Czasami pomysł na dobry koncept marketingowy znajduje się na wyciągnięcie ręki. Wystarczy dotrzeć do niego lub po prostu wiedzieć, gdzie go szukać. Jedną z inspiracji mogą być święta oraz nietypowe dni poświęcone ideom mniej lub bardziej poważnym, jak Światowy Dzień Czekolady.
Podobne artykuły
Wyróżnij się!Jak przetrwać w trudnych czasach, prowadząc małą cukiernię i piekarnię?Apkuję, nie marnujęmateriał z numeru drukowanego luty 2017
Aby ułatwić pracę działowi marketingu twojej firmy, publikujemy specjalny kalendarz z wypisanymi świętami, dniami czy po prostu nietypowymi i zaskakującymi okolicznościami. Kalendarz ten może stanowić impuls do przygotowania ciekawej oferty okolicznościowej, oryginalnej promocji czy nawet zaskakującego komunikatu dla klientów.
Kalendarz ten możecie wyciąć i przypiąć do tablicy korkowej w biurze, by korzystać z niego przez cały rok, dzięki czemu nie ominie was żadna ważna data. Aby w jeszcze większym stopniu wesprzeć waszą kreatywność, kalendarz sam w sobie zawiera gotowe pomysły do wykorzystania we własnej cukierni, piekarni czy gastronomii. Przy odpowiednim dopracowaniu komunikatu marketingowego, atrakcyjnej promocji i produktów może stanowić dla klientów ofertę nie do odrzucenia.
Pomijamy miesiące styczeń-kwiecień z uwagi na opóźnienie w publikacji materiału na portalu.
Maj
4 maja Dzień Piekarza oraz Międzynarodowy Dzień Gwiezdnych Wojen – te dni są od siebie tak odmienne, że trudno połączyć je w jedno, jednak najważniejsze, aby finał promocji okazał się kosmicznie skuteczny.
6 maja Międzynarodowy Dzień Bez Diety – to pokłon dla wszystkiego co kaloryczne i to w dużych ilościach, a więc gdy już daliśmy klientowi wymówkę, przygotujmy dla niego coś wyjątkowego.
19 maja Dzień Dobrych Uczynków – dobrym uczynkiem może być podarowanie komuś pysznego ciasteczka. Wystarczy wykorzystać ten pretekst i zachęcić klientów, aby kupili specjalnie przygotowane zestawy produktów.
26 maja Dzień Matki – wyjątkowy dzień dla każdego dziecka, które ma okazję odwdzięczyć się swojej mamie za wszystko, a więc zadbajmy o to, aby tego dnia torty wyglądały okazale i by była możliwość naniesienia dedykacji.
Czerwiec
1 czerwca Dzień Dziecka – każde dziecko zasługuje na małe co nieco, które nie tylko świetnie smakuje, ale również kusi wyglądem, a jeśli dodatkowo umożliwimy rodzicom umieszczenie imienia dziecka na kupowanym cieście, z pewnością sprawi to wiele radości najmłodszym.
9 czerwca Dzień Przyjaciela – to doskonała okazja, by zaproponować klientowi zestaw dla dwojga, którym można delektować się z najlepszym przyjacielem.
23 czerwca Dzień Ojca – to ten dzień w roku, podczas którego klient ma okazję odwdzięczyć się swojemu ojcu za lata miłości. Przygotowane ciasta, torty i desery powinny być wyjątkowo dopracowane i zawierać w sobie coś z silnego, męskiego charakteru.
24 czerwca Dzień Przytulania – największe prawdopodobieństwo, aby zostać przez kogoś przytulonym, to sprezentowanie wybranej osobie słodkiego upominku właśnie tego dnia.
Lipiec
1 lipca Międzynarodowy Dzień Owoców – lato sprzyja produktom bogatym w świeże owoce, a ten dzień to doskonała okazja i pretekst, aby poinformować klientów o swojej ofercie obfitującej w ciasta i desery owocowe.
6 lipca Światowy Dzień Pocałunku – może być jeszcze słodszy, gdy dana osoba najpierw zje słodki deser, a więc pamiętajcie, najpierw deser, a dopiero później… deser.
30 lipca Światowy Dzień Sernika – jedno z nielicznych ciast i przysmaków, które zostało docenione na tyle, by otrzymać swój własny światowy dzień. Warto z tej okazji przygotować wyjątkowo atrakcyjną ofertę tego rodzaju ciast.
Sierpień
17 sierpnia Dzień Pozytywnie Zakręconych – to idealny przykład tego, że wystarczy odpowiedni pretekst, by za pomocą błahego, z pozoru nic nieznaczącego powodu wykreować coś wartościowego i motywującego do działania. Ten dzień to doskonała okazja, by wypromować oryginalne produkty, a także dotrzeć do młodszych odbiorców, dla których osoby pozytywnie zakręcone znaczą o wiele więcej niż smutni realiści i pesymiści.
25 sierpnia Dzień Polskiej Żywności – dzień, który pomaga trafić do patriotów, a także świadomych konsumentów, którzy czytają etykiety produktów zarówno ze względu na zdrowie, jak i pochodzenie, zanim zdecydują się je kupić.
Wrzesień
1 września Pierwszy dzień roku szkolnego – dzień w kalendarzu, podczas którego dzieci rozpoczynają nowy rok szkolny, to doskonała okazja, żeby na zachętę wyposażyć rodziców w zestaw przekąsek, by ułatwić im wyprawienie dzieci do szkoły.
2 września Dzień Dużego Rozmiaru – to okazja, by przygotować wyjątkowo duże kawałki ciasta, tłumacząc klientom, że od życia należy im się znacznie więcej, niż uważają.
22 września Dzień Bez Samochodu – czasami poruszanie się bez samochodu bywa męczące i wyczerpujące, dlatego warto uzupełnić energię klientów za pomocą specjalnego zestawu przetrwania, aby bezpiecznie dotarli do celu swojej wyprawy.
29 września Dzień Kawy – wyjątkowa okazja do promocji wszelkiego rodzaju lokali serwujących kawę, a także cukierni, które tego dnia mogą przygotować zarówno desery, jak i ciasta oparte w dużym stopniu właśnie na tym aromatycznym i energetycznym napoju.
30 września Dzień Chłopaka – każdy mężczyzna zasługuje na coś słodkiego, a najlepiej, jeśli to coś podaruje mu słodka kobieta, warto tego dnia ułatwić paniom wybór i przygotować specjalną serię ciast i deserów wraz z pięknym opakowaniem.
Październik
5 października Światowy Dzień Nauczyciela – warto docenić jeden z najtrudniejszych zawodów świata, który polega na przekazywaniu wiedzy następnym pokoleniom, i chociaż każdy z nas wspomina zarówno tych dobrych, jak i złych nauczycieli ze swojego dzieciństwa, dajmy im jeszcze jedną szansę i przygotujmy przekąski, które będą mogły kupić dla nich dzieci.
6 października Światowy Dzień Uśmiechu – bo uśmiech to jedyny powód, dla którego warto wstać rano z łóżka, a skoro uznaliśmy to za fakt, przywitajmy klientów szerokim uśmiechem, proponując ofertę przekąsek przygotowanych specjalnie na ten dzień.
Listopad
5 listopada Dzień Postaci z Bajek – każda okazja jest dobra, by zaprezentować klientom możliwości dekoracji, szczególnie teraz, gdy postacie z bajek są bardzo pożądanym elementem na tortach dla dzieci. Małe figurki przedstawiające bajkowych bohaterów to kolejny element, który warto zaprezentować jako urozmaicenie zamówienia.
11 listopada Narodowe Święto Niepodległości – nie jest to dzień, który kojarzy się bezpośrednio z zakupami produktów spożywczych, jednak warto przekonać klientów o swoim patriotyzmie, przygotowując delikatne elementy dekoracyjne w narodowych barwach.
Grudzień
6 grudnia Mikołajki to dzień, podczas którego warto zastąpić czekoladową figurkę Świętego Mikołaja zawiniętą w folię czymś znacznie smaczniejszym, przygotowanym z lepszej jakości surowców i bardziej atrakcyjnym.
11 grudnia Dzień Chruścików – wiele osób uwielbia ten przysmak, a skoro mają one własny dzień, to jest to doskonała okazja, aby klienci, konsumując je w dużych ilościach, mieli dobry trening przed świątecznym, suto zastawionym stołem.
16 grudnia Dzień Pokrywania Wszystkiego Czekoladą to dzień, w którym wyobraźnia powinna być jedyną granicą tego, co możemy oblać czekoladą, a potem zjeść, dlatego warto aktywnie zaangażować klientów w tę czynność i pozwolić im poczuć przyjemność oblewania płynną czekoladą swojego własnego deseru.
31 grudnia Sylwester i zabawa sylwestrowa to kolejny powód, dla którego warto przygotować typowo sylwestrowe i noworoczne torty czy desery, których dekoracje stają się w ostatnich latach bardzo pomysłowe.
Grudzień jest również szczególnym okresem, podczas którego spotykamy się z całą rodziną przy wigilijnym stole, dlatego na ten specjalny czas warto zadbać o wyjątkowe produkty.