3. Spotkanie dla Kobiet Branży, Polagra Tech, Poznań, 26 września 2016 r.
Z pozoru banalne spotkanie, jedno z wielu, które proponuje nam współczesny rynek, a jednak nabiera ono wyjątkowej mocy, gdy kobiece grono zasiada do pracy twórczej.
Podobne artykuły
Mistrz Branży i zdrowe rewolucje na Polagrze Tech!Niezapominajka dla Pań! 3. Spotkanie dla Kobiet Branży już 26 września w PoznaniuBiznes, trendy, środowisko. Branża spożywcza spotka się w PoznaniuJak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki ruszają do boju zgromadzone w kobietach pokłady kreatywności, metodologicznego myślenia i konstruktywnego poszukiwania rozwiązań.
Mówiąc „kreatywny”, myślimy „utalentowany”, widzimy kolory i czujemy podmuch sztuki. Tak rozumiana jest cechą artystów, tych szalonych i komercyjnych. Kreatywność ma też wydźwięk pejoratywny, gdy oczekujemy od niej żonglowania liczbami i faktami w celu uzasadnienia błędnej decyzji. Istnieje jednak jeszcze inne oblicze kreatywności, które funkcjonuje w wymiarze wspólnego interdyscyplinarnego poszukiwania pomysłów z wykorzystaniem dostępnych zasobów, racjonalnych i emocjonalnych dowodów. Tak rozumiana staje się pożądanym atrybutem każdego menedżera. Wystarczy otworzyć się na nowe możliwości, które czekają tuż za rogiem przystanku logika. Stąd idea tematu 3. Spotkania dla Kobiet Branży. Wytoczyć kreatywne działa na pole walki i zmierzyć się z ich potęgą.
Warsztaty, których celem było odkrywanie pokładów kobiecej kreatywności, rozpoczęłyśmy kolorowo. Każda z Pań miała za zadanie przygotować laurkę z dostępnych materiałów w celu przedstawienia własnej osoby. Główne zadanie bohaterek poznańskiego spotkania polegało na poszukiwaniu korzyści płynących z dobrych stron bycia kobietą w określonej roli życiowej. Panie pracowały w trzech niezależnych zespołach, a każdy wylosował postać kobiety, która w roli: pani domu, menedżerki i przyjaciółki boryka się na co dzień z wieloma przeciwnościami losu. Logika procesu kreatywnego polegała na:
• zdefiniowaniu tęsknot i frustracji, które dominują w określonej roli;
• znalezieniu jasnych punktów, czyli rozwiązań godnych naśladowania w obszarze logiki i emocji.
Białe jak śnieg parasole stopniowo wypełniał wynik procesu kreatywnego, uwieńczony wizualizacją roli i hasłem – manifestem.
George Bernard Shaw powiedział „Postęp jest niemożliwy bez zmiany, a ci, którzy nie mogą zmienić swoich umysłów, nie mogą zmienić niczego”. Gdy w czasie pracy warsztatowej obserwuję kobiety, wiem, że postęp ma na imię kobieta. A pożądana aktualnie cecha „kreatywnego myślenia” jest dostępna dla każdej z nich, wystarczy tylko odważnie po nią sięgnąć.
Podczas prezentacji warsztatowych było wiele emocji, radości i wzruszeń, które wypełniły przestrzeń między nami. W takich momentach uświadamiam sobie, że brakuje nam wyważonej proporcji między tym, co musimy a pragniemy, że nie potrafimy wygospodarować wystarczającej ilości czasu tylko i wyłącznie dla siebie i że nieustannie poszukujemy akceptacji dla prawdziwej „Ja” w centrum uwagi.
W kolejnym wydaniu „Mistrza Branży” odkryję przed Państwem efekty naszej pracy warsztatowej. Już dziś zapraszam do lektury.
Anna Kania, redaktor naczelna „Mistrza Branży”
Ile kreatywności jest w jednej kobiecie, a o ile można ją spotęgować, wciągając w pracę zespołową? Pod koniec września w Poznaniu miałam okazję poznać grupę niesamowitych pań z różnych stron, z różnymi doświadczeniami, które wspólnie otwierały się i „nakręcały” na nieszablonowy sposób myślenia. Sama uczestniczyłam w warsztatach i dostałam zastrzyk pozytywnej energii, za co bardzo dziękuję.
W imieniu swoim i redakcji „Mistrza Branży” dziękuję Paniom za udział w Spotkaniu dla Kobiet Branży. Dziękuję Alinie Śmiłowskiej, gospodarzowi merytorycznemu, za kreatywne rozwijanie projektu i odkrywanie kreatywności w kobietach. Dziękuję przede wszystkim Partnerowi Głównemu – markom Goplana i Solidarność – oraz Partnerom Wspierającym – Sempre Group i Magorex – za możliwość organizowania Spotkań i rozpieszczania Uczestniczek licznymi prezentami!
Więcej takich spotkań! Więcej takich kobiet!
[img]11869[/img]
Opinie kreatywnych kobiet
Bogna Barańska-Kordus, Arkor Piekarnia Bogienka
Uważam, że spotkanie związane z odkrywaniem pokładów kobiecej kreatywności można by zadedykować każdej kobiecie. To wyjątkowy czas, jaki każda z nas powinna znaleźć dla siebie, aby się rozwijać i budować poczucie własnej wartości. Takie spotkania pomagają zrozumieć siebie, otaczającą rzeczywistość i spojrzeć na niektóre sprawy z nowej perspektywy. To również okazja do spotkania innych kobiet, wymiany doświadczeń i podjęcia dyskusji na temat naszej roli we współczesnym świecie.
Prowadząca warsztaty Alina Śmiłowska jest wyjątkową osobą, ma otwarty umysł, potrafi zainteresować i zainspirować kobiety do działania. Dzięki jej pomysłowości i wrażliwości spotkanie miało wyjątkowy charakter i niepowtarzalny klimat.
Agata Jarmuż, pasjonatka cukiernictwa
Polecam! To był fantastyczny czas, który pomógł mi zajrzeć w głąb siebie, uświadomił mi, ile w nas, kobietach, jest siły, determinacji i tej przeogromnej kreatywności. Myślę, że większość z nas nawet nie zdaje sobie sprawy, jakimi jesteśmy superbohaterkami, a warto docenić siebie. Świetna atmosfera, fantastyczna prowadząca, no i te słodkie prezenty na koniec.
Anna Komisarczyk, A Ja To Pierniczę
Bardzo się cieszę, że wzięłam udział w 3. Spotkaniu dla Kobiet Branży. Zdecydowałam się w ostatniej chwili i weszłam na salę trochę spóźniona, ale od razu poczułam, że jestem ważną częścią zespołu. Alina Śmiłowska to kobieta pełna ciepła i pozytywnej energii. W kilka chwil potrafiła stworzyć trzy wspaniale współpracujące zespoły kobiet, które rozprawiały się z każdym narzuconym zadaniem. Pomysł na pracę w grupach, burze mózgów i każdorazowe przedstawianie wyników pracy bardzo pozytywnie wpłynęły na dynamikę warsztatów. Nikt się nie nudził, uczestniczki, włączając mnie, były zrelaksowane, ale też skupione na zadaniach.
Będąc tam, czułam, że to czas dla mnie i mojej kreatywności. Udział w warsztatach podziałał bardzo odświeżająco na mój umysł i duszę. Co ciekawe, tematy dyskusji, niby błahe, do dziś powracają do mnie w codziennych sytuacjach.
Karola Jaszewska-Paszkowska, reklamowski.pl
Pani Alino, bardzo dziękuję za szkolenie. Było super! Nauczyłam się nowych rzeczy – wprawdzie to tylko liźnięcie bardzo ciekawego tematu, ale zawsze daje to jakiś punkt wyjścia. Warsztaty były poprowadzone bardzo profesjonalnie, ciekawie zahaczały o inne aspekty typu: w firmie zawsze wybierasz z tego, co masz, korzystając z zasobów, które są dostępne itp.
Jestem Pani fanką!