...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AU

Droższe napoje, mniejsza sprzedaż

Jak podatek cukrowy wpłynął na sprzedaż napojów słodzonych? Czy faktycznie odbiło się to na ich sprzedaży?

Podrożały napoje słodzone gazowane, których cena wzrosła o 36% w porównaniu z rokiem poprzednim. Spadła tym samym sprzedaż tych produktów o jedną piątą. Tak samo wzrosły ceny wód smakowych (z 2,56 zł na 3,39 zł za litr), przy jednoczesnym spadku sprzedaży (o 17%) i herbat mrożonych. Ich cena wzrosła o 19%, a sprzedaż spadła o 2%.

 


Wzrost cen wiązał się z wprowadzeniem tak zwanego podatku cukrowego od napoi słodzonych. Podatek cukrowy służy edukacji konsumentów. Ma ich zniechęcić do zakupu produktów ze zbyt dużą zawartością cukru, a producentów motywować, by zmniejszali ilość tego składnika jak również innych substancji słodzących np. ksylitolu, sorbitolu, aspartamu.

Opłata cukrowa jest nakładana na napoje z dodatkiem cukrów (monosacharydów, disacharydów środków spożywczych zawierających te substancje), substancji słodzących, o których mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1333/2008 (na przykład ksylitol, sorbitol, aspartam) oraz kofeiny lub tauryny. Cały przychód z podatku cukrowego idzie do budżetu Narodowego Funduszu Zdrowia. Pieniądze te NFZ przeznacza na działania edukacyjne i profilaktyczne mające na celu zdrowszą dietę Polaków, eliminującą nadmierne spożycie cukrów oraz na poprawę zdrowia pacjentów borykających się z nadwagą lub otyłością. 


Bieżące wydanie czasopisma

Czym wyróżnia się marcepan królewiecki? Czy rzemieślnicza piekarnia to najpewniejszy biznes? Dla kogo mleko A2? Jak powstają zefirki?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji