Pierwszy kadr ‒ kamera najeżdża na łany zboża i dwie młode kobiety ubrane w stroje ludowe, pierwsze dźwięki skocznej ludowej muzyki ‒ tak się zaczyna krótki, pełen folklorystycznych akcentów film o polskim, tradycyjnym chlebie, ale nie tylko.
Niespełna 4-minutowa produkcja z udziałem radomskich piekarzy i dzieci promuje w Internecie V Ogólnopolskie i XV Święto Chleba w Radomiu (1 września br.). W tym roku Święto będzie obchodzone pod hasłem „Dieta kanapkowa smaczna i zdrowa”.
Ten sugestywny obraz piekarza oraz chleba produkowanego w tradycyjnej (ale świetnie wyposażonej) piekarni to jednocześnie krótka lekcja o zdrowym odżywianiu, pokazująca, że dobry chleb to podstawa piramidy żywieniowej. W przemyślanej i treściwej formule udało się uchwycić również parę prostych, ale ważnych zależności, o których polskie społeczeństwo coraz częściej zapomina. Po pierwsze, zależność między jakością surowca (ziarna, mąki) a jakością pieczywa. Po drugie, zależność na etapie przetwórstwa – między rzetelnym piekarzem a dobrym i zdrowym pieczywem. Trzecia, najważniejsza zależność to zdrowe nawyki żywieniowe kształtowane od dzieciństwa i dieta oparta na kanapkach przygotowywanych z wartościowego pieczywa, z dodatkiem świeżych warzyw, wędlin i sera.
Wśród głównych narratorów i postaci są radomscy mistrzowie piekarstwa: Jarosław Gajda (starszy Cechu Piekarzy w Radomiu), Paweł Pastuszka, Artur Piłat, Tadeusz Fogiel, których kamera ewidentnie lubi Uśmiech. Równorzędną rolę grają dzieci, opowiadające, jak się robi prawdziwy chleb. W tle – na potwierdzenie tych słów – pojawiają się piekarze zajęci wypiekiem ręcznie przygotowywanych bochenków; a w finale piękna kobieta, która przygotowuje z takiego pieczywa pożywne kanapki i daje je dziecku zamiast słodyczy czy chipsów.
Jak się robi promocję pieczywa z jasnym, czytelnym przekazem i w nowoczesnej konwencji? Oglądaj poniżej i podziel się komentarzami.