Podczas gdy niemiecka gospodarka rośnie w siłę, świadomi konsumenci niemieccy wciąż poszukują najdogodniejszych ofert w piekarniach i supermarketach wśród produktów zbożowych. Aby zachęcić konsumentów do większych zakupów, producenci muszą bardziej efektywnie odpowiadać na pragnienia konsumentów. Jakie są te pragnienia?
Podobne artykuły
Dlaczego klienci, robiąc zakupy, wybierają markety?Wprowadź świąteczny klimat za pomocą dekoracjiPrezent – pomysł na sprzedażZgodnie z najnowszymi wynikami badań przeprowadzonych przez Canadean, niemiecki rynek piekarski i zbożowy, którego wielkość już w 2014 roku szacowana była na 6,4 mld kg i wartości 25,9 mld USD – prawdopodobnie zarejestruje roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) 1,1% między 2014 a 2019 rokiem, jeśli chodzi o wielkość oraz CAGR 0,5%, jeśli chodzi o jego wartość. Niemieccy konsumenci podczas zakupów w dużej mierze kierują się poszukiwaniem najwyższej wartości. TEn czynnik motywuje 1/5 wyborów (19,8%) podczas zakupów w piekarni i cukierni.
- W poszukiwaniu owej wartości, większość konsumentów zwraca się do sprzedawców takich jak ALDI i LIDL, zostawiając lepsze marki z wyzwaniem, by te uzasadniły konsumentom swoje wyższe ceny - mówi Veronika Zhupanova, analityczka Canadean.
Dogadzanie sobie dźwignią handlu
By uniknąć spadku w dół, producenci luksusowych słodkich i wytrawnych przekąsek muszą uzasadnić tak wysokie ceny swoich produktów. Mogą to zrobić tylko odwołując się do motywacji, która jest silniejsza dla Niemców, niż cena – pragnienie dogodzenia sobie. Więcej, niż jedna trzecia konsumpcji produktów zbożowych była motywowana chęcią doznania wyższych walorów smakowych (31.9%). Dotyczy to zawłaszcza ciasteczek, w wypadku których to pragnienie motywuje aż 40.6% konsumpcji asortymentu. Jeśli chodzi o ciasta i słodkie wypieki z cukierni procent ten wynosi 36.8%, a w przypadku pikantnych ciasteczek 34.9%. Zhupanova dodaje: “Dopóki konsumenci stawiają smak na pierwszym miejscu, producenci mogą przyciągać ich dekadenckimi kombinacjami smakowymi, jak na przykład płatki śniadaniowe z ciemną czekoladą, słodkimi nasionami granatu oraz pikantnymi orzechami.
Promocje krzyżowe mile widziane
Zgodnie z badaniami Canadean, producenci powinni częściej wykorzystywać metodę promocji krzyżowych, w których jeden produkt reklamuje drugi. Zwłaszcza jeśli chodzi o promocję jedzenia, w przypadku którego można maksymalizować doznania smakowe, oferując płatki śniadaniowe z mlekiem smakowym albo pikantne pieczywo połączony ze słodkim napojem gazowanym. Albo też wytrawne ciasteczka w połączeniu z wybranym typem sera lub wina. -Takie produkty nie tylko czynią produkt bardziej pożądanym, ale tez pomagają zaoszczędzić - dodaje Zhupanova. A to efekt, który klienci cenią najbardziej.
* * *
Nota edytorska:
Wszystkie dane podane w tekście są oparte na badaniu przeprowadzonym przez Canadean. Raport dostępny tu: KLIK!
Canadean: zapewnia badania rynku dotyczące sektoru produktów szybko zbywalnych (FMCG), włączając w to: jedzenie, opakowania, produkty, napoje bezalkoholowe i alkoholowe, kosmetyki, gastronomię, jedzenie dla dzieci, tytoń oraz turystykę. Canadean specjalizuje się w badaniach panelowych prowadzonych online, a także na analizie produkcji krajowej poprzez badania rynku raportów ilościowych i jakościowych.