...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja MW, materiał promocyjny

Outsourcing w sklepie internetowym

E-biznes, jak każde przedsięwzięcie, wymaga elastycznej infrastruktury do obsługi klientów. Elastyczność ta pozwala utrzymać niskie koszty stałe i jednocześnie szybko reagować na zmiany zachodzące na rynku, presję konkurencji oraz oczekiwania klientów. Dlatego elastyczność wymaga outsourcingu.

     
 

Artykuł pochodzi z majowego wydania magazynu Mistrz Branży

 

Zamów numery archiwalne w wersji PDF: prenumerata@MistrzBranzy.pl

 

 

Większość firm e-commerce to małe i mikroprzedsiębiorstwa, zatrudniające mniej niż 25 pracowników. Jeśli zakładamy, że e-sklep ma być prowadzony przez np. małego producenta słodyczy, to warto wyznaczyć obszary, które w tym przypadku bez problemu można przekazać wyspecjalizowanym firmom zewnętrznym. Które zatem zadania i procesy outsourcować? Przede wszystkim marketing, obsługę klienta oraz platformę e-commerce.

Marketing

Dopracowanie szczegółów w tym obszarze jest niezwykle istotne, ponieważ zakłada odpowiednie wypozycjonowanie sklepu, wypracowanie trafności wyszukań i widoczność w wynikach wyszukiwania. Te działania mają za zadanie przyciągnąć klientów do danego sklepu internetowego, zainteresować ofertą. Do obszarów działania marketingu należą też: optymalizacja strony internetowej, działania w social media, pozycjonowanie w wyszukiwarkach, email marketing czy inne formy reklamy. Prowadzenie tych działań wymaga czasu i zaangażowania (zwłaszcza pozycjonowanie), stąd też większość małych sklepów internetowych zleca część z tych zadań firmom zewnętrznym.

Obsługa klienta

W tym obszarze istnieje wiele możliwości świadczenia profesjonalnej obsługi klienta. Właściciel sklepu może zajmować się tym samodzielnie, ale może też powierzyć to pracownikowi. Obsługa klienta w zakresie opieki w trakcie i po transakcji zakłada kontakt mailowy i/lub telefoniczny z kupującym. Czasem dodatkowym kanałem komunikacji jest chat – w tym przypadku trzeba zadbać o osobę, która odpowie na każde zgłoszenie. Większe sklepy często korzystają z zewnętrznych infolinii czy biur obsługi klienta.

Technologia informacyjna

Wybór odpowiedniej platformy e-commerce jest jedną z najważniejszych decyzji, jakie właściciel musi podjąć przed rozpoczęciem e-działalności. Należy się zastanowić, które z rozwiązań jest lepsze ze względu na różne czynniki: czas, jaki można poświęcić na zajmowanie się sklepem, wiedzę, możliwości finansowe itd. Do wyboru są dwa rozwiązania: zakup licencji lub opcja abonamentu (rozumiana jako wynajem, dzierżawa).

Jeśli właściciel e-sklepu potrzebuje niestandardowych rozwiązań, ma własny serwer, ma też odpowiednią wiedzę, środki finansowe lub zatrudnia osoby, które będą mogły dla niego rozwijać platformę e-sklepu, to lepszym rozwiązaniem będzie zakup licencji na oprogramowanie. Jeżeli jednak właściciel szuka wygodnego rozwiązania, wyposażonego w standardowe funkcje, i chce samodzielnie zajmować się zarządzaniem we własnym sklepie, rekomendowana jest wersja abonamentowa oprogramowania.

W przypadku obu opcji część lub całość opieki nad sklepem można scedować na firmy zewnętrzne. Wszystko zależy od potrzeb i możliwości właściciela w tym zakresie.  

autor: Karolina Bartnik-Kura, DreamCommerce SA

Bieżące wydanie czasopisma

Czym wyróżnia się marcepan królewiecki? Czy rzemieślnicza piekarnia to najpewniejszy biznes? Dla kogo mleko A2? Jak powstają zefirki?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji