...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AK

Sposób na zainteresowanie marką? Akcje in-out

Próby zaistnienia w świadomości konsumenta, a także zapamiętanie przez niego danej marki na dłużej, mogą być realizowane na rozmaite sposoby. Skuteczną metodą stają się akcje tzw. „in-out”, w które chętnie angażują się sieci supermarketów.

Pomysł wprowadzania akcji in-out w supermarketach pojawił się w Polsce już przed kilkoma laty. Jak można tłumaczyć z angielskiej nazwy, akcje te polegają na czasowym wprowadzeniu produktu danej marki do sprzedaży w konkretnej sieci sklepów, będąc czymś w rodzaju fazy testów – czy produkt będzie się cieszył dużym zainteresowaniem, czy konsumentom raczej nie przypadnie do gustu.

Ograniczone ryzyko niepowodzenia

Supermarkety coraz chętniej decydują się na współpracę z markami, których produkty nie goszczą na stałe na ich sklepowych półkach. Głównym tego powodem jest chęć urozmaicenia asortymentu, co często mogą zagwarantować marki mniej znane szerszemu gronu, jednakże produkujące wyroby wyróżniające się na tle konkurencji.

Kiedy hurtownicy zawrą umowę z detalistami na temat szczegółów akcji (głównie czas trwania, ale także rodzaj promowanych produktów), marka może zacząć planować działania, które będą miały na celu zwiększenie zainteresowania ich produktem. Sieci supermarketów nie mogą sobie pozwolić na jednoczesne akcje in-out kilku produktów z prostego powodu – dodatkowy towar wymaga zagospodarowania dodatkowego miejsca, przy czym nie należy zapominać o komforcie klientów związanym z przemieszczaniem się po sklepie  z wózkiem na kółkach.

Biorąc pod uwagę krótkoterminowość akcji (zazwyczaj do miesiąca lub wyczerpania zapasów), ryzyko niepowodzenia ze strony supermarketów jest ograniczone. Nawet jeśli produkt nie będzie chętnie wybierany przez konsumentów, w relatywnie krótkim czasie zniknie ze sklepowych półek, bez poważniejszych zobowiązań dla sieci. 

Szansa na zaistnienie w świadomości

Dla marek, które współpracują z detalistami, ale na mniejszą skalę (prywatne sklepy spożywcze, regionalne sieci handlowe), akcje in-out są szansą dotarcia do zdecydowanie większej rzeszy konsumentów, także tych, którzy mogli dotychczas nie mieć styczności z danym produktem.

– Nasze wyroby w akcjach in-out oferowaliśmy jak dotąd kilku sieciom handlowym posiadających sklepy na terenie całego kraju. Współpracę mogliśmy uznać za jak najbardziej udaną, cały nasz asortyment został wyprzedany, a ze strony sieci otrzymaliśmy pozytywne sygnały dotyczące kontynuowania współpracy w przyszłości – mówi Arkadiusz Drążek, dyrektor handlowy firmy Brześć, specjalizującej się w produkcji tradycyjnych, opartych na domowych recepturach, wyrobów cukierniczych.

O tym, że akcje in-out mogą faktycznie okazać się sukcesem, świadczy przykład firmy z siedzibą w Brześciu Kujawskim. Producent wyrobów cukierniczych zaczął sprzedawać słomkę ptysiową z cukrem w sieci supermarketów Tesco. Planuje także dalszą ekspansję do kolejnych ogólnopolskich sieci sklepów w ramach akcji in-out.

autor: Bartosz Polek

Bieżące wydanie czasopisma

Czym wyróżnia się marcepan królewiecki? Czy rzemieślnicza piekarnia to najpewniejszy biznes? Dla kogo mleko A2? Jak powstają zefirki?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji