...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS

Kobieca kreatywność odkryta!

3. Spotkanie dla Kobiet Branży, Polagra Tech, Poznań, 26 września 2016 r.
Z pozoru banalne spotkanie, jedno z wielu, które proponuje nam współczesny rynek, a jednak nabiera ono wyjątkowej mocy, gdy kobiece grono zasiada do pracy twórczej.

Jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki ruszają do boju zgro­madzone w kobietach pokłady kreatywności, metodologicznego myślenia i konstruktywnego poszukiwania rozwiązań.

Mówiąc „kreatywny”, myślimy „utalentowany”, widzimy ko­lory i czujemy podmuch sztuki. Tak rozumiana jest cechą artystów, tych szalonych i komercyjnych. Kreatywność ma też wydźwięk pejoratywny, gdy oczekujemy od niej żonglowa­nia liczbami i faktami w celu uzasadnienia błędnej decyzji. Istnieje jednak jeszcze inne oblicze kreatywności, które funkcjonuje w wy­miarze wspólnego interdyscyplinarnego poszukiwania pomysłów z wykorzystaniem dostępnych zasobów, racjonalnych i emocjo­nalnych dowodów. Tak rozumiana staje się pożądanym atrybutem każdego menedżera. Wystarczy otworzyć się na nowe możliwości, które czekają tuż za rogiem przystanku logika. Stąd idea tematu 3. Spotkania dla Kobiet Branży. Wytoczyć kreatywne działa na pole walki i zmierzyć się z ich potęgą.

 

Warsztaty, których celem było odkrywanie pokładów kobiecej kre­atywności, rozpoczęłyśmy kolorowo. Każda z Pań miała za zadanie przygotować laurkę z dostępnych materiałów w celu przedstawienia własnej osoby. Główne zadanie bohaterek poznańskiego spotkania polegało na poszukiwaniu korzyści płynących z dobrych stron bycia kobietą w określonej roli życiowej. Panie pracowały w trzech nieza­leżnych zespołach, a każdy wylosował postać kobiety, która w roli: pani domu, menedżerki i przyjaciółki boryka się na co dzień z wielo­ma przeciwnościami losu. Logika procesu kreatywnego polegała na:
• zdefiniowaniu tęsknot i frustracji, które dominują w określo­nej roli;
• znalezieniu jasnych punktów, czyli rozwiązań godnych naślado­wania w obszarze logiki i emocji.

Białe jak śnieg parasole stopniowo wypełniał wynik procesu kre­atywnego, uwieńczony wizualizacją roli i hasłem – manifestem.
George Bernard Shaw powiedział „Postęp jest niemożliwy bez zmiany, a ci, którzy nie mogą zmienić swoich umysłów, nie mogą zmienić niczego”. Gdy w czasie pracy warsztatowej obser­wuję kobiety, wiem, że postęp ma na imię kobieta. A pożądana aktualnie cecha „kreatywnego myślenia” jest dostępna dla każdej z nich, wystarczy tylko odważnie po nią sięgnąć.

 

Podczas prezentacji warsztatowych było wiele emocji, radości i wzruszeń, które wypełniły przestrzeń między nami. W takich momentach uświadamiam sobie, że brakuje nam wyważonej pro­porcji między tym, co musimy a pragniemy, że nie potrafimy wy­gospodarować wystarczającej ilości czasu tylko i wyłącznie dla siebie i że nieustannie poszukujemy akceptacji dla prawdziwej „Ja” w centrum uwagi.

W kolejnym wydaniu „Mistrza Branży” odkryję przed Państwem efekty naszej pracy warsztatowej. Już dziś zapraszam do lektury.

Anna Kania, redaktor naczelna „Mistrza Branży”
Ile kreatywności jest w jednej kobiecie, a o ile można ją spotę­gować, wciągając w pracę zespołową? Pod koniec września w Po­znaniu miałam okazję poznać grupę niesamowitych pań z różnych stron, z różnymi doświadczeniami, które wspólnie otwierały się i „nakręcały” na nieszablonowy sposób myślenia. Sama uczest­niczyłam w warsztatach i dostałam zastrzyk pozytywnej energii, za co bardzo dziękuję.

W imieniu swoim i redakcji „Mistrza Branży” dziękuję Paniom za udział w Spotkaniu dla Kobiet Branży. Dziękuję Alinie Śmi­łowskiej, gospodarzowi merytorycznemu, za kreatywne rozwi­janie projektu i odkrywanie kreatywności w kobietach. Dziękuję przede wszystkim Partnerowi Głównemu – markom Goplana i Solidarność – oraz Partnerom Wspierającym – Sempre Group i Magorex – za możliwość organizowania Spotkań i rozpieszczania Uczestniczek licznymi prezentami!
Więcej takich spotkań! Więcej takich kobiet!

[img]11869[/img]


Opinie kreatywnych kobiet


Bogna Barańska-Kordus, Arkor Piekarnia Bogienka
Uważam, że spotkanie związane z odkrywaniem pokładów ko­biecej kreatywności można by zadedykować każdej kobiecie. To wyjątkowy czas, jaki każda z nas powinna znaleźć dla siebie, aby się rozwijać i budować poczucie własnej wartości. Takie spotkania pomagają zrozumieć siebie, otaczającą rzeczywistość i spojrzeć na niektóre sprawy z nowej perspektywy. To również okazja do spotkania innych kobiet, wymiany doświadczeń i pod­jęcia dyskusji na temat naszej roli we współczesnym świecie.
Prowadząca warsztaty Alina Śmiłowska jest wyjątkową osobą, ma otwarty umysł, potrafi zainteresować i zainspirować kobie­ty do działania. Dzięki jej pomysłowości i wrażliwości spotkanie miało wyjątkowy charakter i niepowtarzalny klimat.


Agata Jarmuż, pasjonatka cukiernictwa
Polecam! To był fantastyczny czas, który pomógł mi zajrzeć w głąb siebie, uświadomił mi, ile w nas, kobietach, jest siły, determinacji i tej przeogromnej kreatywności. Myślę, że większość z nas na­wet nie zdaje sobie sprawy, jakimi jesteśmy superbohaterkami, a warto docenić siebie. Świetna atmosfera, fantastyczna prowa­dząca, no i te słodkie prezenty na koniec.


Anna Komisarczyk, A Ja To Pierniczę
Bardzo się cieszę, że wzięłam udział w 3. Spotkaniu dla Kobiet Branży. Zdecydowałam się w ostatniej chwili i weszłam na salę trochę spóźniona, ale od razu poczułam, że jestem ważną czę­ścią zespołu. Alina Śmiłowska to kobieta pełna ciepła i pozy­tywnej energii. W kilka chwil potrafiła stworzyć trzy wspaniale współpracujące zespoły kobiet, które rozprawiały się z każdym narzuconym zadaniem. Pomysł na pracę w grupach, burze mó­zgów i każdorazowe przedstawianie wyników pracy bardzo po­zytywnie wpłynęły na dynamikę warsztatów. Nikt się nie nudził, uczestniczki, włączając mnie, były zrelaksowane, ale też sku­pione na zadaniach.
Będąc tam, czułam, że to czas dla mnie i mojej kreatywności. Udział w warsztatach podziałał bardzo odświeżająco na mój umysł i duszę. Co ciekawe, tematy dyskusji, niby błahe, do dziś powra­cają do mnie w codziennych sytuacjach.


Karola Jaszewska-Paszkowska, reklamowski.pl
Pani Alino, bardzo dziękuję za szkolenie. Było super! Nauczyłam się nowych rzeczy – wprawdzie to tylko liźnięcie bardzo cieka­wego tematu, ale zawsze daje to jakiś punkt wyjścia. Warsztaty były poprowadzone bardzo profesjonalnie, ciekawie zahaczały o inne aspekty typu: w firmie zawsze wybierasz z tego, co masz, korzystając z zasobów, które są dostępne itp.
Jestem Pani fanką!

 

Bieżące wydanie czasopisma

Masa makowa i marcepanowa do ciast i nie tylko. Wszystko o migdałach. Wigilijny chleb, czyli opłatek. Jak planować pracę, by zapobiec przedświątecznej gorączce.

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji