...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS

Mobilna sprzedaż w czasie epidemii

Teraz, gdy wprowadzono poważne ograniczenia w ruchu, w tym w sprzedaży detalicznej, w równym stopniu dotyczące sklepów z pieczywem i ciastami, nadszedł czas na myślenie kreatywne i zastanowienie się nad uruchomieniem innych sposobów dystrybucji.

Być może to okazja, by przeformatować swoją aktywność na zawsze i otworzyć się na inne sposoby dotarcia do klienta, a być może to tylko recepta na czas epidemii i przygotowanie oferty na nadchodzącą Wielkanoc. Warto spróbować. Oto kilka informacji, jak działa rynek dowozów żywności, i porad, jak można do niego dołączyć. Piekarzu, cukierniku – pomyśl o systemie dowozu swoich produktów do klientów.

Piekarzu, cukierniku – pomyśl o systemie dowozu swoich produktów do klientów.



Dostawy jedzenia w Polsce, branża gastronomiczna
Około 25% obrotów rynku restauracyjnego w Polsce generowane jest przez zamówienie jedzenia z dowozem, rynek zamówień online rośnie w tempie nawet 50% rocznie, w 2018 roku osiągnął wartość blisko 0,9 mld*. Kurier wiozący jedzenie to już stały widok na naszych ulicach. Teraz gdy te opustoszały, często jest to jedyny uczestnik ruchu.

Jedzenie z dowozem zamawiane jest w:

  • 54% przez telefon,
  • 31% online i przez telefon,
  • 15% online, głównie przez platformy z dostawami.


Kontakt telefoniczny przy składaniu zamówień wciąż jest najpopularniejszy i z pewnością ma to związek z kilkoma kwestiami, o których jeszcze napiszemy.

Duże sieci czy lokalne punkty?
Patrząc na rynek restauracyjny, najwięcej punktów z dowozem generują lokalne, dobrze znane marki, które świetnie odnajdują się wśród sieciowych gigantów. Najważniejsze dla zamawiających jedzenie są jakość (38%) i czas dostawy (37%), kolejne miejsca zajmują: punktualność i zaufanie do restauracji (po 35%)*.

Najchętniej zamawiamy na święta
W okresach świątecznych zamówienia z dowozem wzrastają o +50%. Popularne dni to piątek i niedziela. W weekendy świetnie sprzedają się śniadania. W związku z ogłoszeniem stanu epidemii branża gastronomiczna żyje tylko z dowozów i zakupów na wynos. Szybkie jedzenie na wynos dla osób „uwięzionych w domach” to opcja, by ograniczyć wychodzenie, a jednocześnie móc skorzystać z szerokiej gastronomicznej oferty. Pozostałe korzyści pozostają bez zmian: nie trzeba samodzielnie przygotowywać posiłków i można zaoszczędzić czas.



Jak zorganizowany jest business dowozowy?
W zasadzie funkcjonują dwa modele:
1. samodzielne uruchomienie sprzedaży przez stronę internetową/aplikację/telefon firmowy i zatrudnienie kierowcy dowożącego zamówienia do klientów,
2. korzystanie z istniejących platform posiadających aplikacje do zamówień i organizujących dostawy.

Która opcja jest lepsza? Jak zwykle, to zależy… Jeżeli chcesz pozostać niezależny, to z pewnością opcja własnego systemu dostarczania produktów do klientów, pod drzwi, będzie lepszym rozwiązaniem. Wówczas sam ustalasz reguły i zasady. Umacniasz swoją markę i tożsamość. Możesz niezależnie tworzyć promocje czy programy lojalnościowe. Ale musisz też samodzielnie zorganizować transport i co najważniejsze na początek – dotrzeć z informacją o takiej usłudze do klientów. Możesz do tego wykorzystać: stacjonarne punkty sprzedaży (wywieszenie takiej informacji czy rozdawanie ulotek), stronę internetową, mailing/newsletter czy stronę na Facebooku. Będzie to najtańsza i najszybsza forma organizacji.
Platformy to gotowe rozwiązanie: aplikacja dla konsumentów, dostęp do istniejącej bazy klientów, zorganizowany system dowozów i zbierania zamówień. Natomiast to także pewne zobowiązania: narzucony czas na przygotowanie paczki z produktami do odbioru przez kuriera, koszty (musisz podzielić się swoim zyskiem z portalem) i często, aby się u nich zarejestrować, dostarczyć określone dokumenty i czekać na ich weryfikację nawet kilka dni.

Można także zdecydować się na oba rozwiązania jednocześnie. To szansa na szybkie dotarcie do klientów. Umieszczenie swoich usług i produktów na portalu może być dodatkiem do własnej, dowozowej działalności.
Jeżeli nie chcesz korzystać z usług takich gigantów dowozowych, jak pyszne.pl czy UberEats, możesz dołączyć do mniej popularnych serwisów, np. DirectBistro – obsługujesz i zarządzasz zamówieniami w dostawie oraz kontrolujesz pracę kierowców. W aplikacji można składać zamówienia z odbiorem osobistym i z dowozem oraz dokonywać płatności, korzystając z przelewów24.

Aktualnie ta aplikacja udostępniana jest bezpłatnie wszystkim lokalom, które w obliczu zaistniałej sytuacji chcą uruchomić zamówienia online. Obniżona została miesięczna opłata licencyjna – z 198 zł na 99 zł netto (pakiet Lite+, a w nim tablet do przyjmowania zamówień i dodatkowe usługi). To bardzo dobra opcja dla początkujących, także dla tych, którzy mają problem z dostępnością kierowców – jest możliwość ich współdzielenia.



Platformy i sprzedaż przez aplikacje
Szybki przegląd platform z dowozem dostępnych na rynku polskim:

Nazwa

pyszne.pl

 

 

glovoapp.com.pl (dawniej pizzaportal.pl)

ubereats.com/pl

 

 

wolt.com/pl

 

 

glodny.pl

 

Liczba obsługiwanych restauracji

6000

4000 i inne zakupy spożywcze oraz farmaceutyczne

3500

b.d.

6500

Obsługiwane miasta

Wszystkie województwa, większe i mniejsze miasta,

do sprawdzenia tutaj: www.pyszne.pl/restauracja

Większe i mniejsze miasta

Białystok

Bydgoszcz

Kielce

Kraków

Lublin

Łódź

Poznań

Radom

Rzeszów

Szczecin

Toruń

Trójmiasto

Warszawa

Wrocław

 

Gdańsk

Gdynia

Katowice

Wrocław

Warszawa

Poznań

Łódź

Wrocław

Liczba pobrań aplikacji

1 mln w Polsce

0,5 mln w Polsce

50 mln na całym świecie

1 mln w Polsce

b.d.

 

Na wszystkich tych platformach można zgłosić swoją firmę, korzystając z osobnej zakładki na stronie. Uwaga: większość platform oferuje dowóz ciast, pieczywa, lodów, wymaga to jednak każdorazowo sprawdzenia, jaki rodzaj produktu i jak należy go zapakować, zabezpieczyć.

 

Strona finansowa: rejestracja na platformie jest bezpłatna (choć zazwyczaj wymaga przedstawienia dokumentacji związanej z przedsiębiorstwem), natomiast z pośrednikiem trzeba się podzielić zyskiem, a często zapłacić także za inne usługi. Prowizja często ustalana jest indywidualnie i wynosi od 8% wzwyż, w dużych miastach i w dużych lokalach sięga nawet 30%. Dodatkowe opłaty to: koszt udostępnienia terminala, za pośrednictwem którego składane są zamówienia (kilkaset złotych), oraz prowizja od płatności online.


Agnieszka Szulc, marketing manager, PGD Sp. z o.o.
Fot. Agnieszka Szulc, Adobe Stock, posbistro.com 


Bieżące wydanie czasopisma

Za co Polacy pokochali jagodzianki? Czym ustabilizować krem na zimno? Jak projektować słodkie stoły? Skąd się biorą alergie pokarmowe? Do czego dodawać szafranu?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji