Polscy producenci snują dalekosiężne plany zdobywania Europy i świata. FSB Piekarnie mają zamiar zrealizować pragnienie większości polskich przedsiębiorców i podbić nowe rynki zbytu. Czy pieczywo hamburgerowe tego dokona?
Według przewidywań, około 30-40% produkcji z nowych zakładów znajdzie się za granicą. Chętni i gotowi do współpracy Niemcy oraz inne bliskie rynki, przede wszystkim Skandynawia, będzie głównym odbiorcą FSB Piekarni. Taką nadzieję wyraża Waldemar Topolski, dyrektor zarządzający. Nikt jednak nie ma zamiaru poprzestawać na tym osiągnięciu, kierownicy Piekarni czujnym okiem patrzą również na wschód. Jednak ze względy na profil firmy, ich głównym zainteresowaniem cieszy się Europa Zachodnia i jej największe sieci spożywcze, odbiorca pieczywa paczkowanego w milionach sztuk.
Utrzymać sukces
W Polsce rynek spożywczy, to według Waldemara Topolskiego wciąż prężnie rozwijający się rynek, pomimo spowolnienia gospodarczego. Dostawca pieczywa między innymi do sieci McDonald uważa, że sam fakt, iż co roku tej międzynarodowej potędze, przybywa w Polsce 20-25 lokali, nie ma co się martwić o branżę piekarniczą. Sama FSB Piekarnia, polski oddział międzynarodowego holdingu Fresh Start Bakeries, kończy właśnie inwestycję w budowę nowego zakładu w Strzegomiu. Dzięki temu będzie produkować miliony bułek rocznie i ugruntuje swoją pozycję na rynku.