...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AU

Różowa bagietka dla głodnych nowinek

Wydawać by się mogło, że pieczywo i bagietki nie dają aż tak dużego pola do popisu jeśli chodzi o eksperymenty, ale jednak znanemu francuskiemu piekarzowi Éricowi Kayserowi udało się zaskoczyć smakoszy.

Éric Kayser (ur.1964) to francuski piekarz i pisarz kulinarny. W jego rodzinie zawód piekarza jest wykonywany od kilku pokoleń. Jednak to Éric stworzył globalną sieć piekarni rzemieślniczych i cukierni na całym świecie w około 20 krajach. Ostatnio wraz z francuską kreatorką kulinarnych konceptów, na stałe mieszkającą w Las Vegas, o pseudonimie Déboland przygotował projekt pod nazwą „baguett.” Jest to wydarzenie kulinarno – marketingowe w ramach tzw. pop-upu. Pop up to  narzędzie do promocji i sprzedaży produktów, coraz częściej stosowane w gastronomii. Są to wydarzenia organizowane na określony czas, np. otwiera się sklep na okres kilku dni, czasem tygodni, organizuje się restaurację w miejscu na co dzień nie przeznaczonym do tego celu. Nazwa „pop-up” pochodzi od pojawiających się i zaraz znikających okienek na ekranie komputera. Podobnie koncepty pop-upu, pojawiają się, by za chwilę zniknąć i należy szybko korzystać z tego, co oferują.  

Projekt „baguett”

Kawiarnie, piekarnie, restauracje organizowane w ramach tego narzędzia funkcjonują krótko i powstają w konkretnym, najczęściej handlowym celu, który nie wyklucza oczywiście radości ze spotkania, a czasem roli edukacyjnej.  Tak też jest w przypadku projektu „baguett.”, polegającym na sprzedaży różnego rodzaju pieczywa, w oryginalnych zestawieniach. W jednej z paryskich piekarni Kaysera, mieszczącej się w Domu Towarowym – Samaritaine, sprzedaje się różowe bagietki z dodatkiem praliny w takim kolorze (pralina to karmelizowane migdały i orzechy, w tym wypadku z  różowym cukrem i barwnikiem), lody w croissantach i w kawałkach bagietek, bagietki z kawałkami czekolady, z czekoladą matcha. Projekt jest niezwykle dopracowany pod względem identyfikacji wizualnej. Stworzono specjalne logo przedstawiające postać niosącą bagietkę, kubki ze znakiem graficznym, świeczki o zapachu pieczonego chleba, fartuszki, a przed budynkiem piekarni stanęła różowa budka z lodami serwowanymi w słodkim i wytrawnym pieczywie, które zastępuje tradycyjne wafelki. 

 

 

Obudzić w sobie  dziecko

Kolor różowy całkowicie zdominował punkt „baguett.” Oznacza on tęsknotę za dzieciństwem i  symbolizuje czas beztroski. Zresztą  Éric Kayser hołduje filozofii, żeby zachować w sobie odrobinę dziecięcego szaleństwa. Jak przyznają menadżerowie firmy nie było łatwo przekonać piekarzy z Maison Kayser do wypiekania pieczywa w kształcie misiów (z serduszkami w środku!) lub tworzenia smakowych wersji bagietek. Renomowana piekarnia stara się także respektować reguły zero waste. Z niesprzedanego pieczywa robi pain perdu (tosty francuskie przygotowywane z czerstwego pieczywa, maczanego w mieszance z dodatkiem mąki i mleka, smażone z obu stron), posypki oraz panierkę do przekąsek. 

 


Różowy beret

To nie wszystkie atrakcje, można w tym miejscu kupić również różowy beret, który jest obok bagietki i croissanta najbardziej znanym emblematem Francji, w szczególności Paryża. Dziewczyna w berecie z bagietką pod pachą to dla obcokrajowców modelowy, choć też stereotypowy obraz Paryżanki. Francuski piekarz podszedł do tego z poczuciem humoru i każdemu zapewnił możliwość wyjścia ze sklepu w zabawnym berecie z bagietką w dłoni. Nazwa projektu „baguett.” nawiązuje do zdania „une baguette s'il vous plaît” (bagietkę poproszę)”, które pada wielokrotnie z ust klientów piekarni. Projekt cieszy się powodzeniem sądząc po recenzjach w prasie, a całe to marketingowe przedsięwzięcie ma na celu zwiększenie liczby klientów, która znacznie spadła z powodu inflacji i drożyzny. Chciano także w ten sposób zainteresować kupujących konkretnymi wypiekami, podkreślając jak ważną rolę odgrywa bagietka, wpisana  w ubiegłym roku  na listę niematerialnego dziedzictwa UNESCO, w tożsamości Francuzów. - Kiedy tylko usłyszałam informację o wpisaniu bagietki na listę dziedzictwa i zobaczyłam, ile emocji to wzbudza, uznałam to za znak, że należy bagietkę promować - mówi Elodie de Montbron, dyrektor marketingu i komunikacji z Maison Kayser.

 

 

Katarzna Szarek

zdjęcia: lemondedesboulangers.fr oraz levasiondessens.com


Bieżące wydanie czasopisma

Czym wyróżnia się marcepan królewiecki? Czy rzemieślnicza piekarnia to najpewniejszy biznes? Dla kogo mleko A2? Jak powstają zefirki?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji