10-16 maja w Wielkiej Brytanii trwał Real Bread Maker Week. Impreza jest organizowana od 2009 r. przez stowarzyszenie Real Bread Campaign, aby zachęcić ludzi do kupowania dobrego chleba w małych, lokalnych piekarniach albo do wypiekania go samodzielnie ‒ podał BioKurier.pl.
Podobne artykuły
XVIII Radomskie Święto ChlebaCyfryzacja jakości zboża, mąki i pieczywaPiekarnia Nowel z kolejnymi czterema certyfikatami „Doceń Polskie”W Wielkiej Brytanii pojawiło się 2000 punktów, gdzie można nabyć prawdziwy chleb, zorganizowano 650 warsztatów, wpłynęło 580 informacji od ludzi wypiekających go w domu. Odzew dowodzi, że ludzie szukają dobrego pieczywa. Dla organizatorów kampanii ważne jest także podkreślenie znaczenia roli chleba w lokalnych społecznościach.
Celem kampanii jest:
- pomoc osobom niepełnosprawnym poprzez szansę zatrudnienia w małych piekarniach
- celebrowanie otwarć małych piekarni i pomoc w odnalezieniu ich
- wsparcie małych piekarni i współpraca w sieci
- kampania informacyjna, by ludzie mieli świadomość o możliwości wyboru dobrego pieczywa (Honest Crust Act)
- kampania promocji uczciwego pieczywa w instytucjach publicznych, jak szkoły czy szpitale
- warsztaty wypiekania chleba
W ramach tygodniowych obchodów odbywa się wiele ciekawych wydarzeń: zawody w wypiekaniu chleba i pizzy, wypiekanie chleba w piecach drzewnych, zajęcia prowadzone przez utytułowanych piekarzy specjalistów-rzemieślników, jak Aidan Chapman (założyciel The Phoenix Bakery w Weymouth, Town Mill Baker w Dorset i niegdyś główny piekarz w londyńskiej firmie Celtic Bakers) czy Matt Jones (właściciel firmy Bread Ahead). Osobowości w świecie kulinarnym zawsze przyciągają uwagę i pomagają w promocji.
„Slow bread for busy lives”
Jednym z haseł promocyjnych jest „Slow bread for busy lives”, czyli dosłownie: wolny chleb w szybkim życiu. Dodatkowo rozdawane są fartuszki z innym hasłem promującym miłość do dobrego jedzenia. Zachęca się ludzi, by propagowali wydarzenie lokalnie, na rynkach, jarmarkach, grupach Slow Food, dzielnicowych sklepikach i w sieci znajomych.
Dla domowych i zawodowych piekarzy zostały nawet wydane przewodniki na temat kampanii. Są tam zawarte nawet wskazówki na temat finansów, oznaczenia i legalności sprzedaży własnoręcznie wypieczonego chleba.
źródło: Biokurier (na podstawie http://www.sustainweb.org/realbread/national_real_breadmaker_week/#what)