...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AU

Mniejsze, czyli lepsze – zwycięstwo sklepów osiedlowych nad supermarketami.

Choć supermarkety nadal generują największe przychody dla branży spożywczej, wszystko wskazuje na to, że przyszłość należy do małych osiedlowych sklepów oraz Internetu. Taniej? Wygodniej? Jakie jeszcze czynniki mają wpływ na decyzję konsumentów.

Handel indywidualny rozwija się w Polsce od lat 90. Pierwsza sieć handlowa tego typu – Żabka - powstała w 1998 roku i szybko zdobyła uznanie klientów stając się liderem sklepów typu convenience. Jeszcze do 1999 roku udział w rynku tego typu handlu wynosił aż 74%. Jednak już od 2000 roku prowadzenie przejęły sieci wielkopowierzchniowe. W latach 2005-2012 ich liczba wzrosła z 370 do 4,4 tys. Od 2010 roku z kolei można było obserwować wzrost sprzedaży przed dyskonty. Teraz zaś na znaczeniu zyskują sklepy małopowierzchniowe – wynika z raportu Banku BGŻ „Skuteczne strategie w przemyśle spożywczym” . Z czego to wynika? Wyjaśnień udziela główny ekonomista Banku Gospodarki Żywnościowej, Dariusz Winek.

 



- Mamy do czynienia ze spadkiem marż dystrybutorów, towary stają się tańsze w relacji do supermarketów czy nawet dyskontów. Dysproporcje cenowe są mniejsze, a my jesteśmy coraz bardziej wygodni, dlatego staramy się kupować w drodze do pracy albo w mniejszych ilościach.

Coraz mniej konsumentów, w stosunku do lat ubiegłych, robi duże planowane zakupy raz w tygodniu.

Czy to oznacza upadek wielkich sieci? Niekoniecznie. Dla wielkopowierzchniowych sklepów oznacza to raczej zastój, przy czym z raportu „Handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce 2014” (przygotowany przez firmę PMR) wynika, że i tak połowa udziałów w branży należy do tego typu sklepów (mały format generuje 40% obrotów). Jeśli właściciele supermarketów chcą podążać za trendem, powinni zdecydować się teraz na otwieranie małych oddziałów, tak jak robi to, np. Carrefour, który otworzył w 2014 roku ok. 100 punktów, w tym głównie typu convenience. Dla porównania – Biedronka otworzyła w ubiegłym roku 190 sklepów, a Żabka aż 700! W tym roku planowanych jest kolejnych 800 punktów. To zaś oznacza, że osiągnie w sumie liczbę ok. 4 tys. punktów w Polsce. W planach są również Czechy.

Ekspert BGŻ wskazuje również, że przyszłość sklepów leży jednak gdzie indziej – w internecie!
- Oczekujemy, że do 2025 roku jej udział może wzrosnąć nawet do 30 proc. Wydaje się, że to kanał, który będzie bardzo dynamicznie się rozwijał.

Polski handel internetowy już teraz jest wart prawie 30 mld złotych, a te liczby mają tendencję wzrostową. Coraz więcej piekarni i cukierni przenosi się do sieci, oferując indywidualnie realizowane zamówienia i dostawę do domu konsumenta, a to właśnie to czego oczekuje współczesny klient. 

źródło: http://www.biznes.newseria.pl/ 

Bieżące wydanie czasopisma

Czym wyróżnia się marcepan królewiecki? Czy rzemieślnicza piekarnia to najpewniejszy biznes? Dla kogo mleko A2? Jak powstają zefirki?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji