Stres, problemy ze snem oraz brak energii – to cena, jaką codziennie płacimy za „burzliwy charakter współczesnego życia” i brak równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jak wskazują najnowsze badania Canadean, przeprowadzone wśród Brytyjczyków*, konsumenci szukają szczęścia, a to stanowi dobrą okazję dla producentów żywności..
Podobne artykuły
Handel: czas na małe sklepy i e-commerceJak AI zmienia sposób w jaki pieczemy i sprzedajemy słodkościSklepy otwarte na produkcjęWedług najnowszych badań Canadean, Brytyjczycy obawiają się o rosnące koszty życia oraz zdolność do radzenia sobie z codziennymi wydatkami. Podczas gdy 28% respondentów nie jest pewna o budżet domowy, 24% deklaruje, że – ze względu na ograniczone finanse – zrezygnuje z zachcianek, a zakupy ograniczy do niezbędnych produktów spożywczych.
Dodatkowo Brytyjczycy mocno podkreślają potrzebę określenia na nowo życiowych priorytetów. W związku z tym chcą podnieść jakość życia poprzez redukcję uczucia ciągłego napięcia oraz spędzając więcej czasu z rodziną i przyjaciółmi. – Burzliwy charakter współczesnego życia zbiera ogromne żniwo wśród konsumentów, dlatego tak wielu z nich próbuje naprawdę zmienić swój styl życia. Osiąganie takich uczuć, jak szczęście, będzie bardzo ważne, a to z kolei stwarza dobrą okazję dla producentów żywności – zauważa czołowy analityk Canadean, Michael Hughes.
Jak podają analitycy Canadean, konsumenci coraz częściej będą poszukiwać produktów, które pozwolą na chwilę relaksu. Drugim hitem będą produkty „do dzielenia się z innymi”, zachęcające konsumentów do spotkań z najbliższymi i znajomymi. Michael Hughes dodaje jednak: – Kiedy klienci robią zakupy, mają mnóstwo różnych potrzeb, więc pragnienie szczęścia nie zrewolucjonizuje każdej kategorii produktu lub okazji do zakupów. Mimo wszystko ten obszar zdecydowanie oferuje wartościowe opcje wzrostu i producenci powinni opracować jeszcze lepsze propozycje, które pomogą ludziom cieszyć się dobrymi momentami konsumpcji, co z kolei pozwoli zrelaksować się w ciągu stresującego dnia.
* Badania przeprowadzone przez firmę Canadean na grupie 2000 dorosłych Brytyjczyków (styczeń 2015)
Canadean zapewnia badania rynku dotyczące sektoru produktów szybko zbywalnych (FMCG), włączając w to: jedzenie, opakowania, produkty, napoje bezalkoholowe i alkoholowe, kosmetyki, gastronomię, jedzenie dla dzieci, tytoń oraz turystykę. Canadean specjalizuje się w badaniach panelowych prowadzonych online, a także na analizie produkcji krajowej poprzez badania rynku raportów ilościowych i jakościowych
źródło: www.canadean.com