Firma Barry Callebaut wprowadziła na rynek światowy nową linię profesjonalnych czekolad. Są to roślinne, bezmleczne i pozbawione alergenów czekoladyi Callebaut NXT.
Podobne artykuły
Manufaktura Doti oblewa wszystkoSkok na głęboką czekoladę - jak zostać chocolatieremVEGE NOW - nowa tabliczka z Wawelu dla wegan i… nie tylko!21 lutego 2022 r. w Belgii Callebaut, producent czekolady preferowanej przez rzemieślników i szefów kuchni na całym świecie, ogłosił premierę kultowej innowacji NXT: w 100% roślinnej ciemnej i mlecznej czekolady z gwarancją braku nawet śladowych ilości nabiału czy mleka, ale o tym samym wspaniałym smaku jak tradycyjne czekolady. To nowe pokolenie czekolad – dla nowego pokolenia klientów. Producent gwarantuje, że ciemne i mleczne czekolady z linii NXT zachowują smak oraz jakość znane z innych linii czekolad do tworzenia wypieków i deserów. Roślinne kaletki dają tę samą chrupkość, połysk, zapach i przede wszystkim kremistość.
Aby zachować smak i kremowość, Callebaut wyekstrahował w pełni roślinną alternatywę mleka z mało do tej pory znanej i używanej w gastronomii rośliny chufa (której owoce nazywa się migdałami ziemnymi albo orzechami tygrysimi). Uprawianie chufy (cibory jadalnej) jest korzystniejsze dla środowiska niż pozyskiwanie i przetwarzanie mleka krowiego, daje też znacznie niższy współczynnik emisji dwutlenku węgla – 0,3 CO2e/kg w porównaniu do 10,68 CO2e/kg w przypadku odtłuszczonego mleka w proszku. Owoce tej rośliny tak naprawdę są bulwami, więc w przeciwieństwie do zwykłych orzechów nie zawierają alergenów.
Nowa linia czekolad NXT ma certyfikat Cocoa Horizons. W jego ramach nacisk kładzie się na poprawę bytu rolników uprawiających kakao, etyczne praktyki jego pozyskiwania czy eliminację pracy dzieci z łańcucha dostaw.
Tworzenie deserów i wypieków w oparciu o roślinne czekolady NXT ma pobudzić kreatywność cukierników i szefów kuchni, zainspirować ich do nowego spojrzenia na wykorzystywane do tej pory receptury. Jednak przede wszystkim to odpowiedź na oczekiwania dorastających pokoleń konsumentów, dla których podstawą ma być wysokiej jakości roślinna alternatywa. Dla millenialsów i przyszłych pokoleń równie ważne są wygląd, smak oraz dbałość o ekologię produkcji wyrobów deserowych. Już teraz weganie i wegetarianie stanowią 4% i 6,4% światowych konsumentów, a felsitarianie, czyli ci, którzy unikają jedzenia mięsa i szukają roślinnych zamienników, to aż 42%! Zapotrzebowanie na żywność pochodzenia roślinnego rośnie znacząco na całym świecie, zwłaszcza na rynkach zachodnich, gdzie oczekuje się, że alternatywy oraz substytuty mleka i mięsa dostarczą między 2020 a 2025 odpowiednio 6,4% i 6,5% CAGR*.
Na pytanie, dlaczego ta innowacja tak wiele znaczy dla branży cukierniczej i czekoladowej, Marike van Beurden, holenderska cukierniczka i ekspert produktów wegańskich odpowiada: - Ta innowacja całkowicie redefiniuje i rewolucjonizuje komercyjne stosowanie czekolady w kuchni wegańskiej. NXT zapewnia nam rozwiązanie na rosnące zapotrzebowanie na żywność pochodzenia roślinnego. To bezmleczna i wegańska czekolada, która smakuje jak czekolada Callebaut, z tym samym wyjątkowym smakiem i przyjemnością jedzenia… i to po prostu działa jak można by się spodziewać po Callebaut.
Xuan-Lai Huynh – globalny lider marki Callebaut
Po premierze naszej sławnej czekolady ruby i konwersji na identyfikowalne ziarna kakao we wszystkich czekoladach jesteśmy bardzo dumni z możliwości zaoferowania czekolad Callebaut NXT Dairy Free. Ekspertom Callebaut i działowi R&D zajęło 3 lata, aby wprowadzić tę wyjątkową innowację w życie. Tym, co czyni całość jeszcze bardziej wyjątkowym, jest to, że koncepcja napędzana jest nie tylko przez nasz zespół R&D, ale również przez pełnych pasji szefów i cukierników. Tworzenie wegańskich, roślinnych i bezmlecznych receptur pobudza ich do kreatywności i spojrzenia na nowo na produkty, które tworzyli od pokoleń. Dla wielu jest to jak rozpoczęcie swojej przygody z czekoladą na nowo, dlatego też zespół NXT pomoże ambitnym szefom na nowo wynaleźć receptury na tradycyjne ciasta i desery czekoladowe oraz wynieść bezmleczne, wegańskie i roślinne produkty z segmentu „niszowego” do globalnego ruchu żywieniowego.
Profesjonalistom, którzy na co dzień otrzymują pytania o wegańskie, roślinne, wolne od alergenów i przyjazne dla planety wyroby cukiernicze NXT oferuje także konkretną pomoc – cyfrową platformę, gdzie szefowie mogą znaleźć tradycyjne i nowoczesne receptury, ale także wiedzę, inspiracje oraz wskazówki i porady dotyczące pracy z nowym typem czekolady i wegańskimi alternatywami. Celem Callebaut jest tworzyć i rozwijać prawdziwą społeczność szefów NXT dla branży cukierniczej, piekarniczej, konfekcji czekoladowej, Horeca i lodowej. Aby zapewnić wysoki poziom fachowej wiedzy, Callebaut intensywnie współpracował z ekspertami ds. badań i rozwoju oraz imponującym zespołem szefów i rzemieślników, którzy pomogli w rozwoju i testowania receptur, byli wśród nich: Davide Comaschi – globalny ambasador Akademii Czekolady & WCM (Włochy), Marike van Beurden – konsultant Wegańskie Cukiernictwo (Hiszpania), Francisco Moreira – szef Akademii Czekolady (Belgia), Julie Sharp – szef Akademii Czekolady (Wielka Brytania), Phil Khoury – szef cukierni, Harrods (Wielka Brytania), oraz Juan Gutierrez – szef cukierni w Four Seasons Chicago (USA).
Platforma cyfrowa NXT jest dostępna za pośrednictwem kodu QR na wszystkich opakowaniach, zawiera informacje o zarządzaniu składnikami i receptury a także wskazówki dotyczące czyszczenia, sprzętu, przygotowania, planowania oraz przechowywania w celu zapewnienia w pełni roślinnego procesu.