...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AK, materiał promocyjny

Kontroluj OFE

Warto dokładnie przyjrzeć się przesyłanym informacjom z ZUS, by upewnić się, czy na konto w OFE składki wpływają regularnie. Jeśli jednak stan konta emerytalnego budzi zastrzeżenia, trzeba poszukać przyczyny braku składek, bądź też rozwiać wątpliwości co do ich wysokości.

OFE, czyli Otwarte Fundusze Emerytalne, powstały jako wynik reformy emerytalnej przeprowadzonej w 1999 r. Stanowią one część systemu emerytalnego, zaś obowiązek przystąpienia do II filaru dotyczy wszystkich zatrudnionych, którzy urodzili się po 31 grudnia 1968 r. W OFE, na indywidualnych kontach, gromadzone są środki przekazywane co miesiąc przez ZUS - to część składki na ubezpieczenie społeczne, która jest odprowadzana przez pracodawcę. Powszechne Towarzystwa Emerytalne raz do roku mają obowiązek informować członków OFE o wysokości zgromadzonych na koncie środków.

Kontroluj swoje pieniądze

Kiedy składki nie wpływają na konto:

– upewnij się, czy OFE przesłało w zgłoszeniu do ZUS poprawne dane. Takie zapewnienie możesz uzyskać, kontaktując się telefonicznie z wybranym funduszem i sprawdzając wszystkie informacje, jakie OFE podało w ZUS, bądź też sprawdzając dane identyfikacyjne na otrzymanej informacji ze stanem konta z OFE. Sprawdź przede wszystkim dane identyfikacyjne (np. PESEL, NIP, imię i nazwisko oraz datę urodzenia).

– udaj się do pracodawcy (płatnika składek) z prośbą o sprawdzenie danych identyfikacyjnych, zarówno płatnika, jak i ubezpieczonego, jakie zostały przekazane w dokumentach zgłoszeniowych oraz dokumentach rozliczeniowych do ZUS.

– upewnij się, czy zarówno fundusz, jak i płatnik składek przekazali poprawne dane identyfikacyjne do ZUS – być może konieczna będzie ich korekta bądź zmiana.

– upewnij się, czy płatnik składek przekazał stosowne raporty miesięczne za okres, w którym stwierdzono brak składek, oraz czy dokonał za ten okres wpłaty składek na Fundusz Ubezpieczeń Społecznych.

Zanim jednak rozpoczniesz weryfikację danych, sprawdź, czy w okresie, za który brakuje składek, nie przebywałeś cały miesiąc na urlopie bezpłatnym lub nie byłeś na zwolnieniu chorobowym, bądź czy w trakcie danego roku twoje zarobki nie przekroczyły kwoty rocznego ograniczenia podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe.

Nie czekaj, działaj!

W przypadku kiedy jesteś pewien, że pracodawca przekazał składki i dokumenty rozliczeniowe do ZUS w terminie, a pomimo tego składka nie znajduje się na koncie, trzeba złożyć reklamację do ZUS.

Reklamacje w ZUS możesz złożyć:

– na formularzu ZUS ZRU, dostępnym w placówkach ZUS oraz na stronach internetowych ZUS: www.mojaskladka.zus.pl; www.mojaemerytura.zus.pl; www.zus.pl,

– w formie pisma, z podaniem danych umożliwiających identyfikację ubezpieczonego w systemie informatycznym ZUS (tj. nazwiska i imienia, numerów PESEL i NIP, a w przypadku braku tych numerów lub jednego z nich – serii i numeru dowodu osobistego lub paszportu) oraz adresu i numeru telefonu,

– na formularzu ZUS-ERU dostępnym poprzez serwis internetowy pod adresem www.eup.zus.pl (w tym przypadku wymagany jest bezpieczny podpis elektroniczny).

Do reklamacji należy dołączyć dokumenty potwierdzające prawidłowe dane wraz z informację otrzymaną od płatnika składek, po przeprowadzonej przez niego, na wniosek ubezpieczonego, weryfikacji dokumentów – o prawidłowości danych przekazanych do ZUS bądź też odmowie sprostowania danych, jeśli taka sytuacja będzie miała miejsce.

Reklamację możesz złożyć osobiście w terenowej jednostce organizacyjnej ZUS (może to być oddział, inspektorat lub jednostka terenowa) właściwej ze względu na adres zamieszkania. Możesz też przesłać ją za pośrednictwem poczty – do najbliższej terenowej jednostki organizacyjnej ZUS, drogą elektroniczną lub dzwoniąc na ogólnopolską infolinię ZUS 801 400 400 (jeśli nie jest wymagane załączenie dodatkowych dokumentów). ZUS ustali przyczynę braku składek oraz określi dalszy tryb postępowania.

autor: Justyna Gul

 

 

 

Bieżące wydanie czasopisma

Czym wyróżnia się marcepan królewiecki? Czy rzemieślnicza piekarnia to najpewniejszy biznes? Dla kogo mleko A2? Jak powstają zefirki?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji