Powitaliśmy kolejny rok. Jest to czas, kiedy dokonujemy pewnych podsumowań, zastanawiamy się nad zmianami w naszym życiu, w tym także nad tym, jak zaoszczędzić przy coraz wyższych cenach.
Jak zaoszczędzić w Nowym Roku? - to pytanie zada sobie niemal każdy z nas, analizując wydatki na nadchodzący 2012 rok. Nie ma jednej prostej metody, gdy na każdym kroku słyszymy o ciągłych podwyżkach w praktycznie każdym sektorze. Czy zatem w jakimkolwiek segmencie możemy liczyć na ulgę?
Przede wszystkim kontakt
W prowadzonych interesach coraz ważniejszy okazuje się być kontakt telefoniczny czy mailowy - dostępność przez przysłowiowe 24 godziny na dobę gwarantuje nam coraz większą liczbę kontrahentów. Telefonie komórkowa to dziedzina, w której firmy ponoszą coraz większe koszty, dlatego przed podpisaniem kolejnego zobowiązania koniecznie należy porównać wszystkie parametry oferty - może okazać się, że zysk w postaci niższej ceny telefonu u jednego z operatorów jest tylko pozorny, ponieważ w ciągu 24 miesięcy obowiązującej nas umowy "nadpłacimy" go kilkakrotnie. Jak to jest możliwe?
Musimy zdać sobie sprawę, że żaden operator nie jest instytucją charytatywną i każda obniżka ceny telefonu jest wliczona w nasze późniejsze wydatki. Sprawdźmy czy u operatora X nie otrzymamy mniejszej liczby minut lub czy parametry oferty nie opierają się o wyższą stawkę za połączenia - zazwyczaj tak operator rekompensuje sobie duże rabaty na sprzęt proponowany w ramach abonamentu.
"Darmowe" czy wliczone w abonament?
Kluczowa kwestia to także tzw. "darmowe połączenia" z wybranymi numerami. Na dzień dzisiejszy tylko o jednym z krajowych operatorów możemy powiedzieć, że gwarantuje darmowe połączenia do wszystkich numerów wewnątrz sieci oraz krajowych operatorów stacjonarnych w kwocie abonamentu. W Play otrzymamy pakiet 45 000 minut miesięcznie do wykorzystania właśnie na takie połączenia. Wykorzystanie takiej ilości minut jest praktycznie niemożliwe, bowiem 30.dniowy miesiąc liczy dokładnie 43 200 minut.
Choć u pozostałych operatorów słyszymy o darmowych połączeniach, są to zazwyczaj rozmowy z kilkoma numerami wewnątrz sieci, za które i tak operator pobiera od nas drobną (zazwyczaj kilkuzłotową) opłatę, jednak ostatecznie oznacza to, że te rozmowy nie są zupełnie darmowe. Firmy z większą ilością kart sim mogą liczyć na tzw. "darmową sieć firmową", co jest duzym ułatwieniem, jednak zawsze należy sprawdzić miesięczny koszt utrzymania takiej usługi - zazwyczaj opłata za wspomniany pakiet jest naliczana oddzielnie dla każdego firmowego numeru, co przy większej ilości użytkowników może oznaczać sporą sumę.
Usługi dodatkowe
W doborze promocji warto także zwrócić uwagę, jakie dodatkowe usługi otrymujemy w kwocie abonamentu i czy wszystkie przez cały czas trwania umowy będą w nią wliczone - niektóre promocje zakładają np. 6-miesięczny rabat na wybraną usługę, po czym naliczane są dodatkowe opłaty.
Zastanówmy się także, czy wszystkie zaproponowane rozwiązania są nam potrzebne. Nie korzystajmy z promocji na nieograniczony internet w telefonie, jeśli wcale z niego nie korzystamy, lub też sporadycznie sprawdzamy pocztę w telefonie - wówczas lepszym rozwiązaniem może okazać się zakup dodatkowego, drobnego pakietu.
Prośmy o pomoc
Dobór właściwej oferty w szerokiej gamie oferowanych promocji jest czasem bardzo trudny, dlatego nie bójmy się prosić o pomoc w zestawieniu zaproponowanych warunków. Zbierzmy oferty od co najmniej 2 konkurencyjnych sieci i poprośmy o ich porównanie doradcę biznesowego wybranego operatora. Dodatkową zaletą tego rozwiązania jest możliwość skorzystania z jeszcze korzystniejszej oferty - bowiem doradcy biznesowi zazwyczaj dysponują korzystniejszymi promocjami od tych standardowo proponowanych w salonach. Kontakt do doradcy w najbliższym regionie możemy znaleźć w internecie, wpisując np. miasto, w którym znajduje się nasza firma oraz nazwę operatora, którego oferta nas interesuje. Doradcy Biznesowi dojeżdżają do klientów, dlatego nie będziemy musieli nawet wychodzić z biura.
Bez emocji
Ostatecznie przy doborze taryfy kierujmy się jedną zasadą - starajmy się obiektywnie oceniać ofertę poszczególnych sieci. Przy wątpliwościach związanych np. z zasięgiem konkretnego operatora poprośmy o testową kartę sim do jego sprawdzenia. I co najważniejsze - nie wybierajmy operatora wyłącznie przez wzgląd na dostępność i cenę telefonu, bowiem aparat możemy na wolnym rynku zmieniać tak często jak będziemy chcieli, a warunki zawartej umowy będą nas obowiązywać przez co najmniej 24 miesiące.
Zapraszamy do kontaktu!
Doradcy naszego Biura Obsługi Biznesowej PLAY dla Firm w Katowicach pozostają do Państwa dyspozycji.
Zachęcamy do zapoznania się z naszymi ofertami oraz kontaktu telefonicznego lub mailowego. Dane kontaktowe naszych doradców znajdą Państwo TUTAJ lub pod adresem: www.playdlafirm.info.pl