...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja MW

Apetyt na słodkie

Według agencji badawczej GFK Polonia słodycze i przekąski to 13,7% zawartości koszyka przeciętnego konsumenta, co stanowi całkiem pokaźną sumę w budżecie domowym. Na jakie słodkości i desery najczęściej decydują się Polacy? Królują przede wszystkim ciastka, czekolada, praliny, lody oraz wafelki, lizaki i cukierki.

Czekolada

Jesień i zima to okres szczególnie dobry dla producentów wyrobów czekoladowych, które cieszą się większym zainteresowaniem konsumentów niż latem. Warunki pogodowe i znacznie krótszy dzień zachęcają do zostania w domu i poprawiania sobie samopoczucia słodkimi przekąskami. Nie oznacza to oczywiście, że pozostała część roku jest sezonem „martwym” dla wyrobów czekoladowych.

Czekolady, batoniki i pralinki są w cenie przez cały czas. Według badań Nielsena od sierpnia 2010 r. do lipca 2011 r. sprzedano słodyczy czekoladowych na kwotę 4,7 mld złotych. Liczby te nie powinny dziwić, ponieważ ponad 80% Polaków przyznaje się do jedzenia czekolady w tabliczkach, co druga osoba deklaruje kupowanie produktów typu mieszanki i bombonierki, a więcej niż co trzecia – pralin i czekoladek sprzedawanych na wagę. Co więcej, czekoladę jadamy stosunkowo często – najwięcej osób sięga po ciemną tabliczkę średnio 2-3 razy w miesiącu, ale istnieje też stosunkowo duża grupa osób (prawie 14%), które robią to częściej niż raz na tydzień. Nie jest zaskoczeniem, że wyroby czekoladowe pakowane Polacy kupują częściej i za większe pieniądze w okresie przedświątecznym.

Nie bez wpływu na rynek czekoladowy pozostaje coraz silniej dająca o sobie znać moda na produkty zdrowe i niskokaloryczne. Stopniowo zwiększa się liczba zwolenników gorzkiej czekolady, która zawiera w sobie polifenole, magnez, wolne rodniki i przeciwdziała procesom starzenia się oraz zapobiega zapadaniu na choroby serca i raka.

Lody

Nikogo nie zaskoczą wyniki badań przeprowadzonych przez TNS OBOP, że lody to ulubiony deser Polaków latem. Pokazuje to, jak wyraźnym trendem na polskim rynku lodów jest jego sezonowość. Choć zimne desery jemy również jesienią i zimą, to największych zysków w tym segmencie należy spodziewać się pomiędzy kwietniem a wrześniem, ze szczególnym naciskiem na miesiące wakacyjne: czerwiec, lipiec i sierpień. Na to półrocze przypada niemal 3/4 całorocznej sprzedaży detalicznej lodów.
 
Pomimo sezonowości rynek lodowy w Polsce rozwija się dynamicznie. Ponad 60% spożycia to lody impulsowe, ale stopniowo wzrasta również sprzedaż lodów familijnych. Coraz więcej konsumentów sięga po desery lodowe, kierując się ich lekkostrawnością i wbrew pozorom – niską kalorycznością. Niekwestionowany prym wśród smaków wiodą lody śmietankowe. Drugie miejsce przypada lodom waniliowym, natomiast kolejne pozycje to smaki: czekoladowy i truskawkowy.

W ciągu roku przeciętny Polak spożywa blisko 4,2 l lodów. Przy wyborze producenta konsumenci kierują się przede wszystkim smakiem i chętnie wracają do tej marki lodów, która ma w ofercie niezmiennie ich ulubione smaki. Dla przeciętnego konsumenta coraz ważniejsze są również innowacyjne rozwiązania. Liczy się korzystanie z nowoczesnej technologii w procesie produkcji, a także dobra jakość produktów i ich bezpieczeństwo dla zdrowia. Coraz więcej producentów próbuje przyciągnąć przeciętnego klienta nowymi, pomysłowymi smakami (np. śmietankowo-bezowymi, jogurtowe z truskawkami). Jeszcze większą pomysłowością mogą pochwalić się Szkoci, raczący się lodami o smaku haggis, czyli potrawy z owczych podrobów, Francuzi delektujący się lodami lawendowymi lub Włosi, którzy coraz chętniej zajadają lody o smaku papryki lub parmezanu, jako dodatek do mięs lub surowej szynki.

Ciastka, wafle i cukierki

Pomiędzy czerwcem 2011 a majem 2012 r. wartość rynku cukierków wyniosła niemal 1,2 miliarda zł, co jest wynikiem słabszym niż rok wcześniej. Pomimo tego spadku cukierki i lizaki to nadal blisko 17,2% rynku słodyczy w Polsce. Szacuje się, że przeciętny Polak zjada kilogram cukierków rocznie, głównie żelków. Chętnie sięgamy też po cukierki twarde, sugusy, pudrowe, czy wreszcie krówki i cukierki nadziewane. Specjaliści szacują, że to właśnie w żelkach drzemie największy potencjał, nie tylko na innowacyjne pomysły, ale również na rozbudowę rynku cukierków. Ciastka i wafelki osiągnęły jeszcze lepsze wyniki – wartość segmentu to około 2,8 miliarda zł. Co ważne, jest to wynik lepszy niż we wcześniejszych latach.

Polacy w miarę często delektują się markizami. Wybiera je około 1/3 Polaków.
Branża cukiernicza pozostaje jedną z najdynamiczniej rozwijających się w Polsce, a co za tym idzie – również jedną z najbardziej odpornych na kryzys i niekorzystne zmiany gospodarcze. Przez ostatnie lata produkcja w tym segmencie, w zależności od rodzaju wyrobów, wzrosła od kilku do nawet kilkunastu procent na przestrzeni roku.

Bieżące wydanie czasopisma

W najnowszym wydaniu stawiamy na B-Concept Jordiego Bordasa oraz stare koncepty na zero waste w nowoczesnej piekarni i cukierni. Odkrywamy siłę social mediów z Szymonem Czerwińskim, a także szukamy najlepszych blach i form...

  • Wykup prenumeratę

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Przejrzyj okrojony numer (Katalog reklam) online lub pobierz PDF >>

    Pełny numer dostępny tylko w prenumeracie >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji