...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS

Lody – produkt coraz mniej sezonowy

W te wakacje lody zdrożeją około 1% w stosunku do roku poprzedniego. Już w maju – według danych GUS – Polacy musieli zapłacić za nie o 0,9% więcej niż w 2015 roku. Tendencja wzrostowa zapewne się utrzyma, ale rosnące ceny nie zniechęcają nas do jedzenia lodów, co wskazywałoby na to, że ich konsumpcja jest coraz mniej sezonowa.

Jak wskazuje ekspert w Departamencie Analiz Ekonomicznych, Sektorowych i Rynków Rolnych w Banku BGŻ BNP Paribas, Paweł Wyrzykowski, ubiegłoroczne, upalne lato wpłynęło na znaczący wzrost spożycia lodów w gospodarstwach domowych. Według danych GUS w 2015 r. spożycie lodów w gospodarstwach domowych wzrosło aż o 9 proc. do 2,88 litra na osobę. W porównaniu do 2010 r. konsumpcja lodów zwiększyła się o 26 proc., podczas gdy w przypadku większości produktów żywnościowych spadła.

Według analizy BGŻ BNP Paribas łączny poziom spożycia lodów w Polsce (w gospodarstwach domowych i punktach gastronomicznych), wynosi ok. 4 litry na mieszkańca . To mniej niż np. w Skandynawii, gdzie pogoda znacznie mniej sprzyja jedzeniu lodów. Najwyższy poziom spożycia lodów w Polsce odnotowano w gospodarstwach domowych osób pracujących na własny rachunek, a najniższy w gospodarstwach rolnych.

Jak podaje portalspozywczy.pl, największą obecnie firmą na rynku lodów w Polsce jest Unilever (Algida), drugie miejsce zajmuje firma PPL Koral, trzecie R&R Ice Cream (Zielona Budka), czwarte Nestle (Nestle Scholler), a na piątym znajdują się lodziarnie firmowe Grycan Lody od Pokoleń.

Bieżące wydanie czasopisma

Masa makowa i marcepanowa do ciast i nie tylko. Wszystko o migdałach. Wigilijny chleb, czyli opłatek. Jak planować pracę, by zapobiec przedświątecznej gorączce.

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji