Co sprawiło, że ponad 60% właścicieli e-sklepów widzi zagrożenie dla e-handlu w konkurencji bezpośredniej a 37% w braku zaufania klientów? Czy social media stanowią wsparcie dla e-handlu? Skąd tak niskie zainteresowanie SEO? W jaki sposób zatem właściciele e-sklepów wspierają sprzedaż w sieci?
Podobne artykuły
Delikatesy w sieciMobilna sprzedaż w czasie epidemiiGlobalizacja piekarstwa – czy dotyczy również Polski?badanie zostało przeprowadzone w dniach 06.11.2013 20.11.2013 roku wśród właścicieli sklepów internetowych reprezentujących różne branże. W badaniu udział wzięło 365 respondentów. Odpowiedzi zostały zebrane na podstawie formularza ankiety, który zawierał pytania jednokrotnego i wielokrotnego wyboru.
Cel badania:
Badanie zostało przeprowadzone celem poznania opinii i nastrojów właścicieli esklepów w
okresie najintensywniejszych zakupów internetowych. Konstrukcja pytań oraz poruszona problematyka
pozwoliła również uzyskać informacje dotyczące narzędzi wykorzystywanych w działaniach
promocyjnych a także barier hamujących dalszy rozwój handlu w sieci. W ten sposób wyłoniły się
główne trendy w dziedzinie sprzedaży i działań marketingowych w nadchodzącym sezonie
świątecznym.
Badanie zrealizowała firma DreamCommerce S.A. twórca i dostawca oprogramowania Shoper.
Główne wnioski z badania:
• Niemal 40% właścicieli sklepów internetowych spodziewa się lepszych lub znacznie lepszych wyników sprzedaży. Rok temu była to mniej liczna grupa ponad 35% badanych. Ponad 36% badanych z kolei uważa, iż tegoroczne obroty i wyniki sprzedaży będą na poziomie zbliżonym do roku ubiegłego.
• Co piąty właściciel sklepu internetowego szacuje wzrost sprzedaży na poziomie 2549%. Podobnie jest w przedziale 1024% na który wskazuje również co piąty ankietowany.
• Blisko 70% ankietowanych właścicieli planuje w tym roku przygotować specjalne oferty świąteczne dla klientów. Rok temu prawie 60% badanych deklarowało takie działanie.
• Tak, jak w latach ubiegłych właściciele sklepów internetowych przygotowują dla klientów: niższe ceny i promocje (60,8%), co stanowi grupę o 8 punktów procentowych mniejszą niż rok temu. Poza tym rabaty za zakup kilku produktów niemal 29% (rok temu było to 41,8%), kupony rabatowe 27,7% (rok temu: 41,8%) oraz nowe produkty prawie 37% (rok temu: 41,8%) ankietowani mogli wskazać kilka rozwiązań.
• Co czwarty właściciel sklepu planuje udział w Dniu Darmowej Dostawy.
• Ponad 50% badanych planuje promować swoją ofertę wykorzystując media społecznościowe rok temu było to około 41% ankietowanych.
• Niemal 40% właścicieli wykorzystuje newsletter w ramach działań promocyjnych. Rok temu 31% badanych deklarowało korzystanie z tego narzędzia. Spadło zainteresowanie takimi aktywnościami, jak: reklama on line (prawie 50%, rok temu: 52,4%) oraz pozycjonowanie w wyszukiwarkach trochę ponad 38%, rok temu było to ponad 48%.
Pobierz pełny raport
DreamCommerce S.A., dostawca oprogramowania Shoper do prowadzenia sklepu internetowego, przeprowadził już po raz czwarty badanie wśród właścicieli sklepów internetowych.
Raport zawiera również porównanie wyników na przestrzeni trzech lat.
Badanie zostało przeprowadzone w listopadzie wśród właścicieli e-sklepów. Wzięło w nim udział 365 respondentów. Odpowiedzi zostały zebrane na podstawie formularza ankiety, który zawierał pytania jednokrotnego i wielokrotnego wyboru.
Celem badania było poznanie opinii i nastrojów właścicieli sklepów internetowych w okresie przedświątecznym.