Czym cukiernik Iwona Niemczewska wyróżniła się w słynnej szkole kulinarnej Le Cordon Bleu w Londynie? Gdzie piekarze, cukiernicy i lodziarze mogą się szkolić w Polsce? Centrum handlowe, "kontener" czy online – gdzie zlokalizować sklep firmowy i jak powinien funkcjonować, by przyciągać klientów? Czytaj w najnowszym wydaniu MB.
Podobne artykuły
Branża nabiera rozpędu - czerwcowe wydanie Mistrza BranżyPrzekuj kryzys w sukces! Z majowym Mistrzem BranżyMarcowy Mistrz BranżyPotrzeba wielu prób i błędów, lat nauki i podpatrywania pracy innych, by samemu dojść do wymarzonego poziomu. Prawdziwego mistrza można poznać po tym, że nie spoczywa na laurach, w rzemieślniczym fachu nie chodzi na skróty i ciągle się uczy. Tak jak Iwona Niemczewska – szef kuchni i cukierni we własnej restauracji Z Drugiej Strony Lustra. Szkoliła się u mistrzyni Bożeny Sikoń, w Espai Sucre, w Paul Bocuse Institute, a w ubiegłym roku z wyróżnieniem ukończyła cukiernictwo w słynnej szkole Le Cordon Bleu w Londynie. Dzisiaj zapytaliśmy ją, dlaczego tak daleko jechała po naukę, czym się wyróżniła i co jej to wszystko dało.
Z potrzeby ciągłego poznawania i doskonalenia rodzą się wielkie talenty. Tymczasem w Polsce największym problemem nie jest brak utalentowanych ludzi, lecz deficyt niezależnych centrów szkoleniowych dla piekarzy i cukierników. Tę lukę starają się wypełnić dystrybutorzy działający w naszej branży, prywatne akademie czy pracownie cukiernicze bądź piekarskie, które poprzez szkolenia i kursy transferują aktualne trendy, wiedzę, surowce, a także konkretne rozwiązania. A my pozbieraliśmy informacje od zainteresowanych firm, by w skondensowanej formie przygotować krótki, acz treściwy przegląd miejsc, w których można się szkolić.
Na szczycie tych wszystkich zabiegów podnoszenia kwalifikacji i jakości stoi On – klient. W końcu to dla niego branża istnieje i się zmienia. Zmienia się też oblicze naszych sklepów firmowych, którym poświęcamy najnowszy dodatek specjalny. Czym zaskarbić sobie przychylność konsumentów, zatrzymać ich na dłużej, a także gdzie znaleźć optymalną lokalizację, by być bliżej klientów? Spróbujemy też odpowiedzieć na pytanie, czy sklepy online, które tak dynamicznie się rozwijają, mogą być ciekawą opcją dla piekarni i cukierni? Lub co zrobić, by były dodatkowym intratnym biznesem?
W tym wydaniu m.in.
W tym wydaniu m.in.
– o bydgoskiej manufakturze chleba i smaku Murmiłło, w której Adam Mrozik przekonał klientów do najwyższej jakości pieczywa,
– o andaluzyjskich chlebach, które szybko czerstwieją, nie pleśnieją i mają szerokie zastosowanie w hiszpańskiej kuchni. Jakie smaczne potrawy można przygotować na bazie takiego pieczywa, opowiedziała Antonia Cairon z piekarni-cukiernia La Tahona, a zrelacjonowali dr Henryk Piesiewicz oraz mgr Piotr Piesiewicz;
– o piekarniach gluten-free. Marta Krzyżanowska-Sołtysiak odpowiada na pytanie: "Czy grupa chorych na diecie bezglutenowej stanowi szansę dla wielu rzemieślniczych piekarni, by odnaleźć własną niszę i własnych wiernych konsumentów?
– RAPORT MISTRZA BRANŻY: Klient na Śląsku – cz. I, analiza zachowań nabywczych i preferencji konsumentów na Górnym Śląsku
– NOWY DODATEK Z RECEPTURAMI: Sezon na owoce, czyli inwazja owoców w deserach i wypiekach
– Boxomania, e-zakupy z niespodzianką – Anna Maria (KUCHARNIA) sprawdziła, co się kryje za modnymi boxami, tj. sprzedażą subskrypcyjną, która z USA trafiła też do Polski, i komu to służy.
– 20 lat Ogólnopolskiego Turnieju na Najlepszego Ucznia w Zawodzie Cukierni i Piekarz
SPIS TREŚCI
Rozmowa Mistrza Branży
– Skończyłam Le Cordon Bleu z wyróżnieniem! – rozmowa z Iwoną Niemczewską, szefem kuchni i cukierni w restauracji Z Drugiej Strony Lustra
Wielki apetyt na zwycięstwo – wywiad z Rafałem Macałą i Jerzym Łukasiewiczem, uczestnikami Międzynarodowych Mistrzostw w Mediolanie
Ludzie i ich pasje
Murmiłło – bydgoska manufaktura chleba i smaku
Thierry Ayel – francuski szyk w sercu Śląska
Efektywne zarządzanie
Przywódca, władca czy zarządca – w poszukiwaniu modelu wartościowego lidera
Nowoczesne metody kompletacji, przy wsparciu CSB-System
Edukacja
Partner to też klient
Kuźnie Mistrzów – trzy najsłynniejsze szkoły dla cukierników w Europie
Gdzie szkolić się w Polsce? Przegląd firm szkolących dla piekarzy, cukierników i lodziarzy
Kulisy produkcji
Jak nie żelatyna, to co?
Hiszpańskie hity kulinarne z czerstwym pieczywem
DODATEK SPECJALNY Sklep firmowy
TOP trendy w piekarni
Sprzedaż pieczywa w wielkim mieście
Jak pogodzić wysoką jakość pieczywa z odpiekiem w sklepie?
Pozytywne klimaty
W zabudowie kontenerowej
Peters&Nurkowski wyposaża sklepy firmowe, cukiernie i lodziarnie
Analiza: Sklep online – nowoczesny wybryk czy pomysł na realny biznes?
Boxomania. E-zakupy z niespodzianką
Idź z duchem ekonomii, czyli dlaczego warto założyć sklep online
Przegląd – sklepy online dla piekarzy, cukierników, lodziarzy i dekoratorów
Sprzedaż i ekspozycja
Piekarnie gluten-free – przyszłość czy ryzyko?
Biblioteka Mistrza Branży
Na całym świecie przybywa ekoproducentów – Najnowsze statystyki dotyczące rolnictwa ekologicznego
Raport: Klient na Śląsku – Analiza zachowań nabywczych i preferencji konsumentów na rynku pieczywa
Osobista lista najciekawszych działań marketingowych według Michała Ruska
RECEPTURY – SEZON NA OWOCE
Malinowa Delicja
Tort bezowy rabarbarowo-różany
Tort pokrzywowy z truskawkami
Torcik „Truskawkowe lato”
Letnie orzeźwienie
Truskawka, czekolada & wanilia
Migdałowa tarta z owocami
Malinowa niespodzianka
Sernik na zimno
Tarta Malinowa
Kokosowa panna cotta z ananasem
Flash News
Zobacz na ISSUU katalog reklamowy maj-czerwiec 2015 lub ściągnij PDF
Numery wydane:
Mistrz Branży styczeń-luty 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży marzec 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży kwiecień 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży maj 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży lipiec 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży wrzesień 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży listopad 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży grudzień 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży styczeń 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży luty 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży marzec 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży kwiecień 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży maj 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży lipiec-sierpień 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży wrzesień 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży październik 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży listopad-grudzień 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży styczeń 2014 tutaj
Mistrz Branży luty 2014 tutaj
Mistrz Branży marzec 2014 tutaj
Mistrz Branży kwiecień 2014 tutaj
Mistrz Branży maj-czerwiec 2014 tutaj
Mistrz Branży lipiec-sierpień 2014 tutaj
Mistrz Branży wrzesień 2014 tutaj
Mistrz Branży październik 2014 tutaj
Mistrz Branży listopad 2014 tutaj
Mistrz Branży grudzień 2014 tutaj
Mistrz Branży styczeń 2015 tutaj
Zapraszamy do lektury. Naprawdę warto!
Zamów prenumeratę magazynu "Mistrz Branży"
nr tel. 32 729 96 80
email: prenumerata@MistrzBranzy.pl
Cena prenumeraty: roczna 149 zł brutto
więcej informacji o prenumeracie