...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS, materiał promocyjny

Śniadanie na Targu

Targ Śniadaniowy od końca kwietnia do połowy września zdążył zrobić niemałą furorę w Warszawie. Sprawdziliśmy, co się kryje pod hasłem "zakupy i śniadanie na świeżym powietrzu", którzy producenci pieczywa, słodkich wypieków i lodów pojawiali się co weekend w plenerze i jak oni podsumowali całą imprezę.

Targ Śniadaniowy po raz pierwszy pojawił się w tym roku. W okresie wiosenno-letnim co sobotę stoiska producentów pojawiały się na terenie Żoliborza, a w niedziele na Ursynowie. Tworzenie miejsca o specyficznym klimacie, w którym można kupić zdrową żywność na świeżym powietrzu, połączono z popularyzowaniem idei wspólnych śniadań. Impreza zachęcała także do spotkań ze znajomymi, wyjścia z domu, kawy na świeżym powietrzu, zabawy dla najmłodszych i dorosłych. W ten sposób stworzyła się nowa lokalna społeczność skupiająca producentów żywności i konsumentów. Co ją wyróżnia? Przede wszystkim bezpośredniość relacji: ludzie po obu stronach stoiska mogą porozmawiać, wymienić się doświadczeniami, ba, nawet się polubić.


W połowie września odbył się ostatni weekend zorganizowany w ramach Targu. To był dobry moment na przeprowadzenie krótkiej ankiety z wybranymi wystawcami. Odpowiedzi relacjonują atmosferę cotygodniowych spotkań z perspektywy producentów niszowych. To także krótki przegląd wyrobów, które z założenia są inne, i tą innością przyciągają do siebie różne grupy konsumentów.


1. Jak Państwa firma znalazła się na Targu Śniadaniowym?
2. Jakie są największe zalety Targu?
3. Przygotowali Państwo na Targ coś specjalnego?
4. Co najchętniej kupowali u Państwa odwiedzający Targ?



Kaja & Ola, LODOVE (własnoręcznie robione lody na patyku)
1. Na Targu Śniadaniowym jesteśmy od samego początku. Lokalizacja bardzo nam odpowiadała, bo nasza mała manufaktura znajduje się na Żoliborzu. Wypełniliśmy zgłoszenie, organizatorzy chętnie zgodzili się na nietypowy, zdrowy słodki produkt – i tak już zostałyśmy, ciesząc się uznaniem zarówno ludzi odwiedzających Targ, jak i organizatorów.
2. Przede wszystkim to, że odbywa się regularnie i ma stałych bywalców. Ludzie, którzy przychodzą na Targ, zwracają uwagę na to, co jedzą. Okolica Targu sprzyja sobotnim spacerom – rodzinnym lub w gronie przyjaciół. Pogoda w to lato dopisała. Na Targu można zjeść nie tylko śniadanie, ale i wczesny obiad, można spotkać sąsiadów, zrobić zakupy – od żywności przez kwiaty po książki…
3. Staramy się zaskakiwać naszych klientów, dlatego w każdy weekend dodajemy nowy smak. Naszą ofertę opieramy na sezonowych owocach, tak więc z początkiem lata królował rabarbar, a później owoce leśne i poziomka. Dla dzieci zawsze serwujemy kolorowe lody – dużo smaków na jednym patyku. Największą nagrodą jest dla nas pozytywna opinia klientów, zwłaszcza tych najmłodszych. Pewnej soboty pięcioletnia dziewczynka kupiła u nas loda, po czym wróciła i zakomunikowała z uśmiechem:  Nie żałuję wyboru. To było bardzo miłe.
4. Dzieci najchętniej wybierają proste smaki – truskawka czy malina z jogurtem – lub te przyciągające wzrok, wielokolorowe – najczęściej rasta trio, które składa się z trzech kolorowych warstw: truskawki, pomarańczy i kiwi. Dorośli lubią nietypowe połączenia smaków, takie jak: truskawka z jagodami acai, ananas z chilli czy jagoda z maliną. Na początku największe zapotrzebowanie było na lody wegańskie, czyli w stu procentach owocowe, ale teraz naszym numerem jeden jest mango lassi, czyli lody z jogurtem naturalnym.


Aleksandra Pietrzak, Sweet Concept (manufaktura wyrobów słodkich)
1. Nie planowaliśmy obecności na Targu, ale z perspektywy czasu wiem, że nie był to przypadek, ponieważ wpisaliśmy się już w jego historię. Na początku dostaliśmy zaproszenie do uczestnictwa w nowej inicjatywie, którą miał być Targ Śniadaniowy, i postanowiliśmy wystawić się na próbę. Wystartowaliśmy razem z pierwszym Targiem. Efekt przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania. A co potem, cóż... zakochaliśmy się w tym miejscu (nieskromnie muszę dodać, że z wzajemnością – mamy tu swoich stałych klientów, którzy wyczekują sobotniego poranka z tartą rabarbarową czy malinianką)! Postanowiliśmy, że Sweet Concept będzie stałym wystawcą. Razem z sukcesem TŚ pojawiły się kolejne propozycje od wielu organizatorów. Zapraszano nas w liczne miejsca, jednak żadne z nich nie było jeszcze tak klimatyczne i doskonale zorganizowane, jak Targ na Żoliborzu.
2. Moim zdaniem największą zaletą Targu jest atmosfera, którą wspólnie tworzą organizatorzy i wystawcy, a także wszyscy ci, którzy Targ odwiedzają. W ciągu minionych miesięcy zawiązało się tutaj wiele ciekawych relacji biznesowych, ale również i prywatnych. Urok tego miejsca polega na możliwości biesiadowania. Tutaj spotykają się znajomi, a przy okazji mogą zjeść to na co mają ochotę, a wszystko to w cudownej parkowej atmosferze. Organizatorzy zadbali także o najmłodszych gości, co daje możliwość wytchnienia i umożliwia rodzinom spędzenie wspólnie sobotniego przedpołudnia. Można zasiąść przy przygotowanych ławach, na kawiarnianych leżakach czy na kocu. Powstało miejsce, gdzie można przyjść ze znajomymi, posiedzieć, pogadać, a dla ciekawych życia w każdej edycji przygotowywano coś nowego, przez co Targ odarto z rutyny.
3. Staram się co kilka edycji zaskoczyć naszych klientów jakimś nowym smakołykiem. Wykorzystujemy sezonowe owoce, w związku z czym ostatnim hitem są nasze malinianki, gorące przywożone na Targ ok. 10.00. Odwiedzający już oszaleli na ich punkcie, z czego bardzo się cieszymy. Również tort bezowy cieszył się ogromnym zainteresowaniem, dlatego postanowiliśmy wyjść naprzeciw entuzjastom i zaczęliśmy przygotowywać minitorciki. Mamy również asortyment stały, taki jak: pascha bakaliowa (powstająca w naszej manufakturze od podstaw, włącznie z ważeniem własnego twarogu), tort staropolski, tort makowy, ciasto marchewkowe czy uwielbiane przez dzieci muffinki.
4. Od pierwszej edycji zdobyliśmy już swoich stałych klientów – a nic nie raduje nas bardziej od powracających zadowolonych fanów Sweet Conceptowych łakoci. Nasi klienci na pewno chętnie kupują paschę bakaliową, która jest naszą specjalnością. Popularnością cieszą się także strucla, ciasto marchewkowe, tort makowy i wszelkie tarty z owocami. Nie mogę nie wspomnieć o jagodziankach i maliniankach, które rozchodzą się w ciągu godziny! Może to dlatego, że udało nam się odkryć sekret nieprawdopodobnie wielkiej ilości owoców w drożdżowej bułeczce…

 



Agnieszka Jędrzejewska, Green Idea (wypieki wegańskie, wypieki bez glutenu)
1. Informację o Targu Śniadaniowym uzyskaliśmy od znajomych mieszkających na Żoliborzu. Opowiedzieli nam o tym evencie i zachęcili do uczestnictwa, twierdząc, że udanie wpiszemy się w jego charakter.
2. Targ ma wiele zalet, ale do najważniejszych zaliczyłabym: możliwość zaprezentowania niestandardowych produktów, bardzo łatwe zasady uczestnictwa jako wystawca, stosunkowo atrakcyjna cena za stoisko, ciekawy charakter wydarzenia, okazja do rozreklamowania nowo powstałych firm.
3. Generalnie na Targ przygotowujemy nasze standardowe produkty z trzech linii, jakie posiadamy, czyli: wypieki wegańskie, wypieki bez glutenu oraz wypieki wegańskie bez glutenu, niemniej jednak kontakt z klientami i zgłaszane przez nich uwagi pozwoliły nam dopracować i rozszerzyć naszą ofertę. Staramy się, aby w każdą sobotę pojawiał się nowy produkt.
4. Najczęściej kupowanym produktem są oczywiście nasze pyszne muffiny wegańskie, a spośród nich te o smaku czekoladowym. Dużym powodzeniem cieszy się również sernik bezglutenowy z malinami, który z reguły sprzedaje się ekspresowo.

 


Fleur Denissen, Waffiezz (słodkie wypieki prosto z Holandii)
1. O Targu Śniadaniowym dowiedzieliśmy się od znajomego. Ponieważ wciąż szukamy nowych, atrakcyjnych miejsc, w których możemy się pokazać, postanowiliśmy spróbować. Teraz Targ jest naszą ulubioną imprezą, bardzo lubimy tu przyjeżdżać. Mamy już swoich stałych klientów, którzy regularnie odwiedzają nasze stoisko – nieraz kilka razy w ciągu dnia…
2. Targ Śniadaniowy jest imprezą świetnie zorganizowaną i popularną. Panuje tu rodzinna, piknikowa atmosfera. Przychodzą bardzo sympatyczni ludzie, ciekawi nowych smaków, chcący spędzić smaczny weekend w gronie najbliższych. Oferta kulinarna Targu jest niezwykle zróżnicowana, każdy znajdzie coś dla siebie.
3. Specjalizujemy się w produkcji dwóch rodzajów słodyczy holenderskich – stroopwafli i poffertjes. O ile wiem, jesteśmy w tej dziedzinie jedyni w Polsce, dlatego wizyta na Targu jest jedną z niewielu okazji do spróbowania naszych przygotowanych na miejscu przysmaków na ciepło. Delikatnie dostosowaliśmy się do polskich upodobań kulinarnych – wprowadziliśmy stroopwafle z kremem czekoladowym a la nutella, a do poffertjes podajemy bitą śmietanę i ciepłe wiśnie.
4. Największą popularnością cieszą się nasze poffertjes – malutkie pulchne placuszki z ciasta przypominającego ciasto naleśnikowe, smażone na specjalnej blaszce. Ulubionymi dodatkami do poffertjes są masło i cukier (tak właśnie je się w Holandii), a także syrop cukrowy (również bardzo po holendersku). Chętnie kupowane są także poffertjes z bitą śmietaną i ciepłymi wiśniami, a w sezonie – ze świeżymi owocami.



Wojciech Radzikowski, Piekarnia Ratuszowa Radzikowscy
1. Na Targu znaleźliśmy się dzięki nawiązanym kontaktom na Targach Natura Food w Łodzi i EKO Targach w Warszawie.
2. Świetna formuła plenerowa oraz możliwość bezpośredniego kontaktu z producentem.
3. Prawdziwe chleby razowe na zakwasie bezdrożdżowe (razowiec marszałkowski, razowy ratuszowy) oraz prawdziwy, naturalny kwas chlebowy.
4. Jak powyżej.



Marysia Wodzyńska i Artur Strybuć, Fabryka Słodkości
1. O Targu Śniadaniowym dowiedzieliśmy się z Facebooka, kiedy dotarła do nas informacja, że jeden ze znajomych lubi Targ Śniadaniowy. Sprawdziliśmy, co się kryje za tym hasłem, od razu spodobała nam się idea imprezy, więc wysłaliśmy zgłoszenie z opisem naszej firmy i naszą ofertą. Organizatorzy Targu zaprosili nas na 1 czerwca i tak już zostaliśmy z nimi.
2.  Zalet Targu jest wiele: miła atmosfera, wspaniali ludzie, pochlebne opinie, które sprawiają, że pieczemy jeszcze lepiej ?. Jest oczywiście jeszcze jedna ważna zaleta: więcej ludzi dowiedziało się o Fabryce Słodkości! Dla nas to najlepsza forma reklamy i promocji, która rozniesie się pocztą pantoflową.
3. Nasza oferta zwiększała się za każdym razem. Specjalnie na Targ Śniadaniowy zaczęliśmy robić tarty na mąkach razowych i owsianych. Na ostatnią sobotę Targu, na prośbę organizatorów Targu Śniadaniowego, przygotowaliśmy tort na Urodziny Placu Wilsona.
4. Każdy kupuje to, co lubi... Dobrze sprzedają nam się serniki, tarty, ciasto wegańskie marchewkowe, jednak hitem są torty bezowe i małe bezy. Ludzie, którzy do nas przychodzili, a potem jeszcze wracali, docenili smak naszych wypieków. Bardzo często słyszeliśmy, że nasze ciasta smakują jako domowe lub że przypominają smaki dzieciństwa, kiedy w domach często się wypiekało. Pieczemy według tradycyjnych przepisów rodzinnych, które są pilnie strzeżone z pokolenia na pokolenie, ale też szukamy i tworzymy nowe receptury. W swojej ofercie mamy tradycyjne receptury polskie i ukraińskie, ciasta wegańskie. Planujemy wprowadzić ciasta dla diabetyków, czyli bezcukrowe. W produkcji używamy wyłącznie zdrowych i sprawdzonych składników. Najważniejsze jest to, że nasze produkty tworzymy z miłością, kochamy to, co robimy, i daje nam to dużo radości. Myślę, że ludzie potrafią to docenić i dlatego wracają do nas.

 

autor: Jacek Baliński


Bieżące wydanie czasopisma

Czym wyróżnia się marcepan królewiecki? Czy rzemieślnicza piekarnia to najpewniejszy biznes? Dla kogo mleko A2? Jak powstają zefirki?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji