...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AU

Rynek czekolady w Polsce

Choć wybór jest dziś bardzo duży, Polacy ciągle wierni są klasycznej, mlecznej czekoladzie. Które z czekoladowych nowości cieszą się rosnącą popularnością? Jak wypadamy na tle Europy w zakresie produkcji słodkości I wreszcie – jakie trendy podbijają dziś serca fanów czekolady? Na te pytania odpowiadają eksperci z firmy SLODKIE.

Klasyczna mleczna, deserowa o różnej zawartości kakao, biała, rubinowa, słony karmel, NXT (plant-based), mleczna z dodatkiem miodu czy najnowsza – WholeFruit – powstała w 100% z czystego owocu kakaowca. W branży słodyczy reklamowych wybór wśród czekolad prezentuje się bardzo imponująco. Dodając do tego bogactwo niezwykle apetycznych dodatków czy różne warianty kremowego nadzienia, można zaprojektować słodkość, która sprosta nawet najbardziej wymagającym gustom. Jak zatem rysuje się przyszłość tej, bardzo intensywnie rozwijającej się branży, w dobie inflacji i spowolnienia gospodarczego?

 

 

Kryzys gospodarczy a rynek czekolady

Eksperci z firmy SLODKIE są zgodni, że pomimo trudności, z jakimi mierzy się dziś wiele sektorów gospodarki, rynek czekolady ma się dobrze, a prognozy są bardzo optymistyczne. Jak wynika z badań, przeprowadzonych przez Euromonitor („Światowy i polski rynek czekolady”, Euromonitor na lata 2023-2027), światowy rynek czekolady jest stabilny, a aktualny wzrost na poziomie 5-6% powinien utrzymać się również w najbliższych latach. Nie tylko na świecie, ale i w Polsce mówimy dziś o dobrej koniunkturze na rynku czekolady. Pomimo ciągle wysokiej inflacji i niestabilnej sytuacji za granicą, jego wartość sukcesywnie wzrasta i wzrastać będzie. Analitycy szacują, że za cztery lata statystyczny Polak będzie zjadał aż 6,2 kg czekolady rocznie! – komentuje Anna Garmada, CEO firmy SLODKIE, podkreślając – od początku istnienia firmy nie mieliśmy lepszego okresu.

Warto dodać, że Polska od lat utrzymuje się czołówce europejskiego rankingu największych czekoladowych graczy. Według Eurostatu Polska jest na piątej pozycji pod względem produkcji, a na czwartej zaś w zakresie eksportu czekolady. Koncentrując się na naszym regionie – Europie Wschodniej – wysuwamy się tu zaś na pierwszą pozycję! Sukces rodzimego rynku przedstawiciele firmy SLODKIE upatrują w tym, że Polacy nie boją się innowacji, lubią wyzwania i często są nawet ponad branżowym standardem.

Na jakie innowacje jest dziś popyt w czekoladowym sektorze?

Zdaniem Anny Garmady trendem są dziś tak zwane małe przyjemności: Odchodzimy od myślenia ilościowego, czyli przekonania, że słodkości ma być dużo, na rzecz jakościowego. Kupujemy mniejsze ilości słodyczy, ale za to robimy to uważnie i zwracamy uwagę na składy. Chcemy konsumować nie tylko smacznie, ale i jak najbardziej zdrowo, c w naturalny sposób zwiększa zainteresowanie ofertą producentów, którzy wytwarzają słodkości w sposób zrównoważony i ekologiczny, dbając o najwyższą jakość każdego z użytych składników. SLODKIE, producent brandowanych słodkości dla biznesu, podkreśla też, że coraz większym zainteresowaniem konsumentów cieszą się produkty roślinne. Popyt na czekolady 100% plant-based rośnie i wszystko wskazuje na to, że w najbliższym czasie ten segment rynku będzie się intensywnie rozwijał. Cieszymy się, że jako pierwsi w Polsce wprowadziliśmy do swojej oferty wegańskie specjały z linii NXT, które – nie posiadając choćby śladowych ilości nabiału – przez niemal rok zdążyły już zyskać spore grono stałych fanów – podkreśla Anna Garmada. 

Przygotowanie czekolady w 100% wegańskiej jest wymagające z kilku powodów. Przede wszystkim wiąże się z uzyskaniem odpowiednich składników roślinnych, które dadzą efekt przybliżony do smaku czekolady mlecznej. SLODKIE wykorzystuje czekoladę na bazie chufy (tzw. orzecha tygrysiego), która stanowi doskonałą alternatywę dla mleka krowiego i nadaje czekoladzie pożądaną kremowość. Wytwarzanie czekolady pozbawionej choćby śladowych ilości nabiału wymaga również przestrzegania ścisłego rygoru sanitarnego na każdym z etapów produkcji. 

Gdy mowa o czekoladzie plant-based, nie sposób pominąć również proekologicznego kierunku, w którym od kilku lat zmierza ten rynek. Coraz bardziej świadomi konsumenci szukają potwierdzenia składanych przez producentów „zielonych deklaracji”, chcąc mieć pewność że wspierają marki, które faktycznie działają w zrównoważony, przyjazny środowisku i etyczny sposób. Dlatego coraz więcej klientów pyta o certyfikacje dotyczące surowców, gotowych produktów, opakowań, a nawet procesów produkcyjnych. Uzyskanie tych najbardziej prestiżowych i cenionych certyfikatów wymaga od producenta spełnienia niekiedy bardzo wyśrubowanych standardów, ale to właśnie one budują wiarygodność marki i zapewniają transparentność w relacjach z klientami. Jestem przekonana, że konsumenci znacznie częściej będą wybierać te marki, które cieszą się obiektywnym potwierdzeniem biznesowych obietnic – dodaje Anna Garmada.

Wzrost świadomości i rosnące oczekiwania klientów motywują producentów do rozszerzania i adaptacji swojej oferty, wyznaczają nowe kierunki rozwoju i aktywnie wpływają na to, co dzieje się w całej czekoladowej branży. Miejmy nadzieję, że w najbliższych latach zarówno tempo rozwoju, jak skala wprowadzanych innowacji będą wciąż pozytywnie zaskakiwać, stając się pozytywną inspiracją dla innych branż.


Bieżące wydanie czasopisma

Czym wyróżnia się marcepan królewiecki? Czy rzemieślnicza piekarnia to najpewniejszy biznes? Dla kogo mleko A2? Jak powstają zefirki?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji