Nie od dzisiaj wiadomo, że dobre jedzenie, to domowe jedzenie. Przysmaki i ich receptury, przekazywane od pokoleń, są najlepsze i najzdrowsze. Jakość produktów, promujących swój region, doceniają nie tylko producenci, ale i konsumenci. Poznawanie regionu kubkami smakowymi? Dlaczego nie!
Promowanie regionu to nie tylko pokazywanie zabytków, muzeów i słynnych osób z kręgów kultury i sztuki. To także dbanie o to, aby kulinarne tradycje nie zgubiły się wśród diet i dziwnych przepisów, fast foodów i innych nowości. Regionalna Sieć Dziedzictwa Kulinarnego Opolskiego skupia wokół siebie członków, dla których tradycje kulinarne i korzenie stanowią nie tylko podwaliny własnej przeszłości, ale są także sposobem na urozmaicenie swoich produktów.
Nowi członkowie
W czwartek nowi członkowie zasilili szeregi Dziedzictwa i otrzymali w opolskim urzędzie marszałkowskim certyfikaty przynależności z logo Dziedzictwa Kulinarnego, a dotychczasowi członkowie certyfikaty członkowstwa na rok 2013. Z przynależności do Dziedzictwa wiąże się nie tylko duma z posiadania tak poważnego certyfikatu, ale inne korzyści. Stowarzyszenie dba i jest gwarantem jakości wyrobów, co pomaga konsumentom w wyborze najlepszych produktów. Dzięki temu, jak mówi Edyta Grabowska z Piekarni Grabowski z Otmic, będzie można szerzej promować swoje produkty i szukać nowych rynków zbytu. Co więcej, każdy z członków na nadzieję, że logo przyciągnie rzesze nowych klientów. Do członkostwa przystępują także restauratorzy, licząc na promocję i lepszy marketing swoich firm. Anna Jaskuła z restauracji Kamieniec z Kamienia Śląskiego jest przekonana, że Dziedzictwo pomoże w rozsławieniu restauracji w regionie.
Nie bać się urzędów
Wszystkie formy promocji swoich produktów i usług są dobre i potrzebne firmom. Wicedyrektor departamentu rolnictwa i rozwoju wsi Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego Mariola Szachowicz zachęca do korzystania z form promocji, które proponuje urząd. Organizacja licznych konferencji krajowych i zagranicznych, możliwość uczestnictwa w konkursach, targach i warsztatach. to okazja do poszerzania swojej wiedzy i doświadczenia, które potem będą procentowały i podwyższą jakość proponowanych konsumentom produktów. Budżet województwa opolskiego i fundusze Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich przeznaczył w tym roku aż 225 tys. złotych na wsparcie działań Dziedzictwa, w tym wiele publikacji o członkach sieci. Sieć zrzesza rolników, producentów, przetwórców żywności, restauracje, hotele, gospodarstwa agroturystyczne, sklepy i punkty gastronomiczne. Powstała, aby logo – charakterystyczna czapka kucharska na niebieskim tle – była gwarancją jakości produktów z województwa opolskiego.