W 2020 roku jako Wiesheu Polska zainwestowaliśmy mocniej w nasz nowy produkt, jakim jest piec hybrydowy Atollspeed. Już od lutego ubiegłego roku mieliśmy w swoich szeregach osobę, która zajęła się wdrażaniem naszego nowego rozwiązania u nowych i dotychczasowych klientów.
Podobne artykuły
Serce pieca = palnik RIELLOWypiek sklepowy klasy premiumAllsupply – EUROPA zjednoczona w różnorodnościPocząwszy od marca 2020 roku obserwujemy, jak wiele różnych strategii działania wdrażają nasi klienci.
Czy w czasie pandemii warto inwestować?
W pierwszej połowie ubiegłego roku, gdy znaków zapytania w kontekście dopiero rozwijającej się pandemii było naprawdę wiele, tylko niektórzy klienci zdecydowali się na zakup naszego nowego urządzenia… Te firmy, które odważyły się na inwestycję w turbo piec Atollspeed, praktycznie natychmiast rozpoczęły sprzedaż ciepłych przekąsek, które rzadko są w nim wypiekane dłużej niż przez 3 min! Produktem, który potrzebuje więcej niż 3 min, jest np. pizza, na 3 min 15 s. Większość obróbek termicznych kończymy w ok. 2 min. Czas przygotowania jest na tyle krótki, że naszym zdaniem może to dodatkowo zachęcić konsumenta/klienta do zakupu ciepłego produktu w ulubionej piekarni. Jeśli są w niej sprzedawane produkty na ciepło, jak pizza w kawałkach, pizzerynki, zapiekanki i inne, to najczęściej w momencie zamówienia są wkładane do rozgrzanej komory pieca piekarniczego, którego podstawową rolą jest wypiek pieczywa w sklepie. Takie są nasze wnioski po wstępnej analizie rynku. W takiej sytuacji czas obróbki powinien zająć 5-8 min, tyle potrzeba, aby zamówiony produkt był idealny do skonsumowania. Czy nasz konsument znajdzie tyle czasu? Wydaje się, że nie zawsze… Jeśli nie, to rezygnuje z zakupu, a nam w każdej takiej sytuacji „ucieknie” kilka złotych. Uważamy, że jeśli ten sam produkt jesteśmy w stanie przygotować i wydać w niespełna 2 min, to może mieć to wpływ na decyzję zakupową konsumenta.
Te piekarnie, które zdecydowały się na zakup i używają naszych urządzeń od min. 3 miesięcy, czyli czasu, gdy możemy dokonywać już pewnych podsumowań, dostrzegły nawet w okresie pandemii potencjał serwowania ciepłych dań w formie „na wynos”. Ograniczenie działalności gastronomii jest negatywnym zjawiskiem odbijającym się na całej branży HoReCa, włączając w to szeroko rozumiany koncept BISTRO, ale daje też szansę piekarniom na przyzwyczajanie klientów do nabywania ciepłych przekąsek podczas codziennych zakupów. Od drugiej połowy maja, jeśli gastronomia ruszy stacjonarnie, konkurencja rynkowa znacznie wzrośnie, konsument w promieniu kilku przecznic będzie miał dużo większy wybór. Można się spodziewać, że lokale gastronomiczne będą usilnie zabiegać o uwagę potencjalnego klienta. Dlatego wierzymy, że ci, którzy zdecydowali się na inwestycję w czasie pandemii, są już dobrze przygotowani do tego współzawodnictwa! Z drugiej strony patrząc, ile rocznie inwestujemy w to, aby nasz stały klient zauważył, że zmieniamy się dla niego, dbająco satysfakcję i komfort podczas codziennych zakupów?
W ciągu ostatniego roku obserwowaliśmy piekarnie, które w dalszym ciągu otwierały nowe punkty, remontowały stare, wymieniały sprzęt, wprowadzały wypiek sklepowy – podejmowały szereg działań, aby dostosowywać się do warunków rynkowych, szukając okazji do zyskania przewagi konkurencyjnej. Krótko mówiąc, jedni czekają na zniesienie obostrzeń, a drudzy inwestują, aby skupić na sobie 100% uwagi klienta i pozytywnie wpływać na jego decyzje zakupowe. Wiemy, że w związku z pandemią inwestycje zostały wstrzymane, że są spadki na obrotach… Stanęły szkoły, a przecież uczniowie i studenci to stali klienci praktycznie każdej piekarni. Galerie handlowe zostały zamknięte, wprowadzono pracę zdalną – to nie pomaga. Od zawsze w kryzysie popularne były dwie postawy/strategie biznesowe: inwestowanie i oszczędzanie. Niezależnie od wybranej, wszyscy mają wspólny cel: dobro klienta zawsze na 1. miejscu! „Jakość zapewnia przyszłość”, takie motto znajdą Państwo w siedzibie Wiesheu Polska – te słowa zawsze są aktualne, czy mamy pandemię, czy nie! Podsumujmy: korzystając z turo pieca Atollspeed, szybciej obsługujemy klienta, wydajemy mu ciepły produkt, który możemy odpowiednio zrumienić, by wyglądał atrakcyjniej, i nadać mu właściwą chrupkość. To podnosi doznania smakowe i zadowolenie konsumenta, tego jesteśmy pewni! Posiadanie turbo pieca Atollspeed w punkcie sprzedaży jest zapewne jednym z wielu sposobów na podniesienie prestiżu lokalu, satysfakcji i zadowolenia klienta. Może mieć wpływ na przywiązanie klienta do zakupów w danym miejscu, co w dalszej perspektywie może przełożyć się na obrót w ujęciu długofalowym.
Trend BISTRO zauważalny jest wszędzie, nie tylko w piekarnictwie. Stacje benzynowe, sklepy spożywcze – wszyscy chcą dla siebie choć kawałek z tego tortu. Spokojnie, wystarczy dla każdego! Wystarczy wykonać pierwszy krok, czyli skontaktować się z Wiesheu Polska pod numerem telefonu 22 665 60 21 lub wysyłając e-mail: biuro@wiesheu.pl. Nasz człowiek dedykowany dla marki Atollspeed jest osobą doświadczoną w branży gastronomicznej, pracuje w niej od ponad 20 lat. Jego kompetencje i wiedza mogą być dodatkowym wsparciem dla Państwa we wprowadzaniu konceptu BISTRO do sieci sklepów.
Zachęcamy do refleksji nad tym artykułem i kontaktu z nami. Gorące pozdrowienia od Zespołu Wiesheu Polska
https://www.facebook.com/WiesheuPolska