W sześciu edycjach i sześciu miastach firma Kruszwica zorganizowała warsztaty pod tytułem „Ambasador Przyjaznej Słodyczy” w których wzięło udział ponad 100 sprzedawców z cukierni uczestniczących w programie Przyjazna Słodycz.
Po cyklu szkoleń biznesowych dla właścieli firm cukierniczych oraz szkoleń dla cukierników przyszła kolej na ekspedientki. Dlaczego?
- Ponieważ najskuteczniejszym sposobem dotarcia do klienta finalnego jest marketing bezpośredni. Nikt inny nie ma takiego przełożenia na decyzje zakupowe jak dobrze znana Pani ekspedientka u której robimy zakupy w cukierni. To ona zna doskonale nasze potrzeby ale i nasze preferencje. Trafia w nasze gusty i proponuje nam nowości. To ona już dawno temu przestała być tylko i wyłącznie sprzedawcą. Z nią konsultujemy nasz zakup, jej się doradzamy i jej zadajemy coraz to trudniejsze pytania w kontekście żywienia, zawartości składników w pieczywie czy ciastkach – podkreśla Dariusz Dyoniziak, trener Akademii Mistrza.
Problematyka poruszana na warsztatach koncentrowała się głównie na obsłudze klienta, trendach w żywieniu, roli sprzedawcy i jego efektywności. Tematyka jak zwykle „żywcem przeniesiona” z cukierni na salę szkoleniową, aby w gronie ekspertów i praktyków tak jak na szkoleniach Akademii Mistrza wypracować gotowe podpowiedzi i praktyczne wskazówki co do nowych wyzwań stojących przed rynkiem.
Warsztaty spotkały się z dużym zainteresowaniem ze strony uczestników. Program Przyjazna Słodycz, wg jednego z uczestników to „niewątpliwie wsparcie by w trudnej rzeczywistości rynkowej wyróżniać się jeszcze bardziej, by świadczyć jeszcze lepszy serwis i proponować produkty odpowiadające światowym trendom”.