...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AK, materiał promocyjny

Słaby rok dla lodów

O sprzedaży lodów w 99% decyduje pogoda. W Polsce, mało że sezon trwa krótko, to lato nie zawsze bywa gorące. W tym roku Polacy nie mieli ochoty na lody z powodu niskich temperatur. Jak informuje "Puls Biznesu, niedawna fala upałów nie ratuje sytuacji.

Sprzedaż lodów na przestrzeni lat 2012-2013, według Nielsen Poland, przedstawia się następująco: w pierwszej połowie 2012 r. (w porównaniu z 2011 r.) rynek lodów impulsowych i familijnych wzrósł o 19,3% pod względem wartości i o 11,1% pod względem wielkości sprzedaży. Natomiast w I połowie 2013 r. stracił 0,7% pod względem wartości i 2,1% pod względem wielkości sprzedaży. Tym samym w I półroczu 2013 r.  rynek ten wart był ponad 408 mln zł. Całoroczna sprzedaż zamyka się w Polsce na poziomie około 1,3 mld zł ‒ podaje "Puls Biznesu".

Trudna sprzedaż

W Polsce sprzedaż w tym segmencie ogranicza się do okresu letniego i jest mocno uzależniona od pogody. Sezon dla dużych producentów kończy się w zasadzie 15 sierpnia. Jak informuje Tomasz Meller, prezes Nordisu, po tym terminie sklepy bardzo ostrożnie zamawiają lody, bo nie chcą zostać z zapasami do przyszłorocznego lata.

Dzięki niedawnym upałom szansę na odpracowanie strat mają lody impulsowe. Tak przynajmniej uważa Zbigniew Grycan, twórca marki Grycan i Lodziarni Firmowych. Jego optymizm jest mniejszy w przypadku lodów familijnych. Według niego, "miasta są puste, więc mało prawdopodobne, żeby zakupy lodów w pudełkach do domów miały się zwiększyć". Sytuację pogorszyła również asekuracyjna polityka małych sklepów, na których opiera się dystrybucja dużych producentów. Ze względu na chłodne lato detaliści zmniejszyli ofertę na lody, a uboższa oferta to niższa konsumpcja.

Położenie producentów dodatkowo utrudniają ceny surowców. W tym roku w górę poszły ceny mleka w proszku i śmietany.

 

źródło: Puls Biznesu, na podstawie artykułu "Temperatury zmroziły producentów lodów"

Bieżące wydanie czasopisma

Jaki krem do przekładania, a jaki do tynkowania tortu? Od czego zacząć wegańską rewolucję w cukierni? Co to jest crookie? I czym się różnią świderki Ice Dream Team?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji