...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Administrator

Prezent – pomysł na sprzedaż

Co roku w grudniu coraz więcej firm decyduje się na zakup gotowych paczek prezentowych dla pracowników lub kontrahentów. Dla producentów to dobra okazja, by nawiązać współpracę z innymi rzemieślnikami, stworzyć gotowe zestawy świąteczne i sprzedać produkty w hurtowej ilości pod jeden adres.

O czym trzeba pamiętać, tworząc takie paczki?

Przez większą część roku Paweł Chorzelewski zajmuje się produkcją lodów rzemieślniczych. Prowadzi własną lodziarnię w Warszawie, którą z każdym sezonem rozwija o ciekawe koncepty, takie jak lody bez cukru itp. 2 lata temu, kiedy zamknął lodziarnię na okres jesienno-zimowy, wpadł na pomysł tworzenia własnych czekolad. Różne rodzaje tabliczek z apetycznymi dodatkami, takimi jak orzechy, ciasteczka i bezy, spodobały się na tyle, że jedna z jego znajomych zapytała, czy mogłaby zamówić większą ilość do zestawów prezentowych dla firmy, w której pracuje.

Tak narodził się pomysł, by tworzyć nie tylko czekolady do paczek, ale i całe paczki, jako gotowy produkt dla firm poszukujących czegoś specjalnego na prezent dla pracowników lub partnerów biznesowych. – Stwierdziłem, że nie mam nic do stracenia, bo lodziarnia i tak była zamknięta – zaznacza Paweł Chorzelewski, dodając: – Zaczęło się od pojedynczego zlecenia, tak na próbę. Jednak szybko pojawili się kolejni chętni. Skoro pierwsze zlecenie okazało się sukcesem, stwierdziłem, że warto w to wejść.


Nawet chleb może stanowić dobry pomysł na prezent. Udekorowany okolicznościowym opłatkiem doskonale sprawdzi się w roli pomysł na wigilię firmową, ale też podarowany z dodatkiem smarowideł, oliwy czy konfitur cały prezent



Gwiazdka z nieba
W tym roku Paweł przyjął o wiele więcej zamówień, choć – jak deklaruje – nadal traktuje to jako zajęcie z doskoku, które ma zapełnić lukę w przerwie w funkcjonowaniu biznesu lodziarskiego. A zainteresowanie jest spore! – Mimo że w przeciwieństwie do profesjonalnych firm nie mam gotowego katalogu, wciąż spływają nowe zlecenia. Aktualnie przygotowuję zamówienie dla 5 firm po 100-200 paczek dla każdej.


Podpis: W prezencie niezwykle ważne jest jego opakowanie. Tworząc paczkę premium, warto sięgnąć po produkty, których etykieta to dzieło sztuki. Czekolady wydane przez Loft Kulinarny opatrzone są ilustracjami stworzonymi przez znaną artystkę

 

Co w nich się znajduje oprócz czekoladowych tabliczek, które sam robi? Wszystko zależy od firmy, to ona ustala wartość paczki, a także motyw przewodni. – W tamtym roku przygotowywałem paczki dla firmy zajmującej się miodami, dlatego każdy produkt musiał w jakiś sposób nawiązywać do tej tematyki. Był więc m.in. miód pitny, ale też świeca z wosku pszczelego. Pod tym względem jestem dobrym wyborem, bo nie mam gotowych zestawów, a dopasowuje się do potrzeb klienta – deklaruje Chorzelewski.
Każda paczka to od 4 do 8 produktów. Jej wartość z reguły nie przekracza 200 zł, jako że droższa paczka podarowana przez firmę musi być zgłoszona do urzędu skarbowego, a to już sprawa problematyczna.
– Firma, która przygotowuje paczki, nie chce, by znalazły się w niej rzeczy przypadkowe ani te znane z półek pierwszego lepszego supermarketu – wyjaśnia lodziarz. Produkty mile widziane to te rzemieślnicze, sprowadzane od importerów z zagranicy. Po pierwsze dlatego, że produkt unikatowy jest z gruntu postrzegany jako luksusowy. Po drugie dlatego, że trudniej ocenić jego wartość. – A obdarowany kontrahent nie powinien wiedzieć, ile kosztowała konkretna butelka wina lub czekolada. Ma być zachwycony wyglądem i smakiem oraz mieć poczucie, że dostał coś trudno dostępnego, wartościowego – zaznacza.

W pracowni św. Mikołaja
Wbrew pozorom, tworzenie paczek nie jest aż tak wymagającym zajęciem. Zwłaszcza gdy ma się na to przestrzeń, współpracowników do pomocy i znajomości. – Samo złożenie jednej paczki do dosłownie 2-3 minuty. Wiadomo, przy dużej ilości nagle robi się z tego cały dzień pracy, ale w takich sytuacjach mogę liczyć na pomoc dziewczyn, które w sezonie zatrudniam do obsługi lodziarni – wyjaśnia Chorzelewski.

Jak deklaruje, najważniejsze jest odpowiednie przygotowanie asortymentu, pogrupowanie produktów i przećwiczenie pakowania, tak by potem praca szła sprawnie i bez błędów. Ważne jest również, by dużo wcześniej znaleźć producenta odpowiednich pudełek o różnych wymiarach, a także zadbać o dodatki: wypełnienie pudełka, ozdoby, wstążki itp. – W czasach gdy mamy Allegro i wiele innych tego typu sklepów, to naprawdę proste – dodaje.


Trudno sobie wyobrazić bardziej idealny produkt do paczki świątecznej niż piernik. Jego zaletą jest fakt, że można nanieść nań lukrowane logo firmy i ma długi termin przydatności do spożycia



Nie tylko dla firm
Paweł Chorzelewski od wielu lat obraca się w szeroko pojętej branży gastronomicznej, polega więc na znajomościach i poleceniach ludzi z tego środowiska. Jednak mając czas i przestrzeń, wyszukuje producentów w internecie, odwiedza także targi czy festiwale, które są dla niego źródłem nowych znajomości z firmami rzemieślniczymi oferującymi unikatowe, więc idealne produkty do paczek.

Gotowe paczki dostarcza do klienta, firma sama decyduje się na indywidualną przesyłkę pocztową lub kurierską. – Tego typu rozwiązanie jest idealne. Robienie paczek stanowi dla mnie bezproblemową alternatywę dla robienia lodów, pozwala spokojnie przeczekać sezon jesienno-zimowy. Sam decyduję, ile paczek jestem w stanie przyjąć, a jako że jest to dla mnie zajęcie dodatkowe, nie muszę tworzyć pod to specjalnego sklepu, całorocznej oferty itp.

Pomysł na tworzenie pakietów prezentowych to nie tylko dobre rozwiązanie dla producentów, którzy myślą o dużych klientach, takich jak firmy poszukujące paczek dla pracowników. Warto tego typu gotowe pakiety przygotować nawet w niewielkiej ilości dla swojej cukierni czy piekarni i wystawić z początkiem grudnia w witrynie, by klienci odwiedzający sklep podczas codziennych zakupów zapamiętali, że można tu także kupić gotowy upominek.


Konfitury, miody, smarowidła, oliwy, wszelkiego rodzaju wyroby czekoladowe to idealne pomysły na produkty do paczki świątecznej


Bieżące wydanie czasopisma

Poznaj sezonowe trendy tortowe oraz receptury lodziarskie finalistów Gelato Poland, przekonaj się jak ważne jest śniadanie w piekarni...

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji