...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AU

Słodka gorycz - czekoladowe wybory konsumentów

Jakie słodkości najchętniej kupuje Polak? Od lat króluje ten sam produkt - czekolada. Zmienia się jednak czekoladowy gust konsumentów - coraz chętniej wybierają tą ciemną (tzw. gorzką), z większą zawartością kakao. Nawet jeśli oznacza to większą cenę produktu.

Jak wskazują najnowsze badania rynkowe przeprowadzone przez firmę doradczą KPMG, sprzedaż czekolady stanowi aż 50% dochodów producentów słodyczy (6,5 mld zł). I wciąż rośnie - tempo tego wzrostu ma wynieść 3% w skali roku do 2018. Prognozowany wzrost w kolejnych latach będzie prawdopodobnie wyższy od dynamiki sprzedaży tego rodzaju wyrobów w pozostałych krajach Unii Europejskiej (1 proc.) Dynamiczny rozwój dotyczy jednak nie - jak dotychczas - produktów z czekolady mlecznej, ale gorzkiej. Okazuje się, że dla współczesnych amatorów słodkości liczy się nie tylko smak, ale też funkcjonalność produktu. Co raz chętniej wybierane są także słodkości wyrafinowane, w droższych cenach, takie jak np. nadziewane oryginalnymi dodatkami pralinki.

Na krajowym rynku słodyczy coraz popularniejsze są czekolady gorzkie oraz produkty w polewie z gorzkiej czekolady, które mają wysoką zawartość magnezu i słusznie są postrzegane jako zdrowsze słodycze – wskazuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Maciej Herman, dyrektor ds. sprzedaży LOTTE Wedel. – W Polsce mamy do czynienia z fazą rynku dojrzałego – przekonuje Herman. – Konsumpcja słodyczy czekoladowych wciąż nie jest wysoka, bo wynosi około 4,5 kg na osobę, podczas gdy w Wielkiej Brytanii jest to 11 kg, ale każdy rynek ma swoją specyfikę, a konsumenci w poszczególnych krajach mają różne upodobania.

 

 

Na szczęście te upodobania się zmieniają. I stają się coraz bardziej wyszukane. To zaś stanowi dobrą okazję to tworzenia unikalnych konceptów na słodkości personalizowane albo dostępne tylko w niektórych punktach. Taką koncepcję wykorzystuje E. Wedel, oferując w swoich pijalniach czekolady sezonowe menu, ciasta i desery czekoladowe, których klient nie kupi w sklepie. Współczesny klient, który ma do wyboru znacznie więcej słodkości, musi być wciąż zaskakiwany i mieć wrażenie, że znalazł coś naprawdę wyjątkowego. Coraz częściej on sam ma wpływ na to jak będzie wyglądał produkt finalny.

 

 

Wzrost sprzedaży czekolady to nie tylko nowe oferty dla rodzimej klienteli, lecz także eksport naszych produktów za granicę. Polska czekolada trafia dziś nie tylko do krajów Unii Europejskiej, lecz również do takich państw, jak Arabia Saudyjska czy Stany Zjednoczone. Według KPMG sprzedaż tego rodzaju słodyczy na rynki zagraniczne jest główną siłą napędzającą produkcję w Polsce, która wynosi blisko milion ton rocznie.

Bieżące wydanie czasopisma

Poznaj sezonowe trendy tortowe oraz receptury lodziarskie finalistów Gelato Poland, przekonaj się jak ważne jest śniadanie w piekarni...

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji