...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Kruszwica, materiał promocyjny

Social Media w biznesie

Social media to już nie moda, ale nowa rzeczywistość. Nie ulega wątpliwości, że serwisy społeczno­ściowe wywierają olbrzymi wpływ na nasze życie – zarówno społeczne, jak i biznesowe. Stworzyły bowiem całkiem nowe możliwości, pozwalające na innowacyjne podejście do komunikacji na linii konsument – marka. Gdzie warto być i jak kom

 Gdzie warto być i jak komunikować się z klientami?
Żyjemy w erze Social Media, wirtu­alnej rzeczywistości, w której umoc­niła się rola konsumentów, a osłabi­ła pozycja tradycyjnych mediów. Współcześni konsumenci unikają reklam, zamykają się w swoich społecznościach i wspólnie definiują wizerunek marek, firm i instytucji. Zmiany za­chodzące w internecie dają nowe możliwości komunikacji. Jest tylko jeden warunek, aby zrozumieć obecnych nabywców – trzeba ich słuchać i z nimi rozmawiać.



Nie możesz pójść na skróty w rela­cjach z ludźmi.
Scott Stratten


Social Media – co to znaczy?
Social Media to pojęcie bardzo ogólne, obej­mujące ogromny zakres komunikacji. Można je określić jako zbiór relacji, zachowań, uczuć oraz interakcji pomiędzy konsumentami, mar­kami, gdzie następuje wielokierunkowa ko­munikacja wymiany doświadczeń. To media, które pozwalają wspierać oraz realizować ko­munikacyjne i poznawcze potrzeby człowieka.

Serwisy społecznościowe i ich funkcje
Istnieje szereg serwisów wykorzystywanych w przeróżny sposób przez marki. Każde z me­diów społecznościowych pełni inną funkcję, ale nie każde jest potrzebne dla Twojej dzia­łalności. Warto skupić się na tych, na których w łatwy, tani i przyjemny sposób można roz­mawiać z klientami.

Facebook
Facebook to obecnie największy serwis spo­łecznościowy na świecie, skupiający ludzi z ca­łego świata. Poza kontami osobowymi, zupeł­nie za darmo, można prowadzić swoje konta firmowe. W tym celu zakłada się tzw. fanpage (czyt. fanpejdże), czyli wewnątrzfacebookowe strony internetowe służące do kontaktowania się np. z klientami.
Aby fanpage rzeczywiście działał na korzyść firmy musi uwzględniać specyfikę grupy do­celowej. Zatem pierwszym krokiem powin­no być jej zdefiniowanie. Warto zastanowić się, co można dać użytkownikom lubiącym fanpage, żeby zdobyć ich zainteresowanie. Podstawą są oczy­wiście informacje (aktualności, cie­kawostki, wiedza), ale wzrost zaan­gażowania można również wywołać organizując kon­kursy, czy propo­nując kupony ra­batowe.

 

Kiedy profil firmowy na Facebooku będzie już gotowy, opublikuj go. Promocję zacznij od zaproszenia użytkowników, którzy chętnie zostaną fanami – pracowników i sympatyków firmy. Mając już pewną – nawet niedużą – gru­pę fanów łatwiej będzie namówić kolejnych do dołączenia.

Twitter
Twitter to serwis społecznościowy, narzędzie do szybkiej komunikacji. To przede wszyst­kim miejsce, które pozwala na zakorzenie­nie się w świadomości innych użytkowników bez konieczności poświęcania wielu godzin na tworzenie długich treści. Użytkownicy mogą komunikować się między sobą za po­mocą wiadomości nie dłuższych niż 140 zna­ków. Zamieszczane przez nich informacje na­zywa się tweetami.

Bardzo istotny jest hashtag – znak # umiesz­czony przed kluczowym słowem. Jego użycie pozwala znaleźć i wejść w interakcję z osoba­mi o podobnych zainteresowaniach. Można np. dodawać #nazwamiasta, #nazwadzielni­cy lub inne, które wskazują na ofertę. Profile na Twitterze są publiczne, każdy może „śle­dzić” każdego.
Użytkowników Twittera przybywa w Polsce z miesiąca na miesiąc. Dlatego pomyśl, czy nie jest dobrym sposobem na codzienny dia­log. Poinformuj osoby, które Cię odwiedzają o tym, że jesteś na tym Twitterze. Niech mówi o tym osoba sprzedająca, a @ (znak stojący przed nazwą, np. @piekarenka) niech poja­wi się na witrynie sklepowej, w materiałach promocyjnych i na stronie www.

 

 

Pinterest
Większość firm swoje pierwsze kroki w Social Media stawia przede wszystkim na Facebo­oku, czy Twitterze. Warto jednak uwzględniać w działaniach komunikacyjnych również pro­mocję w innych portalach społecznościowych, jak na przykład Pinterest, który dostarcza do­datkowych możliwości.

Pinterest to serwis społecznościowy, którego główną zawartość stanowią materiały wizu­alne (zdjęcia, grafiki, obrazki) segregowane w tematycznie organizowane tablice. Jego na­zwa pochodzi od słów z języka angielskiego: pin – przypinać i interest – zainteresowanie. Ideą serwisu Pinterest było stworzenie global­nej „tablicy korkowej”, do której użytkownicy mogą przypinać tego, co ich inspiruje, co lubią i kochają. Ludzie poprzez przepinanie zdjęć układają sobie w głowie wizję idealnego życia, kolejnych celów, kroków, pomysłów, inspiracji. Ludzie chcą marzyć, a marki – poprzez odpo­wiednią komunikację – powinny tych marzeń dostarczać.

 

Instagram
To kolejny serwis społecznościowy, w którym dominują fotografie. Zasada użytkowania jest prosta: należy zrobić zdjęcie, wybrać efek­ty i filtry, dodać hashtagi (#) i opublikować. Inni użytkownicy mogą polubić zdjęcie lub wstawić komentarz.
Jeżeli zdecydowałeś się na działanie na Instagramie, postaraj się do­dawać wpisy przynajmniej trzy razy w tygodniu. Gdy inny użytkownik zobaczy, że publikujesz systematycznie, chętniej kliknie „Obserwuj”. Wykorzystuj we wpisach hashtagi, dzięki którym pokażesz się w in­teresujących tematach i zachęcisz fanów do obserwowania konta. Dodawaj również zdjęcia opatrzone zadaniem czy pytaniem dla fanów.

Worek korzyści
Marki, które są obecne w mediach społecznościowych lub je moni­torują, mogą dokładnie określić, kto i kiedy interesuje się tematyką związaną z ich firmą. Dzięki tej wiedzy można w znaczący sposób wpływać na postawy i doświadczenia własnej grupy docelowej oraz trafnie konstruować przeznaczone dla nich produkty i usługi. Ponadto, prowadząc stały monitoring mediów oraz uczestnicząc w społeczno­ściach, marki dowiadują się, co internauci o nich mówią oraz w jakich miejscach te opinie pojawiają się najczęściej. Daje to możliwość pro­wadzenia dwukierunkowej swobodnej komunikacji z konsumentami, a tym samym buduje zaufanie i zwiększa więź emocjonalną z marką. Biznes lokalny obecny w mediach społecznościowych ma szczególnie ważne znaczenie. Za ich pośrednictwem można informować użytkow­ników o nowych produktach, obowiązujących promocjach czy tzw. happy hours (godzinach, w których do ciastka można otrzymać kawę gratis albo zakupić produkt w tańszej cenie).

   
 

ZDANIEM EKSPERTA
– Obecność przedsiębiorstw w mediach społecz­nościowych tworzy wiele możliwości biznesowych – mówi Karolina Szafarz, Social Media Manager w agencji Personal PR. Jedną z najcenniejszych jest szansa pozyskania konsumentów, którzy z ogromnym zaangażowaniem korzystają z nowych mediów oraz współtworzą markę samą w sobie. Odbiorcy reklam ewoluują z pasywnych widzów na aktywnych członków każdej kampanii. Zasadniczym mechanizmem, który warunkuje działalność serwisów jest możliwość komentowania przez internautę dosłownie wszystkiego. Ukazuje to rozwój globalnego trendu w internecie, lecz jest także dowodem na zmieniający się sposób komunikacji społeczeństwa.

 

 

Jak komunikować?
W celu sprawnej komunikacji warto sporządzić harmonogram (tab. 1), który usystematyzuje aktywność w mediach społecznościowych. Oczy­wiście wiele wpisów, przede wszystkim na Twitterze i Instagramie, powinno być dodawanych spontanicznie – taka jest bowiem specyfika danych serwisów. Za ich obsługę może być odpowiedzialna jedna lub kilka osób. Niech każdy pracownik wie, kiedy i gdzie powinien być ak­tywny. Rzetelna komunikacja w mediach społecznościowych wymaga czasu. Trzeba mieć świadomość, że poszczególne serwisy różnią się od siebie. Pomimo pozornych podobieństw funkcjonalności w każdym z osobna tkwi inny sekret, bazujący na pragnieniach użytkowników. Ważne, aby w każdym z serwisów obserwować ich reakcje stałych oraz potencjalnych klientów i te pragnienia realizować.

 

Więcej na www.akademiamistrza.pl. Harmonogram wpisów do pobrania w strefie: „Zarządzanie biznesem” w zakładce „Niezbędnik” .

Polecamy również

Bieżące wydanie czasopisma

W czym tkwi fenomen bento cake? Co zagraża dziś najmocniej lodziarniom rzemieślniczym? Jakie nowinki pojawiły się na tegorocznych targach Sigep?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać



     

    Drodzy Czytelnicy, wszystkie materiały na portalu Mistrz Branży są darmowe. Wspieramy tym rzemiosło, bo jest dla nas najważniejsze. Jeśli możecie, wspomóżcie również nasze dzieło wykupując prenumeratę lub przekazując cegiełkę na funkcjonowanie i rozwój. Z góry dziękujemy.

    wspieraj twórczość Mistrza Branży wspieraj twórczość Mistrza Branży
     


    Przejrzyj numer online lub pobierz PDF >>

    Drukowany numer dostępny w prenumeracie >>

    żytni IG niski indeks

    oprogramowanie dla piekarni

    Wypieki wegańskie puratos

    Lody MEC3

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji