Kiedy w maju 2013 r. spółka Le Patio Polska została wyłącznym dystrybutorem marki Valrhona w Polsce, opiekę nad słynną czekoladą przejęła Gabriela Wesół. Od samego początku product manager nadzoruje i inicjuje rozwój marki na naszym rynku. Po dobrym przyjęciu w polskiej branży gastronomicznej przyszedł czas na branżę cukierniczą
Podobne artykuły
Manufaktura Doti oblewa wszystkoMariusz Górecki wraca po więcej! Znowu walczy o finał C3W Polsce rośnie produkcja czekoladyPierwsze efekty już są. Od ubiegłego roku czekolada Valrhona jest dostępna w ofercie m.in. firmy Polmarkus, prężnie rozwijającego się dostawcy dla cukierni, piekarni, lodziarni i gastronomii (oficjalna premiera czekolady w firmie Polmarkus miała miejsce podczas jesiennych Dni Otwartych 2014). Gabriela Wesół postawiła też na skuteczną promocję marki w branży cukierniczej, stąd logo Valrhona pojawi się w I edycji Mistrzostw Śląska Serwowania Deserów na Talerzu, na katowickich targach SweetTARGi 2015. Czyżby Polacy byli gotowi na czekoladę typu premium?
– Głównymi odbiorcami czekolady Valrhona są klienci gastronomiczni, którzy mają własną produkcję deserów i cenią wysoką jakość produktów. Doskonałych deserów z czekolady Valrhona zwykle można spróbować w lokalach najwyższej klasy. Zmienia się również świadomość konsumentów w zakresie czekolady do picia. Polacy nie chcą już napojów o smaku budyniu czekoladowego, tylko pragną dostać filiżankę prawdziwej, gęstej czekolady. I dlatego nasi klienci coraz częściej sięgają po czekoladę Valrhona. Bardzo ważni są dla nas zarówno cukiernicy, jak i pasjonaci czekolady, którzy tworzą z niej własne kompozycje – wyjaśnia Gabriela Wesół.
Czy pojawienie się Valrhony może zagrozić firmie Barry Callebaut, największemu dostawcy czekolady na polskim rynku cukierniczym? Zdaniem Wesół to raczej nierealne, biorąc pod uwagę choćby wielkość obu fabryk. Ponadto francuska marka premium wchodzi do Polski z innymi założeniami. – Przede wszystkim chodzi o to, aby dać konsumentom możliwość poznania różnic i niuansów w jakości czekolad. Dzięki temu możemy spróbować produktów przygotowanych na przykład z ziarna pochodzącego z Wenezueli – kraju słynącego z produkcji najlepszej jakości ziarna na świecie. Możemy również poznać smaki czekolad zrobionych z ziaren pochodzących z Madagaskaru, Peru, Ekwadoru, Ghany, Brazylii i Republiki Dominikany. Takie produkty pozwolą rozszerzyć ofertę małych cukierni, które dbają o jakość i innowacyjność własnych wyrobów – dodaje product manager marki Valrhona.
Le Patio Polska jest wyłącznym dystrybutorem takich marek, jak: Illy (kawa), Dammann Freres (herbata), Granini (soki) i Teisseire (syropy), a od maja 2013 r. również marki Valrhona. Siedziba firmy mieści się w Warszawie.