czym jest Mistrz Branży

Mistrz Branży Portal dla piekarzy, cukierników i lodziarzy

Kontakt

Redakcja oraz dział marketingu "Mistrza Branży"

ul. Klimczoka 9
40-857 Katowice
tel. +48 32 729 96 80
fax +48 32 729 96 70 lub +48 32 790 40 90
(reklama)
(sprawy redakcyjne)
(sprawy związane z portalem)

Artykuł

"Doceń Polskie" na SweetTARGach 0

dodano ,Redakcja AU

Partnerem tegorocznych targów był ogólnopolski program wspierający żywność wysokiej jakości - Doceń polskie. Zobacz jacy producenci pojawili się w strefie Doceń Polskie, czego dowiedzieli się zwiedzający na temat znakowania żywności oraz jak ocenił targi Mirek Drewniak.


W tym roku jednym z partnerów SweetTARGów był Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”. Program służy promocji żywności polskich marek, które cechuje szczególnie wysoka jakość. W pawilonie zaprezentowano artykuły spożywcze posiadające znak jakości „Doceń polskie”,czyli te pozytywnie ocenione przez specjalistów z Loży Ekspertów. Wyroby spożywcze ubiegające się o znak jakością są sprawdzane podczas atestacji organizowanych co kwartał.

Partnerami stoiska „Doceń polskie” było 12 producentów mogących pochwalić się zdobyciem certyfikatów jakości za propozycje ze swojego asortymentu. Były to: Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska WART-MILK; Piekarnia Robert Zając; Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Skierniewicach; Przedsiębiorstwo Zbożowo-Młynarskie PZZ w Stoisławiu; Piekarnia Ciastkarnia KŁOS; Spółdzielnia Usługowo-Handlowa JEDNOŚĆ oraz firmy: Vitagro; GJ-GACJANA; RAFAPOL; BiaMar; Green Spoon, a także marka A to dobre!

 

 

Zwiedzający  mogli również spotkać się z producentami. - Korzystamy z każdej możliwości przybliżania naszego produktu zainteresowanym, zwłaszcza w kontekście przyznanych mu nagród mówi Przemysław Mrozik, prezes zarządu firmy Green Spoon sp. z o.o. - Jakość broni się sama, ale bez odpowiednich działań konsument nie będzie miał nawet świadomości, że produkt, którego szuka istnieje na rynku i jest łatwo dostępny. Współpracujemy z szefami kuchni, inspirujemy do zdrowego gotowania, dzielimy się naszą pasją, a zdobyte godło promocyjne jest dla nas dodatkowym narzędziem wspierającym sprzedaż - dodaje P. Mrozik.

 


- Dziękujemy wszystkim laureatom programu, którzy zaangażowali się w SwetTARGi. Pozytywnie oceniamy to wydarzenie i jesteśmy zadowoleni z naszego udziału - mówi Marek Bielski, twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. - Uczestnictwo w spotkaniach branżowych to tylko jedno z bogatego pakietu narzędzi, które oferujemy producentom nagrodzonej żywności. Wydarzenia te umożliwiają bezpośredni kontakt z zainteresowanymi i pozwalają nawiązać nowe relacje, są z pewnością bardzo efektywnym sposobem dotarcia do nowych odbiorców - dodaje Marek Bielski. Zdanie to podziela Karolina Szlapańska, organizatorka programu „Doceń polskie”. - Zarówno dla producentów, jak i dla nas targi to przede wszystkim okazja do spotkań z przedstawicielami szeroko pojętego sektora spożywczego. W Katowicach mogliśmy porozmawiać z osobami, które już znają program i odpowiedzieć na ich pytania, ale też przedstawić nasze działania tym, którzy jeszcze nie wiedzą z czym wiąże się znak „Doceń polskie”. Każda sposobność do wymiany doświadczeń i opinii jest cenna - podkreśla Karolina Szlapańska.

Istotna wiedza o znakowaniu żywności


Udział programu „Doceń polskie” w targach nie ograniczył się do spotkań z producentami żywności i prezentacji ich wyrobów. Wspólnie z Centrum Znakowania Żywności (centrumZZ.pl) zorganizowana została bezpłatna konferencja poświęcona problemowym kwestiom związanym ze znakowaniem produktów piekarskich i cukierniczych.
Katarzyna Szatkowska, dietetyk i specjalista do spraw prawa żywnościowego Centrum Znakowania Żywności, poprowadziła konferencję dotyczącą kwestii problemowych związanych ze  znakowaniem produktów piekarskich i cukierniczych. Co ważne, wszystkie poruszane zagadnienia - takie jak stosowanie określeń („czysty”, „wiejski”, „naturalny”) i nazw (zwyczajowych, opisowych i tych przewidzianych w przepisach), a także oznaczanie ilościowe składników - zostały zilustrowane konkretnymi przykładami zaczerpniętymi z praktyki prowadzącej spotkanie.
- Większość pytań dotyczyło nowości legislacyjnych, znakowania wartością odżywczą oraz sposobów skrócenia etykiety. Uczestnicy targów byli także zainteresowani możliwościami wykonania audytu etykiet oraz specyfikacji produktów i surowców - relacjonuje dietetyk, która udzielała także bezpłatnych konsultacji indywidualnych.

 


Gość specjalny

Warto odnotować także udział Mirka Drewniaka (gastronoma i mistrza kuchni oraz przewodniczącego Loży Ekspertów programu „Doceń polskie”) w jury oceniającym ekspozycje wystawców. Współzałożyciel i członek Fundacji Klubu Szefów Kuchni wizytował stoiska targowe wraz z prof. Janem Klimkiem, Dyrektorem Instytutu Przedsiębiorstwa Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Mieczysławem Kucharskim, Prezesem Śląskiego Cechu Gastronomii. Jury wyłoniło zwycięzców w trzech kategoriach: urządzeń, komponentów i wyrobów gotowych. - Bardzo się cieszę i dziękuję, że mogłem zasiadać w takim jury i współpracować z niekwestionowanymi autorytetami, którzy tworzyli i nadal tworzą historię regionu - podkreśla Mirek Drewniak.
- Stoiska były ciekawe i różnorodne, branża nie ma powodów do kompleksów - podsumowuje mistrz kuchni.

 



Doceń Polskie >>> KLIK!

Dodaj swój komentarz
 

Zaloguj się lub dodaj swój komentarz jako gość. Nie posiadasz konta? Zarejestruj się.

 

Polecamy przeczytać

Przejrzyj online Katalog reklam lub ściągnij na dysk (aktualny) PDF >>

Kategorie

Maszyny i urządzenia do produkcji

Pozostałe