Hiszpania wprowadza zakaz emitowania reklam słodyczy dla dzieci oraz produktów z wysoką zawartością cukru. Zakaz został ogłoszony przez hiszpański rząd 28. października.
Nowe przepisy mają wejść w życie 1. stycznia 2022 roku, obejmują reklamy produktów z wysoką zawartością cukru oraz słodyczy kierowane do osób poniżej 16. roku życia. Zakaz emisji tego typu reklam dotyczy telewizji, radia, prasy, a także kin i internetu.
Minister ds. konsumentów Alberto Garzon wyjaśnił, że tego typu działania są zgodne z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) od lat walczącej o to, by szukać sposobów na walkę z otyłością wśród dzieci i ograniczenie spożywania przez nie produktów o wysokiej zawartości cukru. Zaznaczył, że dzieci są bardzo podatne na reklamy i należy je przed nimi chronić, dodając, że podobne prawo obowiązuje już m.in. w Portugalii. Produktami zakazanymi w reklamach będą nie tylko słodycze, ale też wysoko słodzone lody i napoje (również energetyczne).
Według Hiszpańskiej Agencji ds. Żywienia i Bezpieczeństwa Żywności 40,6 procent dzieci w wieku od 6 do 9 lat ma nadwagę, a 17,3 proc. kwalifikuje się już jako otyłe.
Źródło: KLIK!