak Karolina Gawrońska tworzy kultowe słodycze w wersji VEGE? Co zmienić w firmie, by produkować zero waste? Jak upiększyć chleby na wiosnę i zachwycić konsumentów wielkanocnymi wypiekami i deserami?
Podobne artykuły
Branża nabiera rozpędu - czerwcowe wydanie Mistrza BranżyPrzekuj kryzys w sukces! Z majowym Mistrzem BranżyMarcowy Mistrz BranżyZ dużą satysfakcją prezentujemy marcowe wydanie Mistrza Branży, gdzie dominują młodzi ludzie zarażający optymizmem, pewnością siebie i świeżym podejściem do lodziarstwa, cukiernictwa i piekarstwa. Nie brakuje też mądrości płynącej z doświadczenia dojrzałych mistrzów!
Kiedy 18 lutego br. Mariusza Góreckiego i Jakuba Ćwiklińskiego okrzyknięto mistrzami Polski w lodziarstwie 2019 r., już wiedzieliśmy, kto pojawi się na okładce wydania marcowego! Najmłodi mistrzowie w historii Lodziarskich Mistrzostw Polski - notabene podopieczni mistrza cukiernictwa Pawła Mieszały - opowiedzieli nam o tym, jak cukiernictwo współgra z lodziarstwem, jak im się współpracowało podczas mistrzostw i jak się razem działa na co dzień.
Karolina Gawrońska nie wygrała w żadnych mistrzostwach cukierniczych, a mimo to internauci mianowali ją Królową wegańskich słodyczy. Autorka bloga Savory or Sweet?, sportsmenka i dietetyczka w jednym „uzdrowiła” przemysłowe słodycze, tworząc Błeno, Tłiks, Lajon, Milkiłej czy Szokobons. Obok batoników, ciasteczek, cukierków i pralinek na specjalne miejsce zasłużyły lody, kremy i desery. Wszystkie bez glutenu, utwardzonych tłuszczów, mleka czy laktozy, naturalne i pyszne. Przekonajcie się, czy odmieni Wasze spojrzenie na łakocie :).
W nowym wydaniu przekonacie się też, że droga do rodzinnej piekarni może prowadzić przez... siłownię! Tak było w przypadku Mateusza Szymury z Rybnika, który jednym będzie kojarzył się z crossfitem, a drugim - z postawieniem rodzinnej piekarni na nogi. Jak to się mu udało? Kto podał mu pomocną dłoń i służył fachową radą, by przejść rewolucję w piekarni? Dowiecie się również, jak młody piekarz rozkręca nowy marketing i zmienia optykę ślaskich konsumentów na temat chleba w swoim sklepie "Bekaryjo" z autorskim pieczywem.
Kiedy Twoja piekarnia jest w potrzebie, zawsze warto zwrócić się do osób życzliwych, które mają podobny bagaż doświadczeń, a nawet porażek, jednak potrafiły wyjść z opresji. Zaprzyjaźniony z redakcją "Mistrza Branży" mistrz piekarstwa Bogdan Smolorz (Biopiekarz) postanowił podzielić się z naszymi Czytelnikami swoją wiedzą, co zrobić w kryzysowej sytuacji w piekarni. Od tego wydania rusza autorski cykl artykułów pt. "Kiedy Twoja firma potrzebuje pomocy", a zaczyna się od diagnozy i wstępnych wskazówek, co zrobić, kiedy trzeba naprawdę zacisnąć pasa.
W tym wydaniu kontynuujemy temat zero waste. Tym razem nasza autorka Helena Chmielewska, we współpracy ze specjalistami, podpowiada, co zrobić, by nie marnować żywności: jak zrobić to bezkosztowo, działać proekologicznie, a także wypracować dobre nawyki, dzięki którym unikniesz zakupów na wyrost. Słowem: nauczy oszczędzać czas, pieniądze i oczywiście jedzenie.
Skoro mowa o zero waste, zajrzymy również do nowinek w świecie opakowań. Anna Olszewska-Adamowicz przybliża nam fenomen żyjącego, biodegradowalnego opakowania (powstałego z celulozy bakteryjnej), zaprojektowanego w Polsce. Tymczasem Adam Melkowski przygotował krótki przewodnik po tworzywach sztucznych, który podpowiada, w co można pakować, a czego kategorycznie nie używać w kontakcie z jedzeniem, zanim nie wprowadzi się opakowań biodegradowalnych nowej generacji.
Dla miłośników pięknie zdobionych chlebów jak co miesiąc czeka tutorial mistrza piekarstwa Wiesława Kuci. Przekonacie się, że bez szczególnych zdolności plastycznych można efektownie udekorować bochenki chleba o różnych kształtach. Do tej sztuki wystarczą Wam szablony - proste w formie i bogate we wzory! Przy zachowaniu kilku wskazówek naszego mistrza i sprawdzonych szablonów - piękny efekt dekorowania gwarantowany.
Na ile sposobów można interpretować i tworzyć wielkanocne wypieki, przekonaliśmy się, zapraszając liczne grono cukierników, piekarzy i pasjonatów domowych wypieków, a nawet kucharza! Swoje propozycje przygotowali również technolodzy znanych firm. Dzięki nim zebraliśmy 21 pomysłów na wielkanocne wypieki i desery - są wśród nich łamiący tradcyję przepis na torcik, egzotyczne serniczki, ciasteczka z kory dębu, wegańskie tiramisu, tradycyjny chleb do żurku czy graham w wersji BIO.
Sprawdź, co jeszcze przygotowaliśmy w wydaniu marcowym.
SPIS TREŚCI
Rozmowa Mistrza Branży
Młode wilki – rozmowa z Mariuszem Góreckim i Jakubem Ćwiklińskim, mistrzami Polski w lodziarstwie 2019
Z siłowni do piekarni. I z powrotem – rozmowa z Mateuszem Szymurą, właścicielem slepu z pieczywem Bekaryjo
Kultowe słodycze w roślinnej odsłonie – rozmowa z Karoliną Gawrońską, autorką książki "Wegańskie słodycze"
Mistrz zarządzania
Kiedy Twoja firma potrzebuje pomocy, cz. I – Diagnoza
Weryfikacja składki wypadkowej zwiększa koszty firm spożywczych
21 receptur na Wielkanoc:
Wielkanocna tarta z mango
Wielkanocny tort czarne srebro
Torcik kakaowy z budyniem
Egzotyczny sernik z mango
Brownie z fasoli
Tiramisu bez jajek i mleka
Jagodowy makowiec
Miniserniczki na cieście marchewkowym
Ciasteczka z kory dębu z konfiturą jarzębinową
Kokosowo-cytrynowe ciasto drożdżowe z cytrynowymi kwiatkami
Chlebki do żurku
Wielkanocny chleb orkiszowy na zakwasie
Graham Bio
Chleb orawski Bio
Pełne ziarno na zakwasie z kiełkami pszenicy
Torcik wielkanocny NOCE
Ciasto drożdżowe
Mazurek sezamkowy
Ciasto z wiśniami w stylu wegańskim
Czekoladowe PROFIT
Pieczywo Omega 3
Mistrz sprzedaży
Trudni klienci, segmentacja rynku, skuteczna reklama – wyzwania współczesnego handlowca
Żyjące opakowanie, które można zjeść?
Co wiesz o tworzywach sztucznych?
Flash News
NOWE WYDANIE DOSTĘPNE w płatnej prenumeracie >>
Zobacz online Katalog reklam lub pobierz AKTUALNY PDF